Vinkkejä nukkumisjärjestelyihin: nukkuuko teillä aikuinen vauvan tai vanhemman lapsen kanssa
samassa huoneessa? Meillä tilanne tämä pian keväällä: kaksi isohkoa makuuhuonetta. Esikoinen 4v. Mies ja minä emme voi nukkua samassa huoneessa miehen järkyttävän kuorsauksen vuoksi.
Suunnitelmana siirtää parisänky olohuoneeseen, jolloin esikoinen muuttaisi vanhaan makuuhuoneeseen ja minä nukkuisin vauvan kanssa esikoisen nykyisessä huoneessa, joka toisessa päässä asuntoa.
Toisaalta parisänky on iso rohjake olohuoneeseen, ehkä pitäisi vaihtaa se vaikkapa 120 cm patjaan? Ja pystynkö nukkumaan vauvan kanssa kuinka pitkään, esikoinen oli tosi äänekäs nukkuessaan? Voisikohan sitä sitten nukkua esikoisen kanssa samassa huoneessa, tämä nukkuu yönsä hyvin:-)? Kiitos kokemuksistanne!
Kommentit (11)
Mies ja esikoinen samassa, minä ja vauva samassa. Toimisi varmaan teilläkin. Esikoisella oli yöllä hengenahdistusta, joten piti olla aikuinen samassa huoneessa. Vauva herätteli öisin, ja koko perheen on turha herätä. Ja mies kuorsasi joskus, mutta esikoista se ei häirinnyt. Näin kaikki nukkuivat jokseenkin hyvin.
sitten nukutte ukon kanssa samassa makkarissa ja lapset omassa huoneessaan. Voi hyvänen aika!
Hoitakaa se miehen kuorsaus pois
Vierailija - 29.12.10 10:02 (ID 11767092)
sitten nukutte ukon kanssa samassa makkarissa ja lapset omassa huoneessaan. Voi hyvänen aika!
välttämättä ole niin yksinkertaista. Esim. tuttavani mies (ei ylipainoa,terveelliset elämäntavat jne.) on käynyt jopa leikkauksessa ja vielä kuorsaa.
Ja parisänky sinällään mahtuu olohuoneeseen ja saadaan suht kauniisti jaettuakin tuo huone. Taidanpa tässä välipäivinä laittaa kokeiluun tuon järjestelyn - huolettaa nimittäin, saako esikoinen nukuttua edes viereisessä huoneessa tuon äänekkään ukon kanssa... joka ei suostu vaivaansa hoidattamaan, on kuorsannut aina ja mielestään kaikki miehet kuorsaavat (no ei exäni...). Mutta ehkä sitten, jos ja kun esikoinenkaan ei saa nukuttua. Mies on siis todella äänekäs, viime yönkin nukuin kahden suljetun oven päässä (ruokailutilassa) ja ääni oli melkoinen...
kiitos kommenteista!
ap
Uni on tärkeää kaikille.
Suosittelen etsimään apua kuorsaukseen. Oman mieheni kuorsaus väheni kun painoa lähti.
ylimääräistä on, nyt taas tullut muutama kilo tässä loppuvuodesta, vaikka kesällä laihduttikin. Ja jokailtainen viinin litkiminen ei ainakaan vähennä kuorsausta. Olen miettinyt, pitäisikö oikein äänittää joku yö, miten tuo mesoo. Eihän se raukka itse tiedä, mistä on kyse. Mutta se olisi kai skitsoa?:-)
ap
Mutta kuorsaaja ei tahallaan kuorsaa, ap. Minua on joskus kuvattu kun kuorsaan ja puhun unissani ja tuli ikävä mieli siitä; enhän minä niin tekisi, jos voisin sen jotenkin estää!
Meillä nukkumisjärjestelyt menevät niin, että minä nukun olkkarin sohvalla ja mies samassa huoneessa lapsen kanssa.
Mutta kuorsaaja ei tahallaan kuorsaa, ap. Minua on joskus kuvattu kun kuorsaan ja puhun unissani ja tuli ikävä mieli siitä; enhän minä niin tekisi, jos voisin sen jotenkin estää!
Meillä nukkumisjärjestelyt menevät niin, että minä nukun olkkarin sohvalla ja mies samassa huoneessa lapsen kanssa.
mutta jos ei suostu vaivalle mitään tekemään, niin silloin "häirintä" on tahallista. Valvoin vuosia tuon kuorsauksen takia, kunnes esikoisen synnyttyä päätin, että miehen vuoksi en enää valvo. En tiedä, onko nykyään hengityskatkoksiakin, silloin "nuorenaparina" niitä kuuntelin ja se oli pelottavaa, kun yhtäkkiä mies meni hiljaiseksi ja sitten moottorisaha käynnistyi kahta kauheampana!
ap
Kyllähän apua pitää edes yrittää saada, sittenhän se selviää, tehoaako se apua vai ei! Tuollainen ei ole normaalia, pitäisihän miehesi se ymmärtää, ellei ole ihan vajaaälyinen.
siellä parisängyssä? Meillä hieman sama tilanne eli mies kuorsaa. Tällä hetkellä minä nukun olkkarin sohvalla, lapsella 4v. on oma huone, mutta menee sitten iskän viereen nukkumaan joskus aamuyön tunteina.
Meille ei tosin ole tulemassa vauvaa, mutta aattelin vaan että onnistuisiko tuollainen ratkaisu? Ikävä olisi kyllä jotain isoa parisängyä olkkariin laittaa.