Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen on mielestäsi sellainen joka tulee kaikkien kanssa toimeen?

Vierailija
30.12.2010 |

Onko se ylisosiaalinen smalltalkin taitaja jolla on 1000 facebook-kaveria vai millainen?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kavereiden" kanssa sillä ei ole mitään tekemistä!

Mut on kasvatettu niin että vaikka kaikista ihmisistä ei voi pitää heitä pitää sietää eikä koskaan saa näyttää mitä negatiivista ajattelee. Omassa yksinäisyydessä voi sitten jurnuttaa mitä mieli tekee, mutta kaikki pitää kohdella yhtä hyvin asemaan, tulotasoon, älykkyyteen tms katsomatta.

Toki esim työssä ja asiakkaiden kanssa tuosta small talkista on hyötyä - se tosin edellyttää aikamoista yleissivistystä että voi rupatella aiheesta kuin aiheesta. Mutta on erinomainen etu kun saa selville asian mikä vastapuolelle on tärkeää ja voi jutella siitä mukavia hetken.... sen jälkeen bisnekset on paljon helpommat:D

Vierailija
2/49 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnioittavasti ja tajuaa että kaikista ei tarvitse pitää, mutta vaikka ei pitäisikään niin sitä ei tarvitse/saa näyttää. Tämä on erittäin hyvä opettaa jo lapsille.

Vierailija
4/49 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että vain epärehellinen mielistelija

voi tulla kaikkien kanssa toimeen. Eihän oikeasti voi olla yhtä hyvää pataa kaikkien kanssa. Jos toiselle kumartaa, toiselle pyllistää. Noin niin kuin vertauskuvallisesti.

Kyllä se karsii, jos rehellisesti kertoo mielipiteistään ja asenteistaa, toiveistaan ja arvoistaan. Mutta itse en edes pyri siihen. Minulle avoimuus ja rehellisyys on tärkeämpi kuin kaikkien suosio.

Kuvailet täsmälleen sukulaistani. On hyvin puhelias ja alkuun vaikuttaa mahtavalta tyypiltä jonka kanssa tulee loistavasti toimeen. Kun paremmin tutustuu, käy ilmi että puhuu kaikista paskaa näiden selän takana. Jutustellessa kannattaa itsellä olla varovainen sanoissaan koska kaiken mitä hänelle erehtyy kertomaan, tämä sukulaisnainen juoruaa ympärilleen ja lisää vielä omiaankin. Kantapään kautta olen itsekin tämän oppinut.

Vierailija
5/49 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa itkeä itkevien ja nauraa nauravien kanssa

Vierailija
6/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen ihminen, joka osa jutella kepeästi kaikkien kanssa. Hän ymmärtää, että kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen. Tuskin hän kaikkien kanssa mielellään juttelee/on/työskentelee, mutta hän selviää niistäkin ihmisistä ilman suurta stressia, koska ymmärtää, että nyt on tämä juttu tehtävä tämän ihmisen kanssa, sitten se on ohi ja pääsen kivempien ihmisten joukkoon.

Vierailija
7/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla kaikkien kanssa toimeen. Eihän oikeasti voi olla yhtä hyvää pataa kaikkien kanssa. Jos toiselle kumartaa, toiselle pyllistää. Noin niin kuin vertauskuvallisesti.

Kyllä se karsii, jos rehellisesti kertoo mielipiteistään ja asenteistaa, toiveistaan ja arvoistaan. Mutta itse en edes pyri siihen. Minulle avoimuus ja rehellisyys on tärkeämpi kuin kaikkien suosio.

Vierailija
8/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ymmärtää, että hänen tapansa olla ja elää ei ole ainoa oikea. Ei tuputa omia käsityksiään muille, on suvaitsevainen ja avarakatseinen. Ei ajaudu avoimiin konfliktitilanteisiin, mutta ei myöskään ole passiivisaggressiivinen kyräilijä tai selän takana kritisoiva.

Kaikkien kanssa toimeen tulee ihminen, joka on sinut itsensä kanssa ja valmis hyväksymään muut. Muiden ihmisten suhtautuminen ei ole maailman tärkein asia, mutta ei mitätön pikkuasiakaan. On suhteellisuudentajuinen ihminen, joka pystyy ratkaisemaan ristiriitoja ja hankalia tilanteita ihmissuhteissa. Ennemmin diplomaattinen kuin kaiken julki laukova totuudentorvi.

Vierailija
9/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on ihan hyvä asia.

Vierailija
10/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen kaikkien kanssa toimeen enkä jää sanattomaksi missään seurassa jos vain itse haluan.

Naamakirjassa minulla on n. 50 ystävää. En ole huomannut tämän korreloivan juurikaan tosielämään.

Vierailija
11/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsevainen, diplomaattinen ja hyväkäytöksinen. Sekä hyvä näyttelijä.

En tietenkään pidä kaikista. Enkä ole asioista samaa mieltä. Mutta ei minulla ole pakottavaa tarvetta keskustella tai vääntää kättä muiden ei-niin-tärkeiden ihmisten kanssa. Olen sen verran itsevarma.

Huumorintaju auttaa myös.

Terveisin kaikkien kanssa toimeentuleva

Vierailija
12/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-suvaitsevainen

-positiivinen

-seurallinen rauhallisella tavalla

-antaa muillekin ihmisille tilaa

-omaa oletuksen, että ihminen on automaattisesti

mukava, ellei toisin itse todista

-ei mielistele, on rehellisesti oma itsensä

- hyvä itseluottamus ja itsetunto

Vierailija
13/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellaiset ihmiset eivät kohtaa sosiaalisia hankaluuksia, joilla on hyvät käytöstavat, ovat joustavia ja mukavia. Pitävät lupauksensa ja ovat sinut itsensä kanssa.

Vierailija
14/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en heistä kaikista pidäkään.

Olen opetellut käyttäytymään niin etten ole tyly edes niille joista en pidä.

Omat mielipiteet sanon enkä kumartele ketään.

Facebookista mua ei löydä.

Työskentelen asiakaspalvelussa ja siellä ehkä kehittynyt sietokyky erilaisia ongelmia kohtaamaan.

Ja tosiaan mä en tykkää kaikista mut olen opetellut sietämään heitä tilanteissa joissa pakko käydä (sukulaisten kemut ym).

E ole erakko, mutten halua että meillä ravataan alvariinsa tai soitellaan jatkuvasti.

Vierailija
15/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iloinen, positiivinen, hänestä ei voi olla pitämättä :)

Vierailija
16/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustava

Osaa siis mukauttaa käytöstään seuraan ja tilanteeseen sopivaksi. Ei ylipuhelias höpöttäjä eikä hiljainen hiirulainen, sellainen sopivasti puhelias, joka on kiinnostunut myös muiden jutuista.

Vierailija
17/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää että ihmiset todella ovat erilaisia ja toimivat eri tavalla, ja hyväksyy sen - ottaa siis ihmiset sellaisina kuin ovat. Tällainen ihminen ei pyri jatkuvasti arvottamaan ihmisiä ja näiden tekoja.

Minun mielestäni monella tällaisella tyypillä, joka tulee kaikkien kanssa toimeen, on sen verran tyydyttävä yksityiselämä ihmissuhteineen, ettei hänen tarvitse etsiä esimerkiksi työpaikan ihmissuhteista sellaisia asioita, jotka kuuluvat yksityiselämään, parisuhteeseen ja hyviin ystävyyssuhteisiin.

Vierailija
18/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen positiivinen, sosiaalinen ja aidosti kiinnostunut ihmisistä. Ja ylipäänsä olen kiinnostunut monista asioista, eli jutun juurta löytyy hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa. Aika puhelias, mutta osana myös kuunnella, ja jutella pinnallisesti niitä näitä. FB-kavereita on n. 150, ei 1000 ;)

Hyvin harva ihminen on sellainen etten tule toimeen ollnekaan. Sitten on niitä joiden kanssa tulen toimeen ihan hyvin, mutta en erityisesti kaipaa juuri heidän seuraansa.

Vierailija
19/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos laitetaan paino sanalle "kaikkien". Looginen mahdottomuus. Maailmassa kun on psykopaateja, ties minkä uskonnon tai päättämyyden fundamentalisteja, sellaisia jotka kieltävät SINUN oikeutesi elää. Ei kaikkien kanssa voi tulla toimeen.

Toisaalta on lievemmässä muodossa olemassa sosiaalisesti kömpelöitä, autisteja, moukkia jne. Mitä näissä tapaukissa sitten "toimeen tuleminen" tarkoittaa? Miten tulla toimeen erakon kanssa? Ainoa vaihtoehto on rauhaan jättäminen, mutta miten se voi olla toimeen tulemista, kun ei olla tekemisissä.

Itse en tule toimeen useiden ihmisten kanssa. Myönnän sen, tiedän syyt siihen, työskentelen asian eteen. En kuitenkaan pyri siihen, että tulisin toimeen kaikkien kanssa. vaan siihen, että osaisin huomata jo hyvissä ajoin, että nyt täytyy poistua paikalta. Aina se ei ole mahdollista, ja vosin veikata että moni joka täällä väittää tulevansa toimeen kaikkien kanssa ärsyttäisi minua.

Vierailija
20/49 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

julistatat heti asenteesi ja mielipiteesi? Kysymyksellö varmaan tarkoitettiin kaikkia elämän piirejä eikä vain ystävien hankintaa.