Millainen ihminen on mielestäsi sellainen joka tulee kaikkien kanssa toimeen?
Onko se ylisosiaalinen smalltalkin taitaja jolla on 1000 facebook-kaveria vai millainen?
Kommentit (49)
Kaikkien kanssa toimeen tuleva ihminen osaa kunnioittamisen jalon taidon. Toisin sanoen, toista voi kunnioittaa, vaikka maailmankatsomus, mielipiteet ja tapa elaa olisivatkin eri kuin itsella. Kaikkien kanssa toimeen tuleva ei koita yliajaa toisen mielipiteita, ei haasta riitaa vaikka onkin erimielta, vaan hyvaksyy ne ja pitaa silti omansa.
Tallainen ihminen on nimenomaan hyva esimiehena tai diplomaattina. Ja tallaisista esimiehista pitaa alaisetkin!
Kaikkien kanssa toimeentuleva nakee erilaiset ihmiset rikkautena, ei taakkana tai vaarana itselle ja tasapainolleen.
Mutta mun mielestä sellainen ihminen ei oo kauhean inhimillinen, on outoa jos ihminen tulee kaikkien kanssa hyvin toimeen. Eikä se mun mielestä ole edes hyvän esimiehen malli, tai siis tulee mieleen esimies jolla ei ole auktoriteettia. Enkä tarkoita sitä että pitäisi tapella ja riidellä vaan sitä että pitää uskaltaa avata myös suunsa ja olla jämäkkä tarpeen niin vaatiessa.
Esimiehen nyt vaan pitää tulla toimeen jokaisen alaisensa kanssa ja voida olla tasapuolinen.
Se että tulee toimeen kaikkien kanssa ei poissulje sitä, etteikö osaisi ja voisi olla auktoriteetti ja viedä asioita läpi jämäkästi ja oikeudenmukaisesti.
Sen sijaan jos ei tule toimeen henkilöstönsä kanssa on kelvoton esimies.
olen oman perheeni kanssa lähinnä pyörivä sosiaalinen erakko joka tekee asiakaspalveluduunia jossa myöskin ns. sisäiset asiakkaat ei ole ehlpoimmasta päästä.
Mutta oikeasti viisaat ihmiset eivät ala tahimaan heidän kanssaam, joiden kanssa eivät tule toimeen, vaan ovat hiljaa ja vaihtavat ympäristöä.
Jotkut tosin osaavat esittää varsin hyvin.En kyllä itse ymmärrä miksi pitäisi edes tulla kaikkien kanssa toimeen
Sen takia viisaat eivät noteeraa niitä suuna ja päänä olevia ongelmatapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että vain epärehellinen mielistelija
voi tulla kaikkien kanssa toimeen. Eihän oikeasti voi olla yhtä hyvää pataa kaikkien kanssa. Jos toiselle kumartaa, toiselle pyllistää. Noin niin kuin vertauskuvallisesti.
Kyllä se karsii, jos rehellisesti kertoo mielipiteistään ja asenteistaa, toiveistaan ja arvoistaan. Mutta itse en edes pyri siihen. Minulle avoimuus ja rehellisyys on tärkeämpi kuin kaikkien suosio.
Kuvailet täsmälleen sukulaistani. On hyvin puhelias ja alkuun vaikuttaa mahtavalta tyypiltä jonka kanssa tulee loistavasti toimeen. Kun paremmin tutustuu, käy ilmi että puhuu kaikista paskaa näiden selän takana. Jutustellessa kannattaa itsellä olla varovainen sanoissaan koska kaiken mitä hänelle erehtyy kertomaan, tämä sukulaisnainen juoruaa ympärilleen ja lisää vielä omiaankin. Kantapään kautta olen itsekin tämän oppinut.
Olet varmaan tätini oppinut jo tuntemaan...
ihminen. Eli mielestäni tasapainoinen ihminen ei ärsyynny pienistä, ei hermostu helposti, ei ole jatkuvasti huolissaan siitä, pitävätkö muut hänestä, on varma itsestään, on selkeät omat rajat eli ei "mene mukaan" toisen ongelmiin -> selviää hankalienkin ihmisten kanssa (esim. kriittisten, aggressiivisten, valittajien), ainakin paremmin kuin stressiherkkä ihminen.
Tasapainoisen ihmisen ei toki tarvitse viihtyä kaikkien seurassa, ja hän alkaa varmaankin välttää ikävien tyyppien seuraa, joten siinä mielessä ei ehkä täytä tuota kriteeriä "tulee kaikkien kanssa toimeen". Mutta ajattelin tilanteita, joissa joutuu hankalien tyyppien seuraan.