Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puoliso kutsuttiin häihin, minua ei...

Vierailija
30.12.2010 |

...puolisoni ystävän häät, minua ei kutsuttu. Mieheni miettii, osallistuakko vai ei?!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hääpäivä on morsiusparin suuri päivä, he voivat tehdä ihan mitä haluavat ja miten haluavat. Jos juhlat järjestää, niin kyllä normaalia tapaetikettiä tulee morsiusparinkin noudattaa!

Vierailija
2/38 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hääpäivä on morsiamen suuri päivä, hän voi tehdä ihan mitä haluaa ja miten haluaa. Jos juhlat järjestää, niin kyllä normaalia tapaetikettiä tulee morsiamenkin noudattaa!

(Korjasin postisi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin häissä kutsuttuna miehen avecina. Hän oli niissä häissä bestmanina. Musta on todella epämiellyttävää, että minut oli laitettu ns. pääpöytään istumaan ja sitten mieheni oli kiireinen omissa jutuissaan. Siellä minä keskustelin morsiamen vanhempien kanssa ja itse morsianta olin tavannut vain jokusen kerran ennen näitä häitä. Polttareissa sama juttu. Mun mielestä se, että olen mieheni kanssa yhdessä, ei tarkoita, että olemme yhtä. Koin sen itse todella noloksi.

Ja sun oli pakko osallistua näihin häihin, joista et tuntenut ketään muuta kuin miehesi, koska...???

Vierailija
4/38 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös puolisot ja seurustelukumppanit kutsuttava. Ihan perusetikettiä. Ei voi kellään olla siitä kiinni, että onko häissä 25 vai 35 vierasta, sitten vaan vähän kevyempää tarjottavaa. Ihan syystäkin loukkaantuu, varsinkin jos on toisten kavereitten puolisot kutsuttu. Minä laittaisin noin lapsellisen morsiamen kanssa välit kyllä jäihin, tuskin siinä mitään menettää.

kokonaiset perheet eli myös lapset, jos juhlat ennen klo 18.00.

Vierailija
5/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi ikinä mieleen kutsua avioparista vain toista

Vierailija
6/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman häntä, kyllä häihin täälläpäin on tapana mennä puolisoiden kanssa, jos sellainen on.

Vierailija
7/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääparilla on oikeus pitää juuri sellaiset häät, kuin haluavat. Ja minusta ei ole ihan terve tilanne, jos aviopari ei voi käydä juhlissa ilman toisiaan.

Vierailija
8/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksihän ei osallistuisi?!?

Voisko olla niin, että mies on luokkaantunut kun omaa puolisoa ei ole kutsuttu. Yleensä häävieraille kutsut ovat avec, (etenkin) jos tiedetään kutsuttavan elävän parisuhteessa.

Kyllä itsekin miettisin todella tarkkaan, jos vain minut olisi kutsuttu joihinkin häihin tai muihin juhliin ilman puolisoani... tai oikestaan en edes miettisi.

Vierailija
9/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksihän ei osallistuisi?!? Voisko olla niin, että mies on luokkaantunut kun omaa puolisoa ei ole kutsuttu. Yleensä häävieraille kutsut ovat avec, (etenkin) jos tiedetään kutsuttavan elävän parisuhteessa. Kyllä itsekin miettisin todella tarkkaan, jos vain minut olisi kutsuttu joihinkin häihin tai muihin juhliin ilman puolisoani... tai oikestaan en edes miettisi.

Vierailija
10/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ymmärrän, jos pitävät ihan mahdottoman pienet tyyliin: molempien paras kaveri ja vanhemmat jossain maistraatissa. Ei muita.

Jos me mentäisiin miehen kanssa naimisiin, niin varmaan paikalle tulisi lasten lisäksi vain yksi vieras kummallekin. Silloin voisin kutsua parhaan ystäväni ilman miestä.

Vierailija
11/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksihän ei osallistuisi?!?

Voisko olla niin, että mies on luokkaantunut kun omaa puolisoa ei ole kutsuttu. Yleensä häävieraille kutsut ovat avec, (etenkin) jos tiedetään kutsuttavan elävän parisuhteessa.

Kyllä itsekin miettisin todella tarkkaan, jos vain minut olisi kutsuttu joihinkin häihin tai muihin juhliin ilman puolisoani... tai oikestaan en edes miettisi.

Todella ihmeissämme olimme kutsusta. En ilmeisesti miellytä hääparia :( ja kaikki ystävä pariskunnat on kutsuttu perheineen.

Vierailija
12/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista, yleensä ystävät kutsutaan puolisoineen, korkeintaan työkavereitä kutsutaan ilman puolisoita, mutta nekin vain siinä tapauksessa että on valittu liian pienet tilat häille ja jostain on karsittava vieraita.

Mieheni jättäisi varmaan menemättä, kun ei nyt muutenkaan ole niin innoissaan hääkutsuista ja tuosta saisi hyvän "tekosyyn".

Vierailija
13/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi loukkaantua. Jos kyseessä on miehen ystävä, ei minun, ei minua edes kiinnostaisi mennä. Ja jos häät ovat pienet, ja sinne on kutsuttu vain oikeasti läheiset, ylimääräiset avecit vain kasvattavat häitä turhaan. Itse olen jättänyt menemättä vaikka minut on kutsuttukin miehen työkaverin häihin. Jos olen vaikka kerran jonkun tyypin tavannutkin, ei hän tai hänen vaimonsa minua häissä kaipaa, eikä tarvitse lapsenvahteja miettiä. Ja miksi ne häät nyt olisivat niin erilainen juttu kuin vaikkapa työpaikan pikkujoulut, eihän niihinkään yhdessä mennä?

Vierailija
14/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääparilla on oikeus pitää juuri sellaiset häät, kuin haluavat. Ja minusta ei ole ihan terve tilanne, jos aviopari ei voi käydä juhlissa ilman toisiaan.

kyllä käsittää, että vieraita on aika paljon, meillä oli vihkiäiset ja silti 30 vierasta eikä yhtäkään kutsuttu ilman toista puoliskoaan.

Vierailija
15/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja jokainen kutsuttu tuli. Siis kaikki neljä. Häissä oli kaikkiaan 16 vierasta.

Vierailija
16/38 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kutsua ystävä mutta ei sen vaimoa :( huh missä on ihmisten tavat nykyään?

Vierailija
17/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä käsittää, että vieraita on aika paljon, meillä oli vihkiäiset ja silti 30 vierasta eikä yhtäkään kutsuttu ilman toista puoliskoaan.

Kyllä häät tulevat siitä, että mennään naimisiin, minusta, ja kyllä sitä sanaa saa käyttää. Jos joku ei halua käyttää, niin ei sitten, mutta ei se ole mikään yleinen sääntö.

Vierailija
18/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi loukkaantua. Jos kyseessä on miehen ystävä, ei minun, ei minua edes kiinnostaisi mennä. Ja jos häät ovat pienet, ja sinne on kutsuttu vain oikeasti läheiset, ylimääräiset avecit vain kasvattavat häitä turhaan. Itse olen jättänyt menemättä vaikka minut on kutsuttukin miehen työkaverin häihin. Jos olen vaikka kerran jonkun tyypin tavannutkin, ei hän tai hänen vaimonsa minua häissä kaipaa, eikä tarvitse lapsenvahteja miettiä. Ja miksi ne häät nyt olisivat niin erilainen juttu kuin vaikkapa työpaikan pikkujoulut, eihän niihinkään yhdessä mennä?

kuin olla menemättä sen vuoksi, ettei ole saanut kutsua lainkaan! Ymmärrätkös edes sitä?

Vierailija
19/38 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliso mainitsematta kortissa (toki mahdolliset lapsetkin),,,moukkamaisuuden huippu kutsua häihin vain toinen puolisoista jos kyseessä kuitenkin jomman kumman puolison kaveri...noloa!

Vierailija
20/38 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilö, joka asuu puolisonsa kanssa yhdessä, oli kyseessä sitten avio- tai avoliitto. Erikseen asuvia seurustelevia pareja ei ole pakko kutsua aina yhdessä. Ja vaikka pitäisi kuinka pienet häät, on musta pariskunnat kutsuttava molemmat. Joko molemmat mahtuu mukaan tai ei kumpikaan.

Ainoa tilanne, jolloin voisin ajatella kutsuvani ilman puolisoa, on isot häät, jonne kutsuu myös työkavereita, esim. koko osastonsa. Silloin katson,e ttä työkaverit voisi kutsua ilman puolisoa, jos kutsuja ei koskaan ole puolisoita edes tavannut.

Hyvää ystävääni en ikinä kutsuisi häihin ilman puolisoaan, vaikka puoliso ei minulle läheinen olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan