Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi otat alkoholia, jos et halua humaltua?

Vierailija
30.12.2010 |

Jos sanoo, että rentoutumiseen, sehän tarkoittaa sitä, että alkoholi vaikuttaa ja olet humaltumassa. Vai olenko väärässä? Kun en siis ymmärrä noita selittelyitä, että meillä otetaan vain muutama ja ei meillä juoda siksi, että humallutaan tai ei meillä olla humalassa, vaikka juodaan..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sinua nyppii?

Ovatko vanhempasi alkoholisteja?

Vierailija
2/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa kuitenkin ymmärsi nuo selitykset.

Eli ei vedetä kaatokännejä, otetaan sen verran, että on mukava rento olo, ja kun pilkkua viilailemaan lähdetään niin silloin se saattaa mennä jopa sinne humalan puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä.

Joidenkin mielestä esim. viini on hyvää ruoan kanssa. Silloin sitä tuskin juodaan humalahakuisesti.

Kuten itse tykkään juoda oluen saunassa. En humalahakuisesti. Minulla saattaa tulla rento olo, mutta en ole humalassa.

Vierailija
4/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan silloin tällöin punaviiniä, koska se on hyvää. Harvemmin juon sitä humaltumistarkoitukseen (koska silloin juon olutta).

Eli samasta syystä juon vaikkapa juuri tuota punkkua kuin kokistakin =)

Vierailija
5/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lasagne on vielä parempaa hyvän Chiantin kanssa. Pihvi ja Norton täydentää toisiaan.

hyvä siideri/olut on ihana saunajuoma, limut liian makeita.

Mielestäni pahaa alkoholia sisältävää juomaa en juo koskaan. esim. aspartaami siiderit, kotiviinit jne

Vierailija
6/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä moni tule vielä 3-4 annoksestakaan humalaan, ellei ihan yhteen putkeen niitä vetäise. Tuo olotila täysin selvän ja humalan välillä on nimeltään hiprakka, ja sitä moni tavoittelee.

Vierailija
7/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutuminen tapahtunee varmaan 1-2 lasillisen jälkeen (jollei ole suurkuluttaja), hiprakkaan tarvitaan ehkä 3-4 annosta ja humalaan sitten siitä eteenpäin.

Näin minä sen käsitän. Toki annosmäärät ovat yksilöllisiä...Mutta jos miettii, että naisen kertakulutuksen kohtuukäytön raja on 5 annosta, niin sen ylitse mennään sitten jo humalan puolelle.

Vierailija
8/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en humaltua. Siksi juon niin paljon kerralla kuin pystyy. Ehdin humaltua vain hetkeksi. Kun olen sammunut, en ole humaltunut, koska en tajua sitä. Kuinka yksinkertaista.

Vierailija
9/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan olemassa hyviä alkoholittomia viinejä, oluita ja siidereitä. Jos itse alkoholi on mörkö, voi juoda noita alkoholittomia.

Hyvät oikeat viinakset menee minusta hukkaan jos niitä lasillisen ottaa, eihän siitäole silloin mitään hyötyä.

Vierailija
10/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan kanssa viiniä ja joskus myös kahvin kanssa Baileys. Joskus, hyvin harvoin tosin, maistuu myös kylmä olut eli lähinnä kesällä oikein kuumalla ilmalla.

Mä en ota rentoutuakseni, vaan ihan muuten vaan tekee mieli. Saattaa olla, etten juo edes lasillista, vaan vähemmän, joten ei se yhtään päähän mene tai rentouta.

Vierailija
11/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan silloin tällöin punaviiniä, koska se on hyvää. Harvemmin juon sitä humaltumistarkoitukseen (koska silloin juon olutta).

Eli samasta syystä juon vaikkapa juuri tuota punkkua kuin kokistakin =)

Shampanjaakin juon maun takia. Jos kännit vedän niin sitten rommicolaa.

Vierailija
12/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on mielestäni hyvä kysymys ja minulta sait ainakin rehellisen vastauksen.

Vierailija
13/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ruoka ei maistu yhtä hyvälle ilman asiaan kuuluvaa ruokajuomaa. Se on kyllä tapakulttuuriasia, myönnän. Mutta en halua silliä ilman olutta, enkä hyvää pihviä ilman punkkua. Juhla ei tunnu juhlalta ilman skumppaa ja jos oikein hieno illallinen niin kahvin ja kakun kanssa sitten vielä jotakin vahvempaa. En siis väitä etten pitäisi alkoholin vaikutuksesta (tietysti pidän), mutten juo humalatilaan asti, ja mielestäni tietyt juomat tuovat tiettyjen ruokien parhaat puolet hyvin esille. Meidn suvussa olisi kyllä tosi noloa kutsua kylään jos ei olisi asianmukaista tarjoilua. Eikä maitoa tulisi mieleenkään juoda ruuan kanssa (paitsi ehkä pinaatti- ja veriohukaisten).

Vierailija
14/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön karkkiakin, vaikka en halua reikiä hampaisiin tai läskiä perseeseen, ihan siksi kun se on hyvää. Yritän kuitenkin syödä karkkia vain vähän kerrallaan, jotta reikiä ja läskiä ei tulisi. Samasta syystä mä nautin hyvää viiniä tai olutta joko sinällään tai ruoan kanssa: koska se on hyvää. Jotta en tulisi humalaan, en nauti paljoa kerralla.

Vierailija
15/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne sinun kannaltasi, jos et ymmärrä tätä asiaa. Oletko tietoinen siitä, että suomalaiset ovat pahimpia humalajuojia, jos tehdään vertailuja maittain? Ei keski-euroopassa ja etelä-euroopassa lapsiperheissäkään lasiin syljetä, mutta ei siellä humalaisia perheenäitejä jä -isiä näy.

Siinä olet tietysti oikeassa, että pienempikin alkoholimäärä vaikuttaa ihmiseen, mutta ei se tarkoita samaa kuin humalassa olo.

Meillä ei ole humalassa, vaikka viiniä ruoan kanssa juodaankin ja uutena vuotena myös kuohuviiniä. Eilen viimeksi join lasillisen punaviiniä, en usko että olin pahastikaan humalassa siitä, mutta hyvältä maistui silti. Olenko sitten jotenkin outo?

Vierailija
16/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä moni tule vielä 3-4 annoksestakaan humalaan, ellei ihan yhteen putkeen niitä vetäise. Tuo olotila täysin selvän ja humalan välillä on nimeltään hiprakka, ja sitä moni tavoittelee.

Vierailija
17/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään punaviinistä ruokajuomana silloin jos syön jotain parempaa.

Alkoholittomista en ole löytänyt hyviä.

Tykkään juoda limsaakin.

Usein juonkin limsaa esim. saunajuomana, sillä punaviini on ainoa alkoholijuoma jonka mausta pidän, eikä se oikein sovi saunajuomaksi.

Muutamat miehen sukulaiset paheksuvat jostakin syystä sitä että juon limsaa saunajuomana ;)

Vierailija
18/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän laadukkaan viinin mausta, ja koska nautin viiniä vain hyvässä seurassa, niin myös siitä rentouttavasta tilanteesta. Jos juon enemmän, niin seuraavana aamuna herätessäni kärsin päänsärystä. Tuota särkyä inhoan niin paljon, että osaan lopettaa ajoissa.

Juu, ja asun Keski-Euroopassa, jossa ei olla yleensä niin humalahakuisia (nuoriso kyllä uutisten mukaan alkaa olla, ja se on huolestuttavaa).

Vierailija
19/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kärsivät unisesta äidistä.

Jos juon sen nopeasti niin menee päähän ja olen rennompi (lasten mielestä tyhmä)lasten kanssa.

Hassuttelen enemmän ja höpötän pehmeitä.

Kukaan ei voi sanoa, että ei toinen voi humaltua yhdestä tai kahdesta pullosta/lasista.

Vastaavasti taas kun menen bilettämään niin vetäisen monta paukkua. En sammalla tai horjahtele, olotilani vaan sopii sinne ravintolaan muiden känniläisten sekaan.

Vierailija
20/36 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan olemassa hyviä alkoholittomia viinejä, oluita ja siidereitä. Jos itse alkoholi on mörkö, voi juoda noita alkoholittomia.

Hyvät oikeat viinakset menee minusta hukkaan jos niitä lasillisen ottaa, eihän siitäole silloin mitään hyötyä.

Ajatteletko samalla tavalla myös karkista.

Jos syö vain muutaman karkin niin ei siitä ole mitään hyötyä, siksi pitää vetää kerralla joku iso mättöpussi.