Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesällä mulla oli kaksi tervetä poikaa. Nyt astmaatikko ja aspergeri.

Vierailija
27.12.2010 |

Sopeutumisvaikeuksia siis on...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger EI kyllä ole autisti. Älä puhu potaskaa. Tai sitten neuroloi erehtyi.

ap

Vierailija
2/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vain ongelmille on nimi. ajattele asiaa näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sopeutumisvaikeuksia.. muuten kuin siihen ajatykseen että tämä ei ikinä tästä lasten osalta helpota, vaan ne tulevat olemaan samanlaisia riiviöitä siihen asti kunnes muuttavat joskus pois.

Vierailija
4/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kait.

Vierailija
5/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tajunnut poikien olevan sairaita. Lääkärin astmalähetteelle naureskelin, ja ajattelin ettei vanhempikaan voi asperger olla, kunon kuitenkin ns. normaali. No ei näköjään ole.

Rakkaita, mutta kuten sanoin, sopeutumisvaikeuksia on.

Vierailija
6/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tajunnut poikien olevan sairaita. Lääkärin astmalähetteelle naureskelin, ja ajattelin ettei vanhempikaan voi asperger olla, kunon kuitenkin ns. normaali. No ei näköjään ole.

Rakkaita, mutta kuten sanoin, sopeutumisvaikeuksia on.

saada asperger-diagnoosin, jos on ns. normaali? Muutenhan kuka vaan meistä olisi assi.

Vierailija
7/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada asperger-diagnoosin, jos on ns. normaali? Muutenhan kuka vaan meistä olisi assi.

sekoitat aspergerin autismiin, minunkin tuttu sai diagnoosin vasta yli kolmekymppisenä kun itse hakeutui tutkimuksiin, ei sitä kukaan aiemmin ollut epäillyt ja ihan töissäkäyvä ihminen oli.

Vierailija
8/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä pääset, jos on noin tavisdiagnoosit. Meillä ollaan vietetty kahden lapsen kanssa jorvissa joulu astmojen takia. Kolmas sydänvikainen lapsi kotona joulun isin kanssa.

Kuule inisijä, ole tyytyväinen että kumpikaan vaivoista ei ole tappava. Ja anteeksi ilkeä viesti, oikeasti.

Vierailija
9/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tutkimuksiin on lähetetty...? Ei aspergeriakaan ihan noin vaan lapsesta leivota. Eikä asperger ole diagnoosiinsa asti ihan normaali lapsi. Ihan niinkuin kaikki ongelmat alkaisivat vasta sitten, kun on diagnoosi lätkäisty papereihin...

Vai miten oireet pahenivat diagnoosien jälkeen?

Ehkä tähän asti kuljit vain laput silmillä ja kielsit kaiken. Astmaatinkonkin elämä helpottuu 100% kun saa lääkitykset kohilleen. On kiva hengittää meinaan. Ja juoksennella ilman että meinaa tukehtua.

As-lapsikaan ei ehkä itse koe olevansa normaali ja voi olla todella helpottavaa tietää miksi hommat ei aina suju ja toiset ehkä pitävät vähän outona.

Vierailija
10/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä pääset, jos on noin tavisdiagnoosit. Meillä ollaan vietetty kahden lapsen kanssa jorvissa joulu astmojen takia. Kolmas sydänvikainen lapsi kotona joulun isin kanssa. Kuule inisijä, ole tyytyväinen että kumpikaan vaivoista ei ole tappava. Ja anteeksi ilkeä viesti, oikeasti.

Vierailija
11/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tutkimuksiin on lähetetty...? Ei aspergeriakaan ihan noin vaan lapsesta leivota. Eikä asperger ole diagnoosiinsa asti ihan normaali lapsi. Ihan niinkuin kaikki ongelmat alkaisivat vasta sitten, kun on diagnoosi lätkäisty papereihin... Vai miten oireet pahenivat diagnoosien jälkeen? Ehkä tähän asti kuljit vain laput silmillä ja kielsit kaiken. Astmaatinkonkin elämä helpottuu 100% kun saa lääkitykset kohilleen. On kiva hengittää meinaan. Ja juoksennella ilman että meinaa tukehtua. As-lapsikaan ei ehkä itse koe olevansa normaali ja voi olla todella helpottavaa tietää miksi hommat ei aina suju ja toiset ehkä pitävät vähän outona.

Astmalapsi on onnellinen ja nukkuu yönsä hyvin. Aspergerilla on koulussa ongelmia, saa ehkä lääkkeistä ja kuntoutuksesta avun. Kotona kuitenkin normaali, ehkä vähän outo, sellainen neron ja hullun sekoitus, mutta meidän silmissä normaali :)

Vierailija
12/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on asperger- ja autistilapset.

Vierailija
13/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen lapsi on kun hänellä on asperger?? Miten käyttäytyy ym?

Minulla on 3v. poika ja epäilen, että kaikki ei ole hyvin hänen kohdallaan.

Vierailija
14/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen lapsi on kun hänellä on asperger?? Miten käyttäytyy ym? Minulla on 3v. poika ja epäilen, että kaikki ei ole hyvin hänen kohdallaan.

Hyvää yötä!

ap

Vierailija
15/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli asperger on aina autistinen, vaikka lievästi

Vierailija
16/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää lukunopeutta ja keskittymistä...

Vierailija
17/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger EI kyllä ole autisti. Älä puhu potaskaa. Tai sitten neuroloi erehtyi.

ap

Vierailija
18/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tuliko ne astma ja asperger oireet ihan yhtäkkiä kesän jälkeen?

Eihän ne ole voineet olla kesällä terveitä?

Mistä sait pojallesi asperger diagnoosin? Kunnalliselta vai yksityiseltä? Joutuuko olemaan sairaalassa tutkittavana ja millä osastolla?

Epäilen omalla pojallani aspergeria, mutta en tiedä miten kunnaliisella pääsee edes tutkimuksiin?

Vierailija
19/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin luulin vuosia, että minulla on 2 tervettä poikaa. Kunnes alkoivat oireet...

Nyt minulla on 2 poikaa, joilla on astma, adhd ja touretten oireyhtymä.

Niiden kanssa on vaan opittava elämään.

Vierailija
20/22 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla siis nuo kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi