Vieraita kutsuttu uudeksivuodeksi. Miten voisin perua kertomatta oikeaa syytä?
Ollaan kutsuttu vieraita uudeksivuodeksi ja nyt pitäisi perua vierailu. Perua pitää koska ei ole rahaa kestittää niitä kaikkia. En nyt tässä viitsi ruotia miksi ei ole rahaa...
Haluan perua ajoissa, jotta voivat sitten tehdä muita suunnitelmia. Ongelma on vaan se, etten tiedä mitä syytä kertoa. Totuutta en kertakaikkiaan kehtaa kertoa syyksi.
Kommentit (35)
sano vieraillesi samana paivana kun ovat tulossa etta oleette sairastuneet pahaan oksennustautiin
sano vieraillesi samana paivana kun ovat tulossa etta oleette sairastuneet pahaan oksennustautiin
Tosi kiva niille vieraille kun ei ehdi mitään muutakaan suunnitella kun on hyvässä uskossa menossa ap:lle iltaa viettämään.
Rehellisyys maan perii. Pidätte nyyttärit.
sitte iloset nyyttärit pystyyn. Hyvää vuodenvaihdetta!
miksi oikeaa syytä ei voi kertoa syyksi. Itse ainakin voisin omille ystävilleni kertoa, jos noin olisi. Pitääkö ystäville pitää kulissit pystyssä, vaikka tilanne olisi toinen?
Miksi totuuden kertominen on niin vaikeaa? Kelle tahansa voi tulla rahavajetta, kyllä minä siinä tilanteessa tulisin ystäviä vastaan, en tuomitsisi. Siinähän se ystävyys punnittaisi. Jos alat valheita sepittämään, ei kukaan halua olla tekemisissä kanssasi sen koommin.
kertoa todellisen tilanteen ja ehdottaa nyyttäreitä. Jos eivät olisi aivan läheisiä ystäviä peruisin kutsun mahd. pian vain ilmoittamalla, että valitettavasti kutsu joudutaan perumaan. Mitään valheita en alkaisi sepostella. Simple as that.
Minä ainakin sanoisin, että on tullut niin odottamaton ja suuri menoerä, että tili on ihan tyhjä ja ehdottaisin nyyttäreitä. Ei varmaan kukaan pahastu ja sitä paitsi mä luulen, että moni haluaisi muutenkin tuoda jotain! Mua ainakin vaivaa jos mennään juomaan toisten viinat (vai onko tällaisesta kyse laisinkaan?) kun tiedän miten kalliita sellaiset on isolle porukalle.
Tottakai lapsille pitää opettaa rehellisyyttä, ettei valehtelusta tule itsestäänselvä toimintatapa. Aikuisilla sen sijaan on mielestäni oikeus toimia harkintansa mukaan. Moraalissa on kyse toimintaperiaatteista ja toiminnan motiiveista, ei sääntöjen orjallisesta noudattamisesta.
Aikuisella, toisin kuin lapsella, pitäisi olla kyky punnita omaa toimintaansa ja omia motiivejaan ja sitä, millaisia seurauksia milläkin teolla on.
Kyllä minusta valkoinen valhe on ihan hyväksyttävä, jos tarkoituksena on ainoastaan välttää noloa tilannetta tai toisen mielen pahoittamista JOS syy on sellainen, ettei ole ollut vältettävissä.
Jos ap:n rahapula johtuu jostain sellaisesta, joka ei ole ollut ennakoitavissa ja jolle ko. perhe ei itse enää voi mitään, miksi pitäisi kertoa totuus, kun ap selvästi ei sitä halua kertoa? Mitä se muuttaisi? Vieraiden suunnitelmat olisivat edelleen muuttuneet, lisänä ainoastaan se, että myös ap:lla olisi paha mieli/häpeä.
Eri asia tietysti, jos ihan vain laiskuuttaan ja itsekkyyttään tai itselle etua saadakseen valehtelee.
kun en ole mennyt häihin.
En tosiaan ole viitsinyt sanoa, että en kehtaa helleviikonloppua pilata ajamalla monta sataa kilometriä joihinkin tylsiin häihin.
Mahatauti ja ollaan otettu rannalla iloisesti aurinkoa ja nautittu kesälomasta.
Aina ei kannata liian rehellinen olla.
mun elämässä on tosi harvoin juhlia ja jos joku olis mut kutsunut uutta vuotta vastaanottamaan, olisin kyllä peruutuksesta tosi surullinen.
Me oikeastaan aina pidetään nyyttäreitä. Ei ole väliä kenelle mammakaverille menen lounaalle tai vkonloppuisin iltaa istumaan aina otan mukaani jotain. Kysyn vielä etukäteen voinko tuoda jälkiruuan ja aina on tähän asti moinen käynyt.
Jos olisit mun ystävä, ehdottomasti soittaisin ja ehdottaisin nyyttäreitä.
seura on tärkeintä eikä ruoka. Sanot vain reilusti ettei ole varaa kestitä, josko pidetään nyyttärit.
Rohkeasti vain, jos ei kelpaa niin menkööt sit jonnekin muualle.
lopulta kiinni ja mitä ystäväsi sitten ajattelevat sinusta?
nyyttärit olis tosi kiva tavata ja juhlia, muuten on peruttava ja mieti valmiiksi mitä kukin voisi tuoda, Oikeen kunnon syömistä, joka täyttää. Itse tee ison annoksen kinkkukiusausta. Se on tosi halpa ja herkullinen ruoka ja kelpaa kaikille. Juomat jokainen tuo itse.