Miksi menkat vaan pahenee vanhemmiten?
Mitä enemmän ikää sitä kamalammat menkkavaivat. Sitten nuoruuden ensimmäisten vuosien mun menkat olivat siedettävät vain 15 vuotta kunnes toisen lapsen jälkeen muuttuivat megarunsaiksi ja nyt parin viime vuoden aikana on lisäksi tullut mukaan hirveät pms oireet, lyhentynyt kierto ja lisäksi taas kovat kivut, etova ja oksettava olo.
Oliskohan lääkäreillä mitään uusia tehokkaita hoitokeinoja tarjolla vai tietäisikö joku mitään luomukotikonsteja?
Kommentit (8)
on jaloissa niin sitten varmaan. Mulla nimittäin särky on pahinta reisissä. Vatsan ja selän seutu ei särje vaan reisissä on särkyä ja sitten särkee pää.
anteeksi, että yrtin auttaa. Ei tarvitse ivailla.
anteeksi, että yrtin auttaa. Ei tarvitse ivailla.
ihan itse ehdotin vaivaksi kerran endometrioosia lääkärillekin kun mulla reidet särkee niin sairaasti, ei kuulemma voi olla jaloissa, sanoi hän, joten ei sitten.
Ei hällä mitään apua mulle sitten tarjolla ollutkaan kun ei diane novat ja cyclokapronitkaan helpanneet.
kaverilla taas syyksi löytyi kohtupolyyppi.
kaverilla taas syyksi löytyi kohtupolyyppi.
Itse olen käyttänyt nyt n. puolitoista vuotta Qlaira-pillereitä ja ainakin omalla kohdalla menkoista on tullut siedettäviä.
Kokonaan ne eivät jääneet minulla pois, vaikka osalla käyttäjistä näin tapahtuukin, mutta vuotoa on vain 3 päivää ja sekään ei ole kovin runsasta. Myös erilaiset kivut ovat hellittäneet/vähentyneet. Ensimmäistä kertaa elämässä tuntuu, että menkkojen kanssa voi "elää".
Gynekologeilla on paljon eri vaihtoehtoja ongelmiisi. Itse päädyin hormonikierukkaan nimenomaan vaivojen helpottamisen vuoksi. Nyt se on ollut kohta vuoden ja olen tyytyväinen. Sivuvaikutuksia oli noin 6-8 kk ajan, sitten ei mitään. Nyt onkin 4 helppoa vuotta edessä!
vuotta sitten, eikä sen koomin ole menkkoja ollut.