Suomalainen kirjakauppa boikottiin! HUONO PALVELU!!
Kävin "lahjanvaihtokierroksella", kun oltiin saatu peräti 5 lahjaa tuplana! Tavoitteenani oli, että saisin ne vaihdettua, en todellakaan kuvitellut saavani niistä rahoja takaisin!
No, kuittia ei ollut mistään, koska oltiin saatu niitä siis lahjaksi.
Ja miten kävi?? Kolmessa paikassa suostuttiin ihan mukisematta vaihtamaan tuote. Yhdessä antoivat jopa lahjakortin palautetun tuotteen summalle!! Vaikka ei siis ollut edes kuittia todistamaan, että se oli todellakin heiltä ostettu.
MUTTA... mitä sanottiin Suomalaisessa Kirjakaupassa?? Joo, ei meillä voi vaihtaa eikä palauttaa eikä mitään muutakaan, kun ei ole kuittia!! HUH HUH! Ymmärtäisin tämän paremmin muuna vuodenaikana, mutta nyt joulun jälkeen! En tajua! Boikottiin meni koko kauppa!
Kommentit (65)
onko joku noin yksinkertanen!? totta kai kuitti pitää olla!
Miten lahjan SAAJALLA voi olla kuitti????
että kysyy sen lahjan antajalta!
Oli aamupäivä keskellä viikkoa. Asiakkaita ehkä 5 koko kaupassa. Ostin yhden kansion. Just kun olin menossa kassalle, siihen kerkesi mennä joku toinen kysymään jostain kirjasta, mitä ei hyllystä löytänyt. No, siinä sit myyjän kanssa ihmettelivät ja tulipa siihen toinenkin myyjä tutkimaan tietokonetta. Olisivat siinä varmaan tappiin asti jutelleet mukavia, niin piti ihan pyytää, että "voiskohan toinen teistä ottaa rahat tästä kansiosta?". Katsoivat kun hullua, mutta sain sentään maksettua...
Eikä tuo ole ainoa huono kokemus... Mun mielestä siellä on vaan nuoria "aputyttöjä", jotka ei oikeesti tiedä kirjoista eikä mistään muustakaan yhtään mitään!
onko joku noin yksinkertanen!? totta kai kuitti pitää olla!
Miten lahjan SAAJALLA voi olla kuitti????
siten että kysyy sen lahjan antajalta!
Minä en
Eikä tuo ole ainoa huono kokemus... Mun mielestä siellä on vaan nuoria "aputyttöjä", jotka ei oikeesti tiedä kirjoista eikä mistään muustakaan yhtään mitään!
Olin noin vuosi sitten etsimässä jotain kivaa iltasatukirjaa lapsille, joille ollaan luettu tosi paljon kaikenlaista. Pyysin myyjää avuksi, mutta ei se osannut kommentoida niitä kirjoja MITENKÄÄN! Ei siis tiennyt niistä yhtään mitään! Eli oli joku nuori opiskelijatyttönen, joka osasi just ja just kassaa käyttää!
Mä nimittäin olen saanut meidän Suomalaisessa todella mahtavaa palvelua aina! Jos eivät tiedä jotain, niin ottavat selvää ja palaavat asiaan.
Minulta ainakin heille 10+ asiakaspalvelusta! Ja kyseessä siis Rauman Suomalainen Kirjakauppa
Pakko kyllä vielä kommentoida, että ikä ei läheskään aina korreloi ammattitaidon kanssa. Esim. kirjallisuustieteen opiskelijat päätyvät usein kirjakauppaan tai kirjastoon töihin, ja nuoresta iästään huolimatta he tietävät kirjallisuudesta todella paljon ja seuraavat alaa. Älkää siis taas niputtako kaikkia nuoria samaan kimppuun, sillä ette ainakaan onnistu korostamaan omaa ikäänne tai fiksuuttanne.
Fiksu ihminen laittaa sellaiseen lahjaan/tavaraan, jota tarvitaan taloudessa vain yksi kappale, kuitin mukaan vaikka erillisieen kirjekuoreen. Juurikin naita vaihtamisia varten.
Kai kaikki taman ymmartaa?! Suomalainen kirjakauppa toimi ihan oikein. Jos aina joulun jalkeen voisi vaihtaa/palauttaa tavaraa kuititta, johan siita varkaat innostuisivat. Pitkin vuotta varastettuja tavaroita palautellaan sitten oikein urakalla joulun jalkeen.
Samat saannot kesat talvet :)
Kysyin erästä kirjaa jonka olin nähnyt toissapäivänä vielä hyllyssä. Nuori tyttö tähän: "joo, se voi olla ettei sitä ole enää...tai sit ehkä on tuolla takana. Mä en tiedä, en oikeesti osaa sanoa" -> painui kassalle. !!!!! Siis mitä vitun asiakaspalvelua tuo oli?? Olisin jättänyt palautetta jos siellä vielä olisi sellainen loota (Itiksen Suomalainen). Olen itsekin myyjä enkä hyväksy tuollaista käytöstä yhtään!
"kävin etsimässä tiettyä kirjasarjaa (5 osaa) Suomalaisesta.
Eipä sieltä löytynyt kun sarjan osat 4 ja 5. Yksi kappale kumpaakin. Ja hintaa oli 25e/kirja.
Kävin sit viereisessä Kirjatorin myymälässä. Siellä oli sarjan kirjat 2 ja 3. Yksi kappale kumpaakin. Hinta oli 5e/kirja!!
Arvatkaapa kummasta tein ostokset??"
Yleensä kirjojen hinnat tippuvat, Kirjatorihan nimenomaan ostaa ns. jämäeriä joita se myy pilkkahinnalla. Jos haluaa jonkun uuden kirjan, sanotaan nyt vaikka lukea kaikki 2010 Finlandia-palkinto ehdokkaina olleet kirjat, ei niistä ainuttakaan löydy Kirjatorilta (mutta kaikki löytynevät Suomalaisesta, Akateemisesta ym. "oikeista" kirjakaupoista)
Jos haluaa lukea vaikka Leena Lehtolaisen kirjat, niin uusinta/uusimpia ei kirjatorilta saa mutta joku vanha/vanhoja hänen kirjojaan varmasti löytyy ja edulliseen hintaa. Mutta olisi naurettavaa verrata sain lehtolaisen Maria Kallio sarjan osan 2 ja 3 Kirjatorilta 5eurolla kun kaksi uusinta maksoivat 25€ Suomalaisessa...!
olin Kampin Suomalaisessa, siellä aina ruuhkaa,
kassoille oli neljä jono, asetuin yhteen ja olin ehkä neljäs jonossa. Kun tuli minun vuoroni, myyjä häipyi johonkin, kysyin viereiseltä myyjältä
että mihin hän lähti?! Joo, taisi mennä paketoimaan. Jätin ostokseni siihen ja lähdin kälppimään. Ei todella ollut aikaa eikä halua siirtyä toisen jonon hännille taas jonottamaan.
en viittsi enää juuri käydä. Ovat joko todella huolimattomia varashälyytinten poistamisessa tai sittne laitteissa on jokin vika, sillä melkein joka kerta kun olen käynyt niin joko omat ostokseni ovat tai sitten jonkun muun asiakkaan ihan asianmukaisesti maksetut ostokset.
Ainakaan minua kohtaan myyjät eivät ole olleet erityisen ystävällisiä, aina ei oel edes anteeksi pyydetty, kun olen sotoksia ja kuittia käynyt kassalla näyttämässä. Asiaan ehkä vaikuttaa, että en yleesä pyydän, ettei ostoksia laiteta kaupan muovipussiin vaan pakaan omaan laukuun, ettie tule turhaa muovijätettä. Kirjakaupan pussit kun ovat yleensä liian pieniä edes roskapusseina kierrätettäväksi.
Ratkaisu ei ole kuitenkaan pyytää kirjojaja pussiin vaan käydä akateemisessä, joss yhtään turhaa häyä en ole koskaan kokenut ja palvelu muutnekin aprempaa ja hinnat alhaisemmat. Eli ainkaan hinnoissa ei näy tuo väljempi palautuspolitiikka.
kassoille oli neljä jono, asetuin yhteen ja olin ehkä neljäs jonossa. Kun tuli minun vuoroni, myyjä häipyi johonkin, kysyin viereiseltä myyjältä
että mihin hän lähti?! Joo, taisi mennä paketoimaan. Jätin ostokseni siihen ja lähdin kälppimään. Ei todella ollut aikaa eikä halua siirtyä toisen jonon hännille taas jonottamaan.
Kartan myös Kampin Suomalaista ja juurikin tuosta syystä. Siellä saa aina jonottaa ikuisuuden.
Ja jos oikein ärsyttää, vie se kirja esim. Sokokselle tai Stokkalle ja sano, että se on sieltä ostettu.
Vein sen Akateemiseen ja siellä se otettiin mukisematta vastaan!
Go Akateeminen :)
Kirja oli täysin koskematon, ei siis edes kertaakaan avattu!
-ap
Häpeä nyt edes.
Esim. huuto.netissä? Muistathan ap, että kirjakaupoilla on varmasti omat sääntönsä, joiden mukaan tällaisissa tilanteissa toimitaan.
Itse asioin Turun Suomalaisessa kirjakaupassa, joskus myös Raision Myllyn liikkeessä, ja molemmissa olen saanut yleensä hyvää palvelua. Raisiossa kerran yksi ystävällinen myyjä näki kovasti vaivaa löytääkseen sopivan kirjan - ja kyseessä oli peräti lastenkirja.
Eihän tuo sitä tarkoittanut, että sinun olisi pitänyt siirtyä toiselle kassalle. Olisit vain odotellut hetken, ei siinä kirjan paketoimisessa niin kovin kauaa voi kestää.
Sellon Suomalaisesta:
- ammattitaidottomat myyjät
- välinpitämättömät myyjät, keskenään juoruilua, asiakkaista ei välitetä, kysymyksiin ei vastata...
on valitettavasti ainoa kirjakauppa monella paikkakunnalla tai edes lähellä.
jos asiakas haluaisi vaihtaa käyttämättömän tuotteen, jollaisia kaupassamme on myytävänä toiseen, korkeintaan yhtä kalliiseen tuotteeseen. Sama sillekin, mistä se vaihdettava tuote ostettu.
Kauppiaana minulle olisi kyllä ihan sama kuitille
jos asiakas haluaisi vaihtaa käyttämättömän tuotteen, jollaisia kaupassamme on myytävänä toiseen, korkeintaan yhtä kalliiseen tuotteeseen. Sama sillekin, mistä se vaihdettava tuote ostettu.
on ilman muuta oikeus näin päättää, ja jos tämä on käytäntö, se kannattaa kertoa myös työntekijöille. Jos ei ole kerrottu, niin ei vaihdeta. Eikä välttämättä kuitillakaan, jos siitäkään ei ole kerrottu.
kävin etsimässä tiettyä kirjasarjaa (5 osaa) Suomalaisesta.
Eipä sieltä löytynyt kun sarjan osat 4 ja 5. Yksi kappale kumpaakin. Ja hintaa oli 25e/kirja.
Kävin sit viereisessä Kirjatorin myymälässä. Siellä oli sarjan kirjat 2 ja 3. Yksi kappale kumpaakin. Hinta oli 5e/kirja!!
Arvatkaapa kummasta tein ostokset??