Kysytään toisin päin: Miksi ET laittaisi 7-v. poikaasi uimahallissa miesten puolelle?
En ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Poika käy muutaman kerran isänsä tai jonkun muun miehen kanssa miesten puolella harjoittelemassa. Sen jälkeen hän voi vallan mainiosti mennä sinne yksin.
Kyllä normaali 7-vuotias tällaisesta selviytyy. Erityislapset ovat asia erikseen, eikä heidän äitiensä kuulu nyt vastata tähän.
Kommentit (64)
Sen verran jännittävä tilanne on yksin sinne mennä, ettei varmaan muista yhtään miten ja missä järjestyksessä piti toimia. Saattaa kadottaa uikkarinsa ja pyyhkeensä. Mitä jos, vaikka suihkun jälkeen ei löydäkään niitä uikkareita? Nakunako lähtee minua etsimään?
Hän ei osaa uida vielä ja ei voi ilman valvontaa olla uimahallissa. Jos hän onkin nopeampi kuin minä ja keksii jotain älytöntä. Onhan sielä uimavalvoja, mutta silti.
Täytti juuri 7 v eikä tosiaankaan uskalla mennä yksin. Ehkä jonkun kaverin kanssa voisi mennä muttei yksin. Kysyin uimahallista tätä asiaa (koska aiomme mennä tällä viikolla) ja sääntö on kuulemma että 8 v menevät yksin, sitä nuorempien haluavat pysyvän vanhempien seurassa myös pukkareissa. Eli siis ei saa ekaluokkalaista vielä edes päästää yksin.
Täytti juuri 7 v eikä tosiaankaan uskalla mennä yksin. Ehkä jonkun kaverin kanssa voisi mennä muttei yksin. Kysyin uimahallista tätä asiaa (koska aiomme mennä tällä viikolla) ja sääntö on kuulemma että 8 v menevät yksin, sitä nuorempien haluavat pysyvän vanhempien seurassa myös pukkareissa. Eli siis ei saa ekaluokkalaista vielä edes päästää yksin.
että raja menee kouluiässä, kaikissa uimahalleissa siis. En silti pidä pahana, jos 7 v. tulee "väärälle puolelle" mutta olisi hyvä alkaa siinä iässä harjoittelemaan menemistä sinne omalle puolelle. Ja usein tukena voisi olla esim. samanikäinen kaveri, jos tulee pulmatilanne. Sinänsähän siinä ei vaadita mitään ihmeellistä, vaatteet kaapppiin, kaappi luukkoon, suihkuun ja altaalle. Kouluikä juuri siksi on se raja, koska koulussa pitää jo osata esim. syödä, käydä wc:ssä ja pukea ulkovaatteet itsenäisesti ja huolehtia koulutarvikkeista.
toi 7-9v onkin vähän kinkkinen ikä, kun ei oikein yksin pärjäisi, mutta toisaalta voisi olla myös kiusallista, jos kolmasluokkalainen poika törmäisi naisten puolella luokkalaiseensa tyttöön. varsinkin tytölle ikävää, kun ei ole valinnut, että poika tulee naisten puolelle.
t. äiti, jolla herkät ja itsekriittiset 8v ja 10v tytöt, jotka eivät varmastikaan haluaisi tuttujen poikien näkevän heitä alasti.
Täytyy kysyä uudestaan uimahallista, sieltä sanottiin vain että alle 8 v eivät saa yksin liikkua uimahallin tiloissa ilman valvontaa, eivät edes pukkareissa. Ja joo, mun ekaluokkalainen (se joka täytti juuri 7) ei todellakaan pärjää yksin koulussakaan vaatteiden ym. kanssa. Yleensä jää puolet pukematta ja joka viikko haetaan yhdessä koulusta niitä sinne unohtuneita.
Täytyy kysyä uudestaan uimahallista, sieltä sanottiin vain että alle 8 v eivät saa yksin liikkua uimahallin tiloissa ilman valvontaa, eivät edes pukkareissa. Ja joo, mun ekaluokkalainen (se joka täytti juuri 7) ei todellakaan pärjää yksin koulussakaan vaatteiden ym. kanssa. Yleensä jää puolet pukematta ja joka viikko haetaan yhdessä koulusta niitä sinne unohtuneita.
ja että se ikäraja "väärälle puolelle" menee kouluiässä. Kuten sanoin, 8 v. nyt voi mielestäni mennä "väärälle puolelle" mutta hyvä olisi tietysti harjoitella niitä pukuhuoneen sääntöjä, ettei vaatteita jäisi sinne joka kerta :) Jääkö hänellä kouluun kokeita/kirjoja/vaatteita noin yleisesti?
kouluikäiset menevät omille puolilleen.
Eikö teillä ole kummeja,vaareja,isä tms joka voi tulla mukaan uimaan?
Joka paikassa missä on jotain ikärajoja ollut, olen nähnyt tuon 8 vuoden rajan. Onko jollain muuta tietoa?
että uimahalleissa todellakin miesten puolella käy pedofiileja, olen tästä asiasta muutamilta nuorilta kuullut. Toisekseen uimahalleissa käy usein myös "erityisaikuisia", joiden käytös voi olla lapsista hämmentävää, jos yksikseen tällaisten kanssa joutuu tekemisiin.
Joka paikassa missä on jotain ikärajoja ollut, olen nähnyt tuon 8 vuoden rajan. Onko jollain muuta tietoa?
yleinen uutinen ja yleisesti kuulemma uimahalleissa ikäraja kulkee kouluiässä. Kai se voi silti vaihdella paikkakunnittain. Te voitte silti harjoitella sitä pukukoppikäyttäytymistä ja pian varmaan poika voi mennä jo omalle puolelleen, älä ota stressiä.
tyyppejä miesten puolella, ettei meidän pojat ainakaan mene yksin miesten puolelle (7 ja 8v.).
Eipä nuo nyt tällähetkellä käykään uimahallissa muuten kuin sellaisessa lämminvesialtaassa palvelutalossa, jossa heillä on uinti. Kunhan ovat vähän isompia, päästetään kaverin kanssa miesten puolelle.
Oma veljeni muistaa kuinka hänet ja kaverinsa oli kerran joku mies nostanut tukasta ilmaan, kun olivat leikkineet pesuhuoneessa ja tuo mies hermostui siitä heille. Pojat pelästyivät tosissaan ja olivat kuitenkin silloin jo vähän meidän lapsia isompia.
Eikö lapsi voi mennä uimahalliin vanhemman seurassa, joka samaa sukupuolta??
uimahallien järjestyssäännöissä...
Mutta se ei nyt joululomalla lohduta kun lapsen isä on töissä ja minä kotona.
Eikö lapsi voi mennä uimahalliin vanhemman seurassa, joka samaa sukupuolta??
Maalaisjärki muistaen.
Alastomuus on herkkä paikka uimahallin saunaosastolla, jos äiti tulee uimaan yhdessä kouluikäisen poikansa kanssa tai isä tyttärensä. Oulun uimahallissa nyrkkisääntönä on, että alle kouluikäinen lapsi voi tulla sukupuolesta riippumatta vanhempansa mukana naisten tai miesten osastolle. Täysin kiveen ei sääntöä ole kirjoitettu ja maalaisjärjelle on jätetty tilaa.
Asiassa joustetaan, kertoo Marko Savolainen Oulun liikuntavirastosta.
- Näin on esimerkiksi silloin, jos on erityislapsi tai vaikkapa vieraalta paikkakunnalta. Joku voi olla älyttömän arka, ei ehkä ole koskaan käynyt uimahallissa.
- Mutta pääsääntöisesti toivomme, että koululaiset menisivät omalle puolelleen.
Savolainen tietää, että miehet eivät ole niin tarkkoja, jos isompi tyttö tulee miesten puolelle isänsä kanssa.
- Mutta naiset antavat heti palautetta, jos vaikka toka- tai kolmasluokkalainen poika kulkee naisten puolella.
Haukiputaan Jatulissa raja kulkee kahdeksanvuotiaissa. Rajoitus koskee Haukiputaalla lähinnä koululaisryhmiä, joiden tulisi mennä pukeutumis- ja pesutiloihin samaa sukupuolta edustavan opettajan kanssa.
- Jos perheen kanssa tulee, niin emme ole ehdottomia syntymävuoden kanssa, kertoo uimahallivastaava Erkko Korpela.
yksi lapsistani on jo joutunut pedofiilin puristelemaksi. Lapsella on oltava suojelija uimahallissa.
Suojelija on lapsen isä. mutta en ole niin rajoittunut, etten tajuaisi, ettei kaikilla ole isää tai muuta miestä suojelijaksi sinne miesten puolelle.
Juu. Mennään kyllä koko perhe omille puolille sukupuolen mukaan mutta jos toinen vaan vie niin joskus on lapset "väärää sukupuolta".
Jos päästän 6- vuotiaan (jota jokkut naiset katsoo että mitä iso poika tekee täällä) niin tulee 5- vuotias minun kanssa.
Vai päästänkö eskarilaisen, uimataidottoman yksin ja otan vuotta nuoremman pojan mukaani?
Sitten ihmetellään jos lapsi ei malta odottaa altaan matalassä päässä tai sitä isommat pojat kiusaa tai joku natsi paska käskyttää miestenpuolella?
Meillä 5- vuotias on isomman kokonen kuin esikoinen.
Voisin laittaa lapseni ihan keskenään hallissa niin katsotaan miten niitten käy?
Kyllä meidän rinsessakin käy isänsä kanssa miesten puolella. Jos sielä joku pervo katselisikin niin näkisi saman kuin mitä kesällä rannalla. :(
Mutta ei olisi ainakaan yksin!
11
Kuin päästäisin poikani yksin pelottavalta tuntuvaan tilanteeseen.
Naiset on kusipäisiä, jos tyttö ja poika kohtaa toisensa nakuina ekalla luokalla niin miksi heti kuvitellaan että minun kiltti ja fiksu poika menisi tekemään kohtaamisesta jonkun pervon ja riettaan? Että minun poika siinä nauraa tytölle?
Te jokkut olette kyllä hulluja. Kai minun tyttö käyttäytyy vastaavasti siellä miesten puolella?
Miksi miehet ei tunne noloutta jos samaan tilaan tulee nainen tai tyttö?
Miksi "liian iso" poika menee munat heiluen lällättämään naisille? Kyllä sellasen "liian ison" pojan käytös on vähän erillaista.. :(
11
mm. koulussa että keitä tyttöjä tuli taas nähtyä uimahallissa alasti. Jotkut jopa huutelevat tytöille ties mitä.
En ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Poika käy muutaman kerran isänsä tai jonkun muun miehen kanssa miesten puolella harjoittelemassa. Sen jälkeen hän voi vallan mainiosti mennä sinne yksin.
Kyllä normaali 7-vuotias tällaisesta selviytyy. Erityislapset ovat asia erikseen, eikä heidän äitiensä kuulu nyt vastata tähän.
pelkää ettei selviydy. Ongelmia voi tulla vaikka pukukopin lukon kanssa, tai joku namusetä voi alkaa lähennellä.
Miksi 7-vuotias poika ei voisi tulla naisten puolelle? Miksi lapsien pitää kasvaa isoiksi jo niin pieninä? Eikö pojalla ole loppuelämä aikaa käydä miesten puolella? Hävettääkö aikuista naista oikeasti olla pesulla pienen lapsen kanssa samaan aikaan (teinityttöjen hämmennyksen jotenkin vielä ymmärrän)?
Entä kuka kantaa vastuun, jos siellä aikuisten seassa lapselle tuleekin jokin hätä, eikä kukaan auta häntä?
Tokalla luokalla meidän poika saa siirtyä miesten puolelle, mutta ekaluokkalaisena hän on vielä kovin pieni. Vastahan he koulussakin harjoittelevat uimahallireissuilla pärjäämistä, ja siellä on sentäs luokkakavereitaja joskus miesopekin tukena!
terkuin yh, jolla ei ole miespuolisia kavereita tai sukulaisia, joita voisi uimahallireissuiilla "hyödyntää"
pelkää ettei selviydy. Ongelmia voi tulla vaikka pukukopin lukon kanssa, tai joku namusetä voi alkaa lähennellä.
Miksi 7-vuotias poika ei voisi tulla naisten puolelle? Miksi lapsien pitää kasvaa isoiksi jo niin pieninä? Eikö pojalla ole loppuelämä aikaa käydä miesten puolella? Hävettääkö aikuista naista oikeasti olla pesulla pienen lapsen kanssa samaan aikaan (teinityttöjen hämmennyksen jotenkin vielä ymmärrän)?
Entä kuka kantaa vastuun, jos siellä aikuisten seassa lapselle tuleekin jokin hätä, eikä kukaan auta häntä?
Tokalla luokalla meidän poika saa siirtyä miesten puolelle, mutta ekaluokkalaisena hän on vielä kovin pieni. Vastahan he koulussakin harjoittelevat uimahallireissuilla pärjäämistä, ja siellä on sentäs luokkakavereitaja joskus miesopekin tukena!
terkuin yh, jolla ei ole miespuolisia kavereita tai sukulaisia, joita voisi uimahallireissuiilla "hyödyntää"