Joku hölmö kyselee että miksi joku haluaa kaupungin vuokratontin
miksi ei osta omaa :D ei ole tainnut pälkähtää päähän ettei kaikilla ole varaa (saati että ostettavia tontteja olisi tarjolla) ostaa unelmatonttia läheltä kaupungin keskustaa. Me saimme Tampereelta unelmatontin (vuokra) arvonnassa ja olimme äärettömän onnekkaita sillä hakijoita oli satoja. Me emme edes harkinneet ostavamme jotain tonttia jostain lähikunnasta tai vielä kauempaa perämetsästä. Tsemppiä teille jotka olette osallistuneet Helsingin tonttiarvontaan! Toivottavasti lykästää!
Kommentit (52)
talo valmistui 2006 ja tontin koko n.720m2...ihan passeli meille. Keskustaan 7km. Ympärillä vanha kaupunkin omakotialue puistoineen ja metsineen. Näsijärvelle 1km. ap
sulla on jännä käsitys siitä mitä on asua "tiiviisti palvelujen keskellä".
tältä alueelta kun löytyy kaikki ihan vierestä ja pääsee vartissa keskustaan. Tiiviistä en tiedä mulle tää on just sopivan tiivis :D ap
Mieluummin muutama hehtaari ihan ikiomaa maata, ja silti olen melkein yhtä nopeasti keskustassa kuin sinä ap!
talo valmistui 2006 ja tontin koko n.720m2...ihan passeli meille. Keskustaan 7km. Ympärillä vanha kaupunkin omakotialue puistoineen ja metsineen. Näsijärvelle 1km. ap
isolla tontilla ylhäisessä yksinäisyydessä! Sitä tuntuu joskus eräiden olevan vaikea tajuta...
tarviiko ajella motareilla? Mitä palveluja löytyy ympäriltäsi? ap
vähän riippuu minkä kaupungin keskustassa olisit ja mitä sulla on ympärilläs siellä isolla tontillas.
ja kyllä meiltäkin hurauttaa kaupunkiin vartissa moottoritietä pitkin :)
mua ahdistaa ajatuskin jostain isosta tontista keskellä ei mitään. Ei ihmisiä ei palveluja ei yhtään mitään. No thanks! Mä olen niin kaupunkilaistyttö etten vaan sopeutuisi en millään. Tykkään kun on naapurit ympärillä on valoja on kävelyteitä, kauppoja, harrastukset vieressä jne.
eri asia mitä sieltä omalta alueelta löytyy. Luultavasti ei mitään ei edes lapsille kavereita :( talo jossain metsän laidassa tai keskellä peltoa. Mun painajainen. Mulle pitää olla myös ison kaupungin palvelut ihan vieressä että viihdyn...ei kiitos mitään hurruttelua motareilla sinne päästäkseni.
sinä asut. Palveluja ei löydy vierestä, koska juuri niitä pakoon muutimmekin maaseudun rauhaan. Muutaman minuutin automatkan päässä ovat palvelut.
tarviiko ajella motareilla? Mitä palveluja löytyy ympäriltäsi? ap
kaupunkimaisuus ja luonto yhdessä, (Näsijärvi ja metsä) liikennelaitoksen bussit menee ohi, isot ruokakaupat vieressä + muita tavarataloja, ranta, harrastusmahdollisuudet, naapureita, paljon omakotitaloja, kunnolliset kävely-ja pyörätiet, kirjasto, apteekki, koulut, päiväkodit jne...kaikki löytyy 1,5km säteellä. Eipä ollu tarjolla omia tontteja ja saimme vuokratontin 400 hakijan joukosta. AP
vaikea tajuta, että kaikki eivät halua asua 700neliön tontilla keskustassa, vaan aivan omasta halustaan hakeutuvat syrjemmälle.
isolla tontilla ylhäisessä yksinäisyydessä! Sitä tuntuu joskus eräiden olevan vaikea tajuta...
et tainnut tajuta että toiset nimenomaan haluavat ne palvelut viereensä eivätkä muuta niitä pakoon :D turhaa siinä sun on vertailla kun teillä selvästi ihan erilaiset toiveet asumisen suhteen.
EI TAJUTA ETTÄ TOISET HALUAVAT ASUA TIIVISTI LÄHELLÄ KAIKKEA. Se tässä se ongelma tuntuu olevan...
iso tontti ja rauhallisuus kuin parin metrin päässä olevat naapurit. Mutta kukin tyylillään. Tietenkään maalla ei ole palveluja kuten kaupungissa, mutta itselleni vaakakupissa painaa enemmän oma ranta ja kauniit maisemat kuin se että kauppa on vieressä.
johon sitten te cityasujat iskette terrierin tavoin kiinni, ihan kuin kuvittelisin kaikilla olevan samat toiveet. Halusin vain tuoda esiin sen, että kaikki eivät HALUA asua kaupungissa. t.25/32 jne
et tainnut tajuta että toiset nimenomaan haluavat ne palvelut viereensä eivätkä muuta niitä pakoon :D turhaa siinä sun on vertailla kun teillä selvästi ihan erilaiset toiveet asumisen suhteen.
ja oman tontin kauempaa muista mutta pitäisi tajuta että toisille se palvelujen läheisyys sekä naapurit on tärkeempiä. siksi tämän avauksen tein kun tätä asiaa taas kummasteltiin :) mulle riittää kun se kaunis Näsijärvi on 1km päässä ja meillä on sinne venepaikka. ap
Lukekaa se avaus ennen kuin alatte vastailla. ei ollut kyse mitä te muut toivote vaan sitä muut ap on toivonut ja miksi sitä eräät ihmettelevät...uskokaa vaan että on olemassa ihmisiä jotka nimenomaan haluavat asua tiivisti pienellä tontilla lähellä ison kaupungin keskustaa! OHIS
tältä alueelta ja olisi ollut 200 000e ylimääräistä :D eipä ollut kumpaakaan! ap