Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotte, että mene töihin? Kun minähän olen jo töissä vaikka "köyhä" olenkin

Vierailija
27.12.2010 |

Sattuu olemaan vielä vakituinen työkin, kaupungilla. Palkka vaan on kehno ja mikäli joudun olemaan saikulla reuman takia, se on vielä huonompi. Esim joulukuussa sain n. 700e.

Lapsia on kaksi kouluikäistä joilla kuluu kenkää ja vaatetta.

Asumistuki on aika pieni, koska siinä lasketaan bruttotulot, se mitä todellisuudessa jää käteen ei niitä kiinnosta.

Sama juttu on toimeentulotuessa, niiden raja on pieni että sitä vois saada.

Kun olin kesällä pakollisella palkattomalla vapaalla, ilman palkkaa siis, sain tt-tukea peräti 350 euroa.

Ja kyllä, nyt olen joululomalla ja ajatellut vakavasti irtisanoutuvani vaikka kuinka vakityö. Menisin opiskelemaan lisää...

Nyt mulla on siihen tilaisuuskin, kun lapseni ovat jo isompia. Toki yhä tarvitsevat äitiä täällä kotona, joten esim mitääm vuorotyötä en voi ottaa.

Lapset ensin! Se tästä vielä puuttuisi, että itse on sos.alalla töissä ja omat lapseni voisivat huonommin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä pystyisit tulevaisuudessa nostamaan vähän elintasoa, niin mene ihmeessä!

Täähän tää ongelma on, että monella alalla palkka on niin pieni, että se on sama kun kotona olis ja nostais työmarkkinatuki+toimeentulotukiyhdistelmää.

Tsemppiä sulle!!

Itse tein siis aikaanaan (kylläkin nuorena, kun lapset pieniä) saman, että menin opiskelemaan kun tajusin etten mitään kunnon duunia saa ilman jotain papereita.

On kannattanut - vaikka rankkaa olikin silloin.

Vierailija
2/3 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä koulutusta ja työkokemusta, mutta tarvitsisi kouluttautua lisää jotta saisin parempaa.

Mun tutkinnollani ei nimittäin saa.

Ja taloudellisesti on lienee ihan sama, alanko opiskelijaksi vai jatkanko tässä nykyisessä työssä. Ei ne yh:n tulot tästä kovin paljoa laske.

Aika hyvin palkattu työ saisi olla, että pärjättäis hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä koulutusta ja työkokemusta, mutta tarvitsisi kouluttautua lisää jotta saisin parempaa.

Mun tutkinnollani ei nimittäin saa.

Ja taloudellisesti on lienee ihan sama, alanko opiskelijaksi vai jatkanko tässä nykyisessä työssä. Ei ne yh:n tulot tästä kovin paljoa laske.

Aika hyvin palkattu työ saisi olla, että pärjättäis hyvin.