Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaha, kumpi teidän perheessä on huomenna selvin päin vai

Vierailija
30.12.2010 |

onko kumpikaan?

Pidättekö linjaa, jossa toisen vanhemmista on oltava aina kunnossa, jos toinen ottaa? Vai otatteko molemmat vähän?

Jos toinen ottaa, sovitteko siitä etukäteen vai onko selviö, että esimerkiksi mies on se, joka saa aina juhlia alkoholin kera?

Olenko tiukkapipoinen, kun haluan, että toinen on aina kunnossa? Ja mieheni ottaa aina juhlapäivinä, selviö hänen mielestään, itse olen nykyään absolutisti.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee huomenna toinen lapsiperhe kylään- Ruoan kanssa on tarjolla viiniä/olutta ja uskoisin, että kaikki juo ainakin yhden viinilasillisen/oluen aterialla. Myöhemmin on tarjolla loput viinistä, kuoharia ja "mietoja alkoholijuomia". Itse juon illan mittaan 3-4 annosta alkoholia (klo 17-00), mies ehkä saman verran. Kumpikaan ei siis olla ajokunnossa, mutta ei humalassakaan. Tämä on meillä uutena vuotena ihan normaali juttu, samoin vappuna. Nämä juhlat vietetään aina toisen lapsiperheen kanssa ja tarjolla on aina myös jotain alkoholia.

tosi kiva lapsille :(

3-4 annosta alkoholia ei todellakaan vie kokematontakaan humalaan!

Vierailija
42/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä yhden-pari juomaa ottaa kumpikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää juoda. Saatan ottaa vähän viiniä ruoan kanssa, mutta siinä se. Meille tulee kaveriksi juhlimaan lapseton ystäväpariskunta ja mieheni sisko tyttärensä kanssa.

Vierailija
44/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee huomenna toinen lapsiperhe kylään- Ruoan kanssa on tarjolla viiniä/olutta ja uskoisin, että kaikki juo ainakin yhden viinilasillisen/oluen aterialla. Myöhemmin on tarjolla loput viinistä, kuoharia ja "mietoja alkoholijuomia". Itse juon illan mittaan 3-4 annosta alkoholia (klo 17-00), mies ehkä saman verran. Kumpikaan ei siis olla ajokunnossa, mutta ei humalassakaan. Tämä on meillä uutena vuotena ihan normaali juttu, samoin vappuna. Nämä juhlat vietetään aina toisen lapsiperheen kanssa ja tarjolla on aina myös jotain alkoholia.

tosi kiva lapsille :(

Jos kellotetaan meidän ilta, niin se menee näin:

Klo 17:30-18:30 syödään, aikuiset juo lasilliset viiniä/yhdet oluet

Klo 21 aikoihin toiset oluet/viinilasilliset (vierasperheen äiti yleensä jättää tämän väliin)

Klo 22-00 välillä kohotetaan skumppamaljat, 1-2 lasillista aikuista kohti.

Että ihan hurjaa örvellystä on tulossa :) Sääli meidän lapsia tosiaan...

Mä olen itse alkoholistiperheestä ja pidän tiukasti huolen siitä, että mun lapset ei joudu todistamaan humalaista touhua. Minä tiedän omat rajani ja jos esim. toisen viinilasillisen jälkeen tuntuu siltä, niin voin ihan jättää skumpan juomatta.

Ajokunnossa ei ole kukaan, se on selvää. Itse en aja yhdenkään annoksen jälkeen. Mutta lastenhoitokunnossa on jokainen.

Vierailija
45/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa kaljaa ja minä kuoharia jos jaksan pullon alkosta hakea. Raketit ammutaan 19.00 jonka jälkeen kotiin. Nukkumassa ollaan koko perhe jo 22.00 kun ei pidempään jaksa valvoa.

Näin ollut jo vuosia.

Vierailija
46/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan ole niin kännissä, ettei hätätilanteessa pystyisi toimimaan. Alkoraja juhlissakin on max 3 annosta.

Jos halutaan kunnolla juoda, niin sitten se tapahtuu jossain missä ei lapset ole mukana/samassa tilassa. Lasten nähden ei juovuta.

Anoppilassa appiukko ei vielä oikein tuota vaan tahdo muistaa vaan tekee meille aina vahvoja drinksuja ja saa aina huomauttaa, että voitais välillä keventää juomapuolta.

Näin meillä.

Vierailija
47/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2 keskaria ja lasi kuoharia. En siis ole noiden jälkeen ajokunnossa, mutta jos jotain sattuu, olen kyllä selvän oloinen. Eli taksilla terkkariin, tämä siis se worst-case-scenario.

Ja kun kaverit tulee klo 18.00 aikoihin, niin 18.00-24.00 väliselle ajalle jaettuna tuo alkoholimäärä on aika kohtuullinen. Rakettien jälkeen voi mennä nukkumaan.

Vierailija
48/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole tiukkapipoista jos haluaa että toinen vanhemmista on selvin päin ja ajokunnossa, eikö sen nyt pitäis olla itsestäänselvyys että näin on?

Mun mielestä sekään ei ole tiukkapipoista että lasten kanssa ollaan aina selvinpäin, kumpikin vanhemmista. Ei lasten tarvi katsella edes sitä tissuttelua.

Vierailija
49/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsen kanssa kotona. Minä lähden kaverille juhlimaan. Mies menee sitten lauantaina.

Vierailija
50/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitää olla kuitenkin taksin tilaus kunnossa kun pojalla on syöpähoidot kesken... jos jotain tulee

Vierailija
51/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ollaan selvin päin. Samoin mieheni vanhemmat sekä ystävät, keiden kanssa uutta vuotta juhlistamme. Alkoholi ei kuulu elämäämme. Uskoisin meillä olevan hauskaa silti.

Vierailija
52/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat juo esim. ruuan kansas lasin viinä? Tai saunan jälkeen oluen/siiderin?

Omat vanhempani käyttivät alkoholia noin, eikä siitä ole jäänyt mitään peikkoja, tullut halua juoda alkoholia teiniä, kännätä tms.

Eikä ole tiukkapipoista jos haluaa että toinen vanhemmista on selvin päin ja ajokunnossa, eikö sen nyt pitäis olla itsestäänselvyys että näin on?

Mun mielestä sekään ei ole tiukkapipoista että lasten kanssa ollaan aina selvinpäin, kumpikin vanhemmista. Ei lasten tarvi katsella edes sitä tissuttelua.

Vierailija
53/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallakaan ei ole ajokorttia.

Vierailija
54/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan ottaa lasin viiniä ruuan kanssa, mies juo enemmän.

Ei tosiaan olla sovittu mitään, vaan MIEHELLÄ ON JOKU KIRJOITTAMATON OIKEUS JUODA MILLOIN TAHTOO JA NIIN PALJON KUIN TAHTOO EIKÄ SE KUULU KENELLEKÄÄN. Niinpä minä en juo juuri koskaan ja huomennakin olen varmasti vuoden vaihtuessa ajokunnossa. Haluan olla varoiksi kunnossa jos vaikka sattuu joku onnettomuus niin pääsen viemään sairaalaan. Takseihin ei voi uutena vuotena luottaa ja ambulanssitkin on varmasti tavallista enemmän työllistyneitä.

Niin, jos joku miettii että mitä tapahtuu jos mäkin alan juomaan olan takaa niin yrittääkö mies olla sitten selvempi, niin vastaus on ettei vaikuta sen juomisiin mitenkään. Sen mielestä on ok et molemmat vanhemmat on kännissä. Mitäs niille lapsille (3v-9v) nyt sen takia vois sattua. Tuskin mitään sattuukaan, mutta kyllä mun mielestä vanhempien velvollisuus on pystyä huolehtimaan lapsistaan selväpäisenä.

Vierailija
55/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapäivinä (juhannus, joulu, uusivuosi, vappu jne. ) juon lasin punaviiniä ruoan kanssa, uutenavuotena varmaan lasin kuoharia. Mies on huolettomampi ja saattaa juoda useamman oluen vaivihkaa. Pari kertaa on vetänyt ihan överit, eikä oikein tajua, kun suutun siitä. Kyllä näistä asioista pitäisi parisuhteessa sopia, eikä niin, että toinen on yllättäen normiviikonloppuna önkyräkännissä.

Huomenna mies on kuitenkin selvä, koska lähtee esikoisen kanssa katsomaan raketteja autolla, minä jään kuopuksen kanssa kotiin.

Vierailija
56/56 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset