No karppaajat, kertokaapa onnistumisen hetkistänne!
Eli paljonko on pudonnut, ja etenkin alkuvaiheessa? Milloin putosi nopeimmin? Lakkasiko jossain vaiheessa kokonaan?
Ja kuinka kauan jaksoit yrittää... eli muutuiko koko elämä vai jäikö kuuriksi vain?
Kommentit (33)
Alussa lähti tosi nopeasti, viisi kiloa kymmenessä päivässä. Sitten hidastui, 18 kilon pudottamiseen meni noin vuosi (olin jo aloittaessa normaalipainoinen). Painon ei enää tarvitse pudota, mutta jatkan vähähiilihydraattisella, koska voin nyt paremmin kuin ikinä; jaksan paremmin, olen virkeämpi, iho ja hiukset voivat hyvin. Ja voin syödä huoletta kaikkea ihanaa ruokaa ilman, että tarvitsee miettiä lihomista :)
Olen karpannut nyt reilut kaksi vuotta.
Toi viisi kiloa kymmenessä päivässä kuulostaa aivan uskomattomalta!!! Varsinkin jos olit valmiiksi suht normaalipainoinen etkä esim. 150-kiloinen.
Täytyisköhän alkaa karpata jos se on noin tehokasta!
taisi kyllä olla ihan vaan nestettä ja hiilariturvotusta :)
Mulle sopii karppaaminen, mutta en silti usko, että se on mikään taikatemppu, joka sopisi kaikille. Mulla on kavereita, joille on tullut vain huono olo eikä paino ole tippunut yhtään. Toki kenelle tahansa tekee hyvää vähentää sokerin ja valkoisten viljojen syömistä.
t. 3
ollaan miehen kanssa aloittamassa karppausta. itse laihduin salaatti + pihvi/paistettu kala-linjalla pari v sitten 10 kg (raskaus toi kilot takaisin), mies karppaamalla 10 kg (vauva-aika toi hänelle osan takaisin, kun alettiin mussuttamaan hiilareita, karkkia yms.). mutta vaikea keksiä mitään vaihtelevia karppausruokia!
aamiaiseksi munia, pekonia, bratwurstia, maustamatonta jogurttia (mutta mitä sen kanssa?)
lounaaksi ja päivälliseksi salaattia jaihviä, vihanneksia ja uuni/paistettua kalaa.. mutta mitä muuta?
välipalaksi pähkinöitä, mutta mitä muuta?
tosi hankala keksiä mitään karppiruokalejeja!
Mutta karsit vaan pois perunat ja pastat(ja sokerin).Jos esim teet jauhelihakeittoa niin tilalle muita kasviksia.Jauhelihakastikkeen voi tehdä ilman suurusta ja keittää kerman vaan kokoon,se maistuu kukkakaalimuusin kera jne jne.Käytä mielikuvitustasi
mitä vaikeuksia karppiruokavalio aiheuttaa nimenomaan normaalin ruoan syömisessä. Olen samaa mieltä sun kanssa, että normiruokaa, mutta poistaa perunat yms. ja korvaa ne jollain muulla. Mulle eniten on ongelmia tuottanut piirakka-pullaosasto. En ole löytänyt kunnollista makean piirakan pohjaa. Tietysti kaikki suklaamousset yms. onnistuu, mutta pidän paljon pullasta, marjapiirakasta yms...
mitä vaikeuksia karppiruokavalio aiheuttaa nimenomaan normaalin ruoan syömisessä. Olen samaa mieltä sun kanssa, että normiruokaa, mutta poistaa perunat yms. ja korvaa ne jollain muulla. Mulle eniten on ongelmia tuottanut piirakka-pullaosasto. En ole löytänyt kunnollista makean piirakan pohjaa. Tietysti kaikki suklaamousset yms. onnistuu, mutta pidän paljon pullasta, marjapiirakasta yms...
Eikö ongelma ole just se, että MAKEUS tulee sokerista ja sokeri on kielletty.
Mun mielestä oikea karppi, joka puhuu niin kovasti keinotekoista ruokaa vastaan, ei myöskään käytä makeutusaineita....
Muuten alkaa mennä oudoksi: sanotaan et kevyttuotteet on pahasta ja niitä ei saa syödä, mutta sitten ahdetaan itsensä täyteen keinotekoisia makeutusaineita.
vuosi karppausta takana. Lähtöbmi oli n. 24,8 eli just just normaalin painon rajoissa. Aloin samalla myös harrastaa säännöllistä liikuntaa.
Karppauksen ja liikunnan (3-4 krt/vko juoksu tai hiihto) avulla lähti 4 kk:ssä 11 kg. Nyttemmin kun liikunnan harrastus on vähentynyt 1-2 krt/ vko, on paino NOUSSUT 4 kg vaikka karppaan edelleen.
Eli vuoden aikana siis -7kg, enkä ole ollenkaan tyytyväinen. Karppaan silti edelleen, koska nyt tämän vuoden jälkeen ei edes tee mieli leipää, perunaa, pastaa sokeria tai mitään missä on jauhoja, koska se hiilaripöhö on tunteena aika epämukava!
Liikuntaa pitäisi siis taas jaksaa lisätä, pelkkä karppaus ei kyllä ainakaan mulla toimi yhtään.
laihtui karppaamalla 3 kk:ssa 20 kg ruokavaliolla, alkusysäyksen jälkeen tippui reilu kilo viikossa
Eli aika noviisi olen... Mutta nyt on jo paino tippunut 1,4kg, eli se sitten varmaan on sitä nesteenpoistumista.
Milloinkohan ketoosi alkaa? Huomaako sen itse?
mun karppaukseni jäi tossa kevät-kesällä parin kuukauden mittaiseksi, mutta sinä aikana pudotin painoni 60,5 kg:sta 49,9 kg:aan, pituutta 160 cm. Paino tippui siis normaalipainon sisällä hurjaa vauhtia ilman liikuntaa.
Sitten syksy toi tullessaan aivan hurjat elämänmuutokset ja sorruin pois karppimaailmasta hiilarihelvettiin ja kaikki kadotettu paino tullut takaisin. Nyt palaan ruotuun, koska positiivisina puolina ei ollut ainoastaan painon putoaminen vaan mm. ihon loistava kunto, hiusten rasvoittumattomuus, mielen tasapaino jne.
Raivokohtauksen nälän takia takana, iho ei kutise enää, ei tarvitse juosta paskalla joka toinen tunti jos erehtyy syömään maitotuotteita, ei tee mieli herkkuja ja jos jotain syö, ei tarvitse ottaa lisää. Levollinen ja virkeä olotila.
Olen laihduttanut karppaamalla puolisen kiloa päivässä vuosi sitten, yht. 15kg. Sitten kuvittelin olevani niin hyvässä kunnossa että lopetin koko touhun (idioottimaisesti) seinään, aloin syömään taas viljoja ja sokeria kamalat määrät -> + 8kg!! :(
makeutusaineesta!!! Marjoissa ja kermassa esim on makeaa makua jonka alkaa maistaa kun on päässyt eroon sokerihuuruisesta ja soerilla turrutetusta elämästä..
ja painoa on lähtenyt 16kg. Alkuun eka 10 kg lähti ihan rysäyksellä, sittemmin mennyt hitaasti. Välillä tuntuu ettei mitään tapahdu ja sitten yhtäkkiä häipyy kilo puntarin lukemasta. Aion jatkaa ainakin ensi kesään.
miksi kauhea kohkaaminen perunaa, pastaa, jauhoja vastaan, kun kuitenkin syödään muita kasviksia, joissa myös on hiilareita. Vähemmän joo, mutta on kuitenkin. Miksi ihmeessä väsätä jotain kummallista munakaspohjaviritystä piirakkaan, tekis oikeista jauhoista ja söis vähemmän ja samalla jättäis sitten niitä muita hiilarilähteitä siltä päivältä vähemmälle.
Pari karppaavaa kaveria pitää kauheeta mekkalaa siitä, miten pottu on myrkkyä ja samaan hengenvetoon kertovat vetäneensä paketillisen nakkia ja meetvurstia välipalalsi. Voihan se olla, että karppaus on todellista magiaa, mutta vielä mun täytyy aika paljon viisastua, että ymmärrän kuinka pottu on myrkyllisempää kuin nakkien ja metukan e-koodi-suola-pitoisuudet.
8 vk jaksoin sitten alkoi olla liikaa sosiaalista kanssakäymistä jossa oli tarjolla pullaa yms normaalia kahvipöytätarjottavaa.
Tuosta mielen tasapainosta oli kyllä juuri päinvastainen tutkimus, jossa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla laiduttaneet versus vähärasvaisella laiduttaneet niin mielialaan oli tullut pahoja laskuja juuri vähähiilihydraattisen ryhmästä.
Ai niin mun BMI 28 että olis kyllä varaa vähän lähteä.
Mulla ei vaan mene tajuntaan tuo karppaaminen. Laihdutin täysin normaalilla ruokavaliolla 50 kiloa, eka kuukaudessa lähti 8 kiloa jo olin jo aiemmin keventänyt syömisiäni niin ei tuossa määrässä edes turvotuksia tai nesteitä ole. Paino putosi 3-6 kiloa kuukaudessa tasaisesti ja 15 kuukautta tuohon pudotukseen meni.
Kokeilin karppausta jossain vaiheessa pitkään asiaan tutustuttuani mutta energiani ei vaan riittänyt enää urheiluun joten lopetin. Ja toisekseen en tykännyt niistä ruoista ja olo oli tukeva koko ajan sekä paino meinasi alkaa nousemaan. Käyn usein juoksulenkillä, päälle saliharrastus yms ja mulla ihan oikeasti loppui polttoaine tuossa ruokavaliossa.
Tulin siihen tulokseen että karppaus on sohvaperunoiden laji. Vhh on taasen ihan järkevää, sitä suosin itsekkin.