Kannattaako tässä maailman tilanteessa ostaa talo/asunto?
Kommentit (32)
Ei. Sitten kannattaa, jos olet eläkeläinen jolla säästöjä.
Ostaa asunto jostain pikkukunnassa.
Yhtiövastikkeet 200-300.
Siinäpä sitten halpaa asumista.
Voi jättää vaikka tyhjillään ja hummata ulkomailla sen 6kk.
Jos jotain täydellisen varmoja ja yllätyksettömiä aikoja ajattelit odotella niin saat odotella aika pitkään.
Mitään satojen tuhansien taloa/kämppää en nyt ostelisi. Joku max 50 tonnin ok-talo vielä menisi. Jos tarvii rempata niin omilla aikatauluilla eikä tarvi kysellä naapurien mielipidettä, uusitaanko vuotavat putket vai ei. Olen aina tykännyt asua vähän boheemisti. Kiiltävän valkoiset keittiöt ja 3 metriä korkeat ikkunat ilman verhotankoja ei ole koskaan viehättänyt, puhumattakaan vuokratonteista, jotka loppuu metrin päähän talon ulkoseinistä.
M52
Vierailija kirjoitti:
Yhtiövastikkeet 200-300.
Juu osake jostain taantuvasta pikkukunnasta onkin täysin riskitön. Mikä voisikaan mennä pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtiövastikkeet 200-300.
Juu osake jostain taantuvasta pikkukunnasta onkin täysin riskitön. Mikä voisikaan mennä pieleen.
Perikuntakin on taatusti valtavan riemuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma kerryttää sinun pääomaasi, vuokrakasarmi vaurastuttaa vaan vuokranantajaa
Riippuu kyllä aika paljon koroista. Monta sataa useimmat rikastuttaa pankkia kuukausittain. Miksiköhän sitä ei koskaan mainita?
Kaikkihan riippuu siitä, saako saman tasoista asumista niin edullisella vuokralla että jää satasia sijoittaa. Täytyy osata laskea. Itselläni näin on ollut. Työsuhdeasunnon ja niiden kuukausittaisten satasten sijoittaminen plus korolle korko on jättänyt mut n 80k plussalle mitä vastaava oman asunnon maksaminen ja asuntojen arvonnousu olis näinä vuosina jättänyt. Toki omaisuutta olisi kertynyt siinäkin, mutta nyt tuon kahdeksankymmentä tonnia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mitään satojen tuhansien taloa/kämppää en nyt ostelisi. Joku max 50 tonnin ok-talo vielä menisi. Jos tarvii rempata niin omilla aikatauluilla eikä tarvi kysellä naapurien mielipidettä, uusitaanko vuotavat putket vai ei. Olen aina tykännyt asua vähän boheemisti. Kiiltävän valkoiset keittiöt ja 3 metriä korkeat ikkunat ilman verhotankoja ei ole koskaan viehättänyt, puhumattakaan vuokratonteista, jotka loppuu metrin päähän talon ulkoseinistä.
M52
Nyt nimenomaan kannattaa ostaa satojen tuhansien kämppä jos rahaa löytyy koska hinnat ovat alhaalla. Itse ostin ja sain vielä tingittyä hintaa alaspäin yli 50.000. Jos on persaukinen niin ei kannata ostaa mitään.
Koti on meille koti, ei sijoitus. Kivempi omistaa, niin saa itse päättää. Vuokra voisi nousta mielivaltaisesti ja jokainen vuokraeuro päätyy vuokranantajan tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M52
Nyt nimenomaan kannattaa ostaa satojen tuhansien kämppä jos rahaa löytyy koska hinnat ovat alhaalla. Itse ostin ja sain vielä tingittyä hintaa alaspäin yli 50.000. Jos on persaukinen niin ei kannata ostaa mitään.
Minulla on määräaikaisissa talletuksissa Svealla yli 700 tonnia, mutta en minä niitä rahoja laita mihinkään kyprokkiseiniin. Niistä tulee nettona 12 tonnia vuodessa korkotuloja. Tämä 50-luvun rintsikka taantuvalla paikkakunnalla täyttää minun vaatimukset.
M52
Kannattaa tunnustella markkinoilta joku sellainen joka on pakkoraossa myydä asunto ja ostaa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M52
Minulla on määräaikaisissa talletuksissa Svealla yli 700 tonnia, mutta en minä niitä rahoja laita mihinkään kyprokkiseiniin. Niistä tu
No hienoa. Itselläni asumismukavuus ja elämälaatu ovat tärkempiä tekijöitä kuin rahan kerryttäminen, varsinkin kun ei ole perillisiä joille rahaa kerryttää. Talokauppojen jälkeen jäi toki vielä pari sataa tonnia sijoituksiin ja lisää kertyy joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtiövastikkeet 200-300.
Voi hävitä sen kymppitonnin mitä on maksanut. Jos itse maksat vuokrasi, niin ei vuosia mene kun olet tuon kymppitonnin hävinnyt.
Minulla on luultavasti koko elämän viimeinen työpäivä. Kesäkuussa vielä haaveilimme omakotitalosta pihoineen.
Ihmiset ovat nykyään keskimääräistö tyhmempiä. Taloja ei osteta silloin, kun hinnat ovat alhaalla vaan silloin kun hinnat ovat pilvissä. Samaten tuulipukukansa aloittaa innolla sijoittamisen siinä vaiheessa kun pörssikurssit on jo korkealla. Tälläkin palstalla näkee lähes joka päivä paasausta siitä, että nyt ei ole hyvä aika ostaa asuntoa vaikka nyt nimenomaan on hyvä aika kun hinnat ovat matalalla..
Nyt ei kannata ostaa mitään, kannattaa muuttaa kivenkoloon asumaan ja opetella laittamaan herkullista ruokaa jäkälistä nuotiotulella. Pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtiövastikkeet 200-300.
Voi hävitä sen kymppitonnin mitä on maksanut. Jos itse maksat vuokrasi, niin ei vuosia mene kun olet tuon kymppitonnin hävinnyt.
En asu vuokralla, mutta kiva kun osallistut keskusteluun.
Pankkiirit ne täällä taas kokoontuu nähtävästi "köh köh tos ostin kartanon ja jäi vielä miltsi tilille"
Oma kerryttää sinun pääomaasi, vuokrakasarmi vaurastuttaa vaan vuokranantajaa