Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysytään toisin päin: Miksi ET laittaisi 7-v. poikaasi uimahallissa miesten puolelle?

Vierailija
27.12.2010 |

En ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Poika käy muutaman kerran isänsä tai jonkun muun miehen kanssa miesten puolella harjoittelemassa. Sen jälkeen hän voi vallan mainiosti mennä sinne yksin.

Kyllä normaali 7-vuotias tällaisesta selviytyy. Erityislapset ovat asia erikseen, eikä heidän äitiensä kuulu nyt vastata tähän.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on pohjattoman utelias. Uimahallin sauna- ja pukutiloista keksisi varmasti juuri ne asiat, joihin ei missään nimessä saisi koskea, mutta jotka kiehtovat ja houkuttelevat niin, että ei pysty vastustamaan. Kokeilisi sulaako ämpäri kiukaalle tms.

Vierailija
2/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi voi mennä uimahalliin vanhemman seurassa, joka samaa sukupuolta??

voi koska lasteni isä on kuollut. Aika hankalaa siis mennä pojan isänsä kanssa uimahalliin, vai kuinka sinä ajattelit meidän perheen kohdalla sen järjestää? Ja voin jo kertoa, että isovanhemmista ei ole tähän hommaan ja pojan kummit asuvat eri paikkakunnalla. Sieltäkö mä käyn ensin hakemassa pojan kummisedän? Eikä oikein kehtais ystävien aviomiehiäkään pyytää uimahalliin meidän kanssa ;D

Että kyllä minun poika kulkee naisten puolella siihen asti, että on valmis menemään miesten puolelle yksin. Meidän uimahallissa on tosi ihanaa henkilökuntaa, että varmaan saisin jonkun valvojan (miehen) sieltä neuvomaan ja valvomaan poikaa sinne miesten puolelle. Poika tosin nyt vasta 6v. että katsotaan sitten mikä on tilanne siinä 7v. tai 8v. paikkeilla. Luonteeltaan on kovin arka, että voi olla kova paikka mennä sinne miesten puolelle ekoja kertoja. Mutta siihen on opittava tietysti.

Mutta ymmärtäkää sekin, että tosiaan kaikissa perheissä ei ole syystä tai toisesta sitä isää, joka voi mennä sen pojan kanssa sinne miesten puolelle. Eikä välttämättä lähipiirissä muutakaan miestä, jonka voisi pyytää mukaan. Kaikkien elämäntilanne kun ei ole identtinen toisten kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali 7-vuotias tällaisesta selviytyy.

lapsia...Pitäisi muka selvitä tilanteesta, johon varmastikaan kaikki 7-vuotiaat eivät ole valmiita (osa varmasti on!) ja 7-vuotiaat ovat vielä pieniä poikia! Ei ne siellä naisten puolella ole "tiirailemassa" eri asia, jos joku murkkuikäinen tulis. Eli tässäkin suhteessa laitetaan aikuistumaan liian nopeasti. En siis ymmärrä mitä ongelmaa tuossa 7-vuotiaiden poikien olossa naisten puolella on!

Vierailija
4/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali 7-vuotias tällaisesta selviytyy.

lapsia...Pitäisi muka selvitä tilanteesta, johon varmastikaan kaikki 7-vuotiaat eivät ole valmiita (osa varmasti on!) ja 7-vuotiaat ovat vielä pieniä poikia! Ei ne siellä naisten puolella ole "tiirailemassa" eri asia, jos joku murkkuikäinen tulis. Eli tässäkin suhteessa laitetaan aikuistumaan liian nopeasti. En siis ymmärrä mitä ongelmaa tuossa 7-vuotiaiden poikien olossa naisten puolella on!

7 vuotias poika voi ihan hyvin olla akkojen puolella! sama

Vierailija
5/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uimahalleissa todellakin miesten puolella käy pedofiileja, olen tästä asiasta muutamilta nuorilta kuullut. Toisekseen uimahalleissa käy usein myös "erityisaikuisia", joiden käytös voi olla lapsista hämmentävää, jos yksikseen tällaisten kanssa joutuu tekemisiin.

Vierailija
6/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakarvat kun alkaa kasvaa, sitten miesten puolelle. Sitä ennen voi olla sillä puolella, missä holhooja!

Vierailija
7/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä voi kuvitellakaan että laittaisin sen yksin miesten puolelle puolen vuoden kuluttua...ja usko tai älä ap mutta lapsi on saanut ihan normaalin lapsen paperit ei siis kyseessä erityislapsi :D

Vierailija
8/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se yksi syy miksi en päästä 7 vuotiaitani yksin uimahallin miesten/naisten puolelle.

Vierailija
9/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen sääntö, että alle 9-vuotiaat eivät voi mennä uimahalliin yksin. Ja minusta on kummallista, jos joku velvoittaa sitä nuoremman menemään yksin omalle puolelleen. 9 v. on aika hyvä ikä selviytyä jo itsenäisesti. ihan pian 7 vuotta täyttää poika ei tod. näk. haluaisi mennä yksin miesten puolelle, vaikka kotona käykin saunassa yms. itsenäisesti. Emme käy niin usein uimahallissa, että olisi ehtinyt muodostua rutiinia. Mutta ehkä jo kohta voisi alkaa sujuakin.

Ja joka kerran kun olemme olleet uimahallissa olen havainnut oudosti käyttäytyviä aikuisia miehiä, joten tuo pedofiilipelko ei todellakaan ole ylimitoitettu.

Vierailija
10/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta jäin ihmettelemään tuota rajaustasi.

Jos tämä aloitus kuitenkin on tarkoitettu kommentiksi av-palstan ikuisuusaiheeseen eli siihen, miksi kouluikäisiä poikia otetaan naisten puolelle, niin miksi ihmeessä rajaat keskustelusta pois erityislapset?

Kun juuri heitä sinne naisten puolelle on pakko ottaa, kun he eivät pärjää miesten puolella yksinään.

Eivät siis tavalliset poikalapset ole se "ongelman ydin", vaan juurikin ne erityislapset, joiden kanssa uidessa ainoa vaihtoehto voi olla ottaa äidin kanssa naisten puolelle...

Vierailija
11/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hän on aivan oikealla puolella? Poika määrää ja hallitsee myös NAISTEN PUOLELLA! Niin niistä pojista sovinisteja kasvatetaan. Tytön arvolla ja mielipiteellä ei ole mitään väliä kun onhan se poika sentään mies! Oletko tietoinen että siellä NAISTEN puolella on myös isompia tyttöjä, joilla on murrosikä alkanut eivätkä todellakaan halua esiintyä kouluikäisen pojan edessä alasti. Sitten seuraavana päivänä koulussa joutuvat kuuntelemaan kun nämä pojat rallattavat että 5A:n Maijalla kasvaaa pimpissä karvoja! No ehkä pääasia onkin että SINUN POIKASI takia joku tyttö joutuu lopettamaan uintiharrastuksen.

Aivan yhtä paljon ne juoruaa kuin ne tytöt! Olen itse tyttö eikä ekaluokkalaisena tollaseen asiaan itse olisi edes kiinnittänyt huomiota. Ja varsinkin jos sen sanoo lapselle että joutuisi yksin menemään miesten puolelle niin olisi oma sympatia riittänyt. 11

Jos se poika on siellä ollut itsekin alasti, eiköhän hänen olonsa ole ollut enemmänkin nolo kuin että olisi järjestelmällisesti observoinut jonkun ison tytön pimppaa.

Muistakaa nyt, että tässä puhutaan ihan pienistä pojista vielä, jotka siis itse ovat ainoina alasti siellä "väärällä puolella" eli paljon heikommassa asemassa kuin jotkut viitosluokkalaiset tytöt oman sukupuolensa joukossa.

Pakko sanoa, että tästä ketjusta huokuu jumalaton estoisuus ja etääntyminen suomalaisesta saunakulttuurista...

Kuvitellaan pienet, 7-8 -vuotiaat pojat seksipedoiksi, jotka silmät kiiluen tarkkailevat tyttöjen kroppaa ja karvoituksen astetta.

Vierailija
12/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paapovat mammanpoikiaan ja keksivät ties mitä tekosyitä, ettei poika voi mennä miesten puolelle.

Sama pätee toista päin: mun tytöt ei ole 7 täytettyään enää menneet miesten puolelle.

toi 7-9v onkin vähän kinkkinen ikä, kun ei oikein yksin pärjäisi, mutta toisaalta voisi olla myös kiusallista, jos kolmasluokkalainen poika törmäisi naisten puolella luokkalaiseensa tyttöön. varsinkin tytölle ikävää, kun ei ole valinnut, että poika tulee naisten puolelle.

t. äiti, jolla herkät ja itsekriittiset 8v ja 10v tytöt, jotka eivät varmastikaan haluaisi tuttujen poikien näkevän heitä alasti.

Vierailija
13/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen, miltä tytöistä tuntuu. Mun ekaluokkalainen tyttöni ei halua olla samanikäisten poikien seurassa alasti, ja minusta hänellä on siihen oikeus.

Kuvitellaan pienet, 7-8 -vuotiaat pojat seksipedoiksi, jotka silmät kiiluen tarkkailevat tyttöjen kroppaa ja karvoituksen astetta.

Vierailija
14/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne uimahaaveet unohdettava näin joululomalla? Se kun oli ekaluokkalaisen suurin toive :(

Vierailija
15/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen, miltä tytöistä tuntuu. Mun ekaluokkalainen tyttöni ei halua olla samanikäisten poikien seurassa alasti, ja minusta hänellä on siihen oikeus.

jollet sinä ÄITI häntä opettaisi pitämään sitä nolona ja outona.

Minulla on kaksi tyttöä, 8- ja 13-vuotiaat. Sellainen nolostelu miespuolisten kanssasaunojien edessä tulee tytöille vasta siinä esipuberteetissa, eli n. 10-vuotiaana. Ekaluokkalainen tyttö on ihan rentoutuneesti oman äitinsä kanssa uimahallissa, eikä pidä samanikäisten poikien läsnäoloa mitenkään outona, jos siitä ei äiti hänelle outoa asiaa TEE.

Vierailija
16/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka menee itsekseen (ja omasta tahdostaan)miesten puolelle.Ja pidän kummallisena sitä,että moni täällä sanoo että kun lapsi ei osaa uida-siis jopa ekaluokkalaiset?Kummaksun tuota aika paljon,itse olen pitänyt itsestäänselvyytenä että kouluun mennessä (poika menee siis ensi syksynä) lapsi on ihan kodin toimesta opetettu uimaan ja luistelemaan,kyllähän tuon ikäinen oppii helposti ja me veimme uimakouluunkin.Itse ole yksinhuoltaja,ja poika on isänsä kanssa käynyt tuolla miesten puolella,joten oli tuttu paikka,kyllä pari kertaa riittää mainiosti jonkun tutun kanssa paikkojen katsomiseen.

Vierailija
17/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paapovat mammanpoikiaan ja keksivät ties mitä tekosyitä, ettei poika voi mennä miesten puolelle. Sama pätee toista päin: mun tytöt ei ole 7 täytettyään enää menneet miesten puolelle.

toi 7-9v onkin vähän kinkkinen ikä, kun ei oikein yksin pärjäisi, mutta toisaalta voisi olla myös kiusallista, jos kolmasluokkalainen poika törmäisi naisten puolella luokkalaiseensa tyttöön. varsinkin tytölle ikävää, kun ei ole valinnut, että poika tulee naisten puolelle. t. äiti, jolla herkät ja itsekriittiset 8v ja 10v tytöt, jotka eivät varmastikaan haluaisi tuttujen poikien näkevän heitä alasti.

paljon nolommaksi tilanteeksi kuin yksikään tyttö. Sen vuoksi kukaan "mamma" ei syyttä suotta vie heitä naisten puolelle, siinä on aina takana pakkotilanne eli että joko otat pojan naisten puolelle tai jätät uimatta.

Vierailija
18/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paapovat mammanpoikiaan ja keksivät ties mitä tekosyitä, ettei poika voi mennä miesten puolelle. Sama pätee toista päin: mun tytöt ei ole 7 täytettyään enää menneet miesten puolelle.

toi 7-9v onkin vähän kinkkinen ikä, kun ei oikein yksin pärjäisi, mutta toisaalta voisi olla myös kiusallista, jos kolmasluokkalainen poika törmäisi naisten puolella luokkalaiseensa tyttöön. varsinkin tytölle ikävää, kun ei ole valinnut, että poika tulee naisten puolelle. t. äiti, jolla herkät ja itsekriittiset 8v ja 10v tytöt, jotka eivät varmastikaan haluaisi tuttujen poikien näkevän heitä alasti.

paljon nolommaksi tilanteeksi kuin yksikään tyttö. Sen vuoksi kukaan "mamma" ei syyttä suotta vie heitä naisten puolelle, siinä on aina takana pakkotilanne eli että joko otat pojan naisten puolelle tai jätät uimatta.

Lisäksi ne tytöt osaavat olla ihan yhtä julmia. Huudellaan pienestä pippelistä ym.

Vierailija
19/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikiensa puolesta sitä miestenpuolta ja niitä mahdollisesti "perverssejä" (sic!) miehiä, joita siellä saunoo. Kuitenkin nuo pojat ovat juurikin niitä tulevia miehiä, jotka siellä miestenpuolella käyvät. Missä vaiheessa näistä pojista kasvaa noita vaarallisia mahdollisia perverssejä?

Ja mitä naisten puolella käymiseen tulee, ei varmaankaan ole pojalle kivaa yksin törmätä tyttöporukkaan naistenpuolella, varsinkin kun pikkupojilla se peniskin on sellainen mini, joten tytöt voivat sitten kertoilla koulussa miten pikkiriikkinen muna sillä Petterilläkin oli. Ja on ihan oikein, että tytöt tuollaista huutelevat, mitäs tungetaan noita kouluikäisiä poikia naisten puolelle. Pojat itse kiusaavat tyttöjä ulkonäkö- ja vartaloasioista kyllä niin paljon, että hyvä vaan jos joku mammanpoika saa takaisin.

Vierailija
20/64 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikiensa puolesta sitä miestenpuolta ja niitä mahdollisesti "perverssejä" (sic!) miehiä, joita siellä saunoo. Kuitenkin nuo pojat ovat juurikin niitä tulevia miehiä, jotka siellä miestenpuolella käyvät. Missä vaiheessa näistä pojista kasvaa noita vaarallisia mahdollisia perverssejä?

Ja mitä naisten puolella käymiseen tulee, ei varmaankaan ole pojalle kivaa yksin törmätä tyttöporukkaan naistenpuolella, varsinkin kun pikkupojilla se peniskin on sellainen mini, joten tytöt voivat sitten kertoilla koulussa miten pikkiriikkinen muna sillä Petterilläkin oli. Ja on ihan oikein, että tytöt tuollaista huutelevat, mitäs tungetaan noita kouluikäisiä poikia naisten puolelle. Pojat itse kiusaavat tyttöjä ulkonäkö- ja vartaloasioista kyllä niin paljon, että hyvä vaan jos joku mammanpoika saa takaisin.

Ihan kuten se sinun prinsessasi voi muutaman vuoden kuluttua olla ties millainen jakorasia, jonka puolen koulua on nähnyt alasti, joten miksi suojella häntä nyt, vai??? Älä ole idiootti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän