Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys on köyhän henkilön omaa syytä.

Vierailija
29.12.2010 |

Oletko väittämän kanssa

a. Täysin samaa mieltä.

b. Osittain samaa mieltä.

c. Osittain eri mieltä.

d. Täysin eri mieltä.

e. En osaa sanoa.

Perustele myös lisäksi omin sanoin. Älä paljasta puoluekantaasi äläkä ota kantaa puoluepolitiikkaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eihän kohtuullisen ammatin hankkiminen mitään superälyä vaadi! Voi kouluttautua sairaanhoitajaksi, bussikuskiksi, sihteeriksi, metallimieheksi, kampaajaksi jne. Ei ole paha rasti keskinkertaisellakaan älyllä. Kun siivosti näillä ammateilla elää pystyy varmasti kerrostalokolmion lainat maksamaan pois eläkeikään mennessä. Sitten saa elää omassa asunnossa pienelläkin eläkkeellä kohtuullisesti. Huh huh, miten ihmiset voivatkin kuvitella että yhteiskunnan pitäisi heidän laiskuutta kustantaa, käsittämätöntä!

ja yhtä sihteerin paikkaan meilläpäin hakee satoja ihmisiä. Metallimiehiä on irtisanottu meilläpäin pilvin pimein tai sitten lomautetaan. Siivoojiksi otetaan ulkomaalaisia. Jaa että laiskuutta. no, ajattele sitten niin. Minä en ajattele niin.

Vierailija
42/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu töissä ja pärjännyt ja menestynyt hyvin 40 vuotiaasi, ja jää sitten työttömäksi ja ei saa töitä?

Kyllä se lumenkolaajakin voi olla köyhä, harva tekee niitä hommia eläkeikään tai taloja ostelisi niillä tuloilla. Helsingissä ainakin ovat virolaisia ja menevät viikonlopuksi kotiinsa siellä tuo raha riittää elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on etenkin koko maailman mittakaavassa. Turha Suomessakaan väittää, että työttömät, eläkeläiset ja sairaat olisivat sitä omasta halustaan. Löytyy poikkeuksiakin, mutta he vahvistavat säännön.

Vierailija
44/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uuteen ammattiin työttömyyden takia kouluttautuva aiuinen perheellinen 40 v, jolla on vaikka 3 teiniä voi olla aika köyhä. Opiskelijoiden tulot on aia huonot perheellisille.

Vierailija
45/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka tosiaankin itse aiheuttavat huonon taloudellisen tilanteensa. Heillä ei ole mitään tajua raha-asioista. Saatetaan ostella kalliita taulutelkkareita, uusia puhelimia ym. velaksi vaikka samaan aikaan olisi jääkaappi tyhjänä, laskut ja vuokrat maksamatta. Ei opetella tekemään ruokaa itse, vaan ostetaan pitseriasta pitsoja, käydään ulkona syömässä ja ihmetellään, kun rahat ei riitä ruokaankaan..

Sitten on niitä jotka eivät ole aiheuttaneet köyhyyttään itse.

On työttömyyttä, sairautta, tulot ei riitä edes peruselämiseen, vaikka miten olisi säästeliäs, kävisi kirppareilla ja kierrättäisi.

Vierailija
46/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme