Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys on köyhän henkilön omaa syytä.

Vierailija
29.12.2010 |

Oletko väittämän kanssa

a. Täysin samaa mieltä.

b. Osittain samaa mieltä.

c. Osittain eri mieltä.

d. Täysin eri mieltä.

e. En osaa sanoa.

Perustele myös lisäksi omin sanoin. Älä paljasta puoluekantaasi äläkä ota kantaa puoluepolitiikkaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan myöhemmin perustelemaan

Vierailija
22/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai minkä puolueen väität sen olevan? Tulevien?

Ja tuohan on juuri asiaa, vaikuttaa meidän jokaisen elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on mahdollisuus periaatteessa jossakin vaiheessa opiskella parempi koulutus, jos vanhemmilla ei ole ollut varaa taata hyvää koulutusta

Minulla lievä mielenterveydellinen ongelma esti sen, että olisin muuttanut paikkakunnalle, jossa olisin voinut opiskella "vähän paremman koulutuksen". Jäin kotipaikkakunnalleni, opiskelin ihan kohtuullisen hyvän ammatin, mutta meitä saman ammatin edustajia on kuulemma liikaa, joten töitä ei minulle ole löytynyt. Minä en koe, että minulla olisi aidosti ollut mahdollisuutta opiskella sitä mitä olisin halunnut. Sairastumiseni esti sen.

Vierailija
24/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat sitten laiskotella toisten elätettävinä.

Ja osa on lasikotellut koulussa tai töihin menemisessä aikanaan, niin että eivät enää kelpaa työmarkkinoille, tai ryypänneet aivonsa pilalle, että eivät kelpaa. Näillä ryhmillä se on omaa syytä.

Vierailija
25/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kukaan ei ole KÖYHÄ! rahallisesti!

leipäjonoissa on ihmisiä, joilla on monta tarinaa kerrottavanaan köyhyydestä. Minulla on lämmin talo ja vaatteet yllä ja meillä on kaksi autoa ja tietokone. Silti minä tiedän, että Suomessa on niitä ihmisiä, jotka joutuvat miettimään, jättääkö itse tänään syömättä, jotta lapsi saa ruokaa. Mennäkö hammaslääkäriin kun hammasta särkee vai yrittääkö sinnitellä vain särkylääkkeen voimin. Kun rahaa ei ole. Suomessa on tilastojen mukaan yhä enemmän köyhyysrajan alapuolella eläviä lapsiperheitä. Se on fakta. Siltä faktalta voi tietenkin sulkea silmänsä ja korvansa, jos todellisuus on liaan rankkaa.

Olen konkurssin tehnyt omaishoitaja, elän juuri alle sen minimin, jolla saisin toimeentulotukea, kuten jokainen työtönkin.

Olen kuitenkin saanut mahdollisuuden käydä kehitysmaissa katsomassa OIKEAA KÖYHYYTTÄ!

siksi väitteeni.

ap.

Vierailija
26/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla se onkin omaa syytä, monilla ei. Esim. laman aikaan valmistuminen (=surkeasti työpaikkoja), yllättävät vakavat terveysongelmat jne. voivat tuottaa pahoja taloudellisia ongelmia eikä näihin välttämättä voi vaikuttaa ollenkaan.

Vierailija
27/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kukaan ei ole KÖYHÄ! rahallisesti!

leipäjonoissa on ihmisiä, joilla on monta tarinaa kerrottavanaan köyhyydestä. Minulla on lämmin talo ja vaatteet yllä ja meillä on kaksi autoa ja tietokone. Silti minä tiedän, että Suomessa on niitä ihmisiä, jotka joutuvat miettimään, jättääkö itse tänään syömättä, jotta lapsi saa ruokaa. Mennäkö hammaslääkäriin kun hammasta särkee vai yrittääkö sinnitellä vain särkylääkkeen voimin. Kun rahaa ei ole. Suomessa on tilastojen mukaan yhä enemmän köyhyysrajan alapuolella eläviä lapsiperheitä. Se on fakta. Siltä faktalta voi tietenkin sulkea silmänsä ja korvansa, jos todellisuus on liaan rankkaa.

Olen konkurssin tehnyt omaishoitaja, elän juuri alle sen minimin, jolla saisin toimeentulotukea, kuten jokainen työtönkin. Olen kuitenkin saanut mahdollisuuden käydä kehitysmaissa katsomassa OIKEAA KÖYHYYTTÄ! siksi väitteeni. ap.

Suomessa taataan jokaiselle ihmiselle 417 euroa kuussa välttämättömien maksujen, kuten asumisen, sähkön, lääkkeiden jälkeen elämiseen. Se tekee yli 100 euroa viikossa. Älkää viitsikö silloin puhua köyhyydestä oikeesti!!

Kyse on tuossa tapauksessa vain siitä, ettei saa ostettua merkkivaatteita tms, mutta ei todellakaan köyhyydestä!

Vierailija
28/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut taas saa syyttää vain itseään, kun työnteko ei kiinnosta. Eli kai se sitten on B ja C

Vierailija
29/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet sinnittelevät, ruokaa ei ole riittävästi, vaatteet kirppikseltä ja vanhemmat tekevät molemmat matalapalkkaista työtä. Ja kun otat toisen työs verotus on tähtitieteellistä. ei toisesta työstä pitäisi rangaista, pikemminkin päinvastoin. (Näin useammalla tutulla, asuvat vuokralla tai omistusasunnossa(asuntovelallisina) kerrostalossa.)

Erikseen on ne köyhät jotka elävät yli varojen ja sossusta vonkaavat rahaa ja lapsia tehtaillaan, ettei töihin tarvitse mennä. Ainakun luotolta vapautuu rahaa, se on välittömästi tuhlattava luksukseen. (tämä oli esimerkki tuttavaperheestä)

Myös vanhuksissa löytyy köyhiä. Samoin keski-ikäisissä, esim. yh-äidit, jotka tekevät kahta työtä, elättävät lapset, (maksavat isoa vuokraa kun asuntolainaa ei saa, vaikka lainan ja vastikkeen maksaisi vuokran hinnalla). Ehkä yksiöön on varaa kun lapset eivät enää asu kotona.

Onko ihmisellä valmiuksia hyviin ammatteihin ja töihin? Millä motivoida lapsia opiskeluun. Osaavatko vanhemmat auttaa läksyissä ja kannustaa opiskelussa. (vaikea pukea ajatuksia sanoiksi)

Vierailija
30/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin eilen täällä Helsingissä pari sanaa lumenpudottajan kanssa. Ei puhunut kovin hyvää Suomea :) :)

Jne. vastavaanlaisia esim. on yllin kyllin muissakin ei niin hohdokkaissa töissä.

Köyhien "motivointi" ja aktivointi on suotavaa.

Vierailija
31/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku aiemmin totesi, suurin osa köyhistä on eläkeläisiä. Esimerkiksi mummollani ei viiden lapsen yksinhuoltajana (leski) ollut hirveästi mahdollisuuksia korkeakoulututkintoihin tuolloin 50-luvulla. Pienipalkkaisista töistä tulee pieni eläke, siitä ei pääse mihinkään.

Joten aina kun toitotetaan tuosta kouluttautumisesta, ois hyvä muistaa että mikään koulutus ei pelasta köyhyydestä vanhuksia tai vakavasti sairaista - niitä jotka on yhteiskunnassa heikoimmilla.

Vierailija
32/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joissakin tapauksissa vikaa löytyy kyllä henkilön itsensäkin toiminnasta.

Mutta joka tapauksessa pääsääntöisesti ihmiset eivät valitse köyhyttä itselleen vaan kaikin tavoin pyrkivät edistämään vaurastumistaan.

Vierailija
33/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on melko hyvät mahdollisuudet kouluttautua vaikka miten pitkälle. Jos ei kunnollista koulutusta hanki, on se osittain oma valinta. Koulutus on paras tie pois köyhyydestä.

Kaikissa tapauksissa köyhyys ei ole oma vika (konkurssi, työttömyys).

Vierailija
34/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa syytä voi olla opiskelemattomuus, laiskuus työnhaussa, ö-luokan elämä (päihteet, tuhlaus ym.)

Omaa syytä ei ole onneton työllisyystilanne ja sairaudet,

Vierailija
35/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin henkisesti kovin sivistyneitä? Kaikilla kun ei oikeasti ole sitä kumpaakaan pääomaa. Kyllä varmasti löytyy köyhistäkin tyhmiä ihmisiä,kuten rikkaistakin.

Monesti köyhyys on tulos elämässä tehdyistä valinnoista,olivat ne sitten oikeita tai vääriä.

Vierailija
36/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: mieheni ja hänen veljensä. Molemmat siis samasta köyhästä yksinhuoltajaäidin perheestä. Mieheni otti opintolainaa ja opiskeli itselleen hyvän ammatin (teki myös "hanttihommia" kuten mainosten jakamista opiskeluaikana). Perhe hommattiin vasta kun oli ammatti ja vakituinen työ. Otti vastuun elämästään.

Veljensä taas rötösteli nuorena, ei viitsinyt opiskella, peruskoulunkin just ja just läpi, kävi siellä sillon kun jaksoi, eka muksu syntyi 17-vuotiaana ja siitä sitten lisää lapsia kahden vuoden välein jottei varmasti kerkiä opiskelua/työn tekoa miettiäkään. Sossun eväillä sitten mennään ja haukutaan yhteiskuntaa ja epäreiluutta.

Niinpä niin. Kukin valitsee polkunsa ja ahkeruus palkitaan.

Toki ymmärrän, että kaikilla tilanne ei ole näin mustavalkoinen, on sairautta ja huonoa onnea. Mutta väitän silti, että on turha vedota siihen ettei ole älliä opiskella, jokainen joka viitsii vähänkään tehdä töitä ja lukea pystyy kyllä itselleen kohtuullisen ammatin hoitamaan, ei siihen vaaditaan tohtorin älliä. Mutta jos ei viitsi, niin sitten ei viitsi.

Vierailija
37/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ihmiset= 20-50-vuotiaat, fyysisesti ja psyykkisesti terveet ihmiset? Muistetaan nyt se, että suuret ikäluokat on kaikki eläkeiässä, ja monilla tulee olemaan pieni eläke ja korkea lääkekustannukset vaikka ois kuinka paiskinut töitä. Maa on täynnä pienipalkkaisia kuntien ja järjestöjen työntekijöitä, jotka eivät ole saaneet parempipalkkaista työtä. Joku voi pärjäillä jotenkuten kun saa palkkaa, mut jos ei ole kertynyt omaisuutta jota realisoida kun tarvitsee rahaa, niin ihminen voi siirtyä köyhien kastiin silmänräpäyksessä.

Vierailija
38/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lukeneita kumminkin jos yhtään käyttävät näitä ilmaisia palveluja kuten kirjasto.

Minusta on aika typerää syyllistää köyhiä tilanteestaan. En usko, että kukaan on jatkuvasti tahallaan köyhä. Eniten ihmisissä inhoan kuitenkin näitä aivokapaisteetiltaan "köyhiä" eli ihmisiä, joilla ei ole mitään ymmärrystä ja empatiaa kanssaihmisiä kohtaan.

Vierailija
39/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on melko hyvät mahdollisuudet kouluttautua vaikka miten pitkälle. Jos ei kunnollista koulutusta hanki, on se osittain oma valinta. Koulutus on paras tie pois köyhyydestä.

Kaikissa tapauksissa köyhyys ei ole oma vika (konkurssi, työttömyys).

joista ei ole kouluttautumaan ainakaan vaikka miten pitkälle. Onko tyhmyys omaa syytä? Jos on, niin sitten on vissiin kehitysvammaisuuskin.

Vierailija
40/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eihän kohtuullisen ammatin hankkiminen mitään superälyä vaadi! Voi kouluttautua sairaanhoitajaksi, bussikuskiksi, sihteeriksi, metallimieheksi, kampaajaksi jne. Ei ole paha rasti keskinkertaisellakaan älyllä. Kun siivosti näillä ammateilla elää pystyy varmasti kerrostalokolmion lainat maksamaan pois eläkeikään mennessä. Sitten saa elää omassa asunnossa pienelläkin eläkkeellä kohtuullisesti. Huh huh, miten ihmiset voivatkin kuvitella että yhteiskunnan pitäisi heidän laiskuutta kustantaa, käsittämätöntä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi