No karppaajat, kertokaapa onnistumisen hetkistänne!
Eli paljonko on pudonnut, ja etenkin alkuvaiheessa? Milloin putosi nopeimmin? Lakkasiko jossain vaiheessa kokonaan?
Ja kuinka kauan jaksoit yrittää... eli muutuiko koko elämä vai jäikö kuuriksi vain?
Kommentit (33)
tosiaan vaikka siten, että lopettaa vaalean leivän syönnin ja vaihtaa perunat vaikka kukkakaaliin. Mä taidankin alkaa tehdä näin.
etten siis ehkä ole oikea karppi, koska syön kuitenkin jonkun verran hedelmiä ja kasviksia, hiilarimäärät vrk:ssä n. 60-70g.
En kyllä ihan oikeasti tajua miksei mun paino putoa, nyt 171 cm ja 69 kg, enkä syö mitään pullia, leivonnaisia karkkeja, limuja jne jne... Päivittäinen kalorinsaanti vaihtelee 1500-1800, käsittääkseni ihan ok...?
Alussa tippui 4 päivän aikana 2,4 kg, Painon tippumisvauhti heitellyt koko tuona aikana 0,4 - 2,4 kg välillä ja tähän mennessä ( viikko. 12 ) painoa on tippunut jo 16,5 k. Tavoitteena tiputtaa kesän loppuun mennessä 29 - 30 kg. 6-7 krt/vk 10-17 km kävelylenkkejä + VHH ruokavalio.
makeutusaineesta!!! Marjoissa ja kermassa esim on makeaa makua jonka alkaa maistaa kun on päässyt eroon sokerihuuruisesta ja soerilla turrutetusta elämästä..
Itse olin aloittaessa normaalipainoinen, vähän ylimääräistä strategisissa paikoissa. No paino tippui alussa pari kiloa, sitten kun alkoi väsyttää ja huippasi enkä jaksanut liikkua täyspainoisesti, niin nostin hiilareita, ja hiljalleen olen nostanut niitä ennalleen. Tällä hetkellä kiinnitän huomiota lähinnä hiilareiden laatuun. Tavoitteensa siis karistaa nuo viimeisetkin ylimääräiset vyötäröltä. Parhaiten varmaan onnistuu ihan normaalilla vähäkalorisella. Tuntuu, etteivät lähde karppaamalla liikkeelle, vaikka miten päin kikkailisi.
Olen alkutaipaleella tässä karppauselämässä, pari viikkoa takana .Minulla oli aiemmin jatkuva polttava närästys , söin lääkkeitä siihen. Jätettyäni viljat ja sokerin plus muun makean pois ei tätä ongelmaa enää ole. Todella mahtavaa kun ei enää närästä. Painokin on alkanut laskeaan. Ainut miinus on se, että olen joutunut käymään vessassa keskellä yötäkin kun nesteet ovat alkaneet poistumaan.
Niitä ruokaohjeita olen löytänyt karppaus sivulta tosi paljon.
No vittu HÖPÖ HÖPÖ!! Ihanko tosissas olet siis sitä mieltä, että mieliala ja olo kohenee pumppaamalla kropan täyteen sokeria ja muita hiilareita?!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:02"]Up
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2010 klo 08:33"]
Eli paljonko on pudonnut, ja etenkin alkuvaiheessa? Milloin putosi nopeimmin? Lakkasiko jossain vaiheessa kokonaan?
Ja kuinka kauan jaksoit yrittää... eli muutuiko koko elämä vai jäikö kuuriksi vain?
[/quote]
- 13 kg / 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vaan mene tajuntaan tuo karppaaminen. Laihdutin täysin normaalilla ruokavaliolla 50 kiloa, eka kuukaudessa lähti 8 kiloa jo olin jo aiemmin keventänyt syömisiäni niin ei tuossa määrässä edes turvotuksia tai nesteitä ole. Paino putosi 3-6 kiloa kuukaudessa tasaisesti ja 15 kuukautta tuohon pudotukseen meni.
Kokeilin karppausta jossain vaiheessa pitkään asiaan tutustuttuani mutta energiani ei vaan riittänyt enää urheiluun joten lopetin. Ja toisekseen en tykännyt niistä ruoista ja olo oli tukeva koko ajan sekä paino meinasi alkaa nousemaan. Käyn usein juoksulenkillä, päälle saliharrastus yms ja mulla ihan oikeasti loppui polttoaine tuossa ruokavaliossa.
Tulin siihen tulokseen että karppaus on sohvaperunoiden laji. Vhh on taasen ihan järkevää, sitä suosin itsekkin.
Vhh ja karppaus on sama asia. Keto on sama asia vähemmillä hiilareilla.(max.20g/pv)
Olo on pirteä, suorastaan "kirkas". Ennen olen jatkuvasti väsynyt ja nälkäinen. Nukun vähemmän kuin ennen, mutta olen pirteämpi.
Kohonnut verenpaine on nyt normaali. Kärsin aiemmin rytmihäiriöistä, nyt ne ovat poissa.Iho ja hiukset ovat hyväkuntoiset. Veren trigly-arvo on nyt loistava. Pudonnut alle puoleen entisestä. Anemia poissa.
Vyotäröltä on hävinnyt rasvaa -12cm. Reidet ovat kiinteät.
Makuaisti on muuttunut. Makea maistuu suorastaan pahalta. Tumma suklaa on herkkuni. Myös jäätelöä syön joskus.
Minulle tämä ruokavalio on elämäntapa, ei lyhyt dietti. Aina voi opetella syömään vielä puhtaammin ilman lisäaineita. Sen oppimisessa olen vasta alkumetreillä. Minä elän näin, en vaadi sitä muilta. Mutta suositella voin!