Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huono ihminen / äiti olen?

Vierailija
26.12.2010 |

Olen eronnut miehestäni ja minulla on parivuotias poika. Ero on ollut rankka, vaikka olin itse jättävä osapuoli. Mies jäi kiinni muistan naisista ja tämä on syönyt minua henkisesti hermoromahduksen partaalle.

Tunnistan itsessäni masennuksen oireet. Tuntuu että en tällä hetkellä pysty antamaan lapselleni mitä hän tarvitsee, esimerkiksi ulkoile tarpeeksi. Liian helposti piirretyt menee päälle ja istun koneella aivot narikassa.

Haluaisin nyt lähteä viikoksi ulkomaille, ja jättää lapsen hoitoon isovanhemmille. Uskon että se voisi piristää oloani ja saisin muuta ajateltavaa. Olen 25 vuotias ja tuntuu että elämäni on ihan ohitse, nuori yh-sinkkuäiti. Vientiä riittäisi, mutta en halua uutta suhdetta heti, tai lapseni elämään ketään miehiä.

Ajattelen silti, että olen huono äiti ja hyvin itsekäs tällä hetkellä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsen etu, että huolehdit itsestäsi. Ja jos sinusta tuntuu, että matka auttaisi kokoamaan itseäsi, niin tottahan niin teet. Älä välitä noista ikävistä kommenteista..tuo on varmasti sama henkisestä sairas ihminen, joka laukoo kaikissa ketjuissa todella typeriä kommentteja. Ja olet vielä nuori, elämä ei todellakaan ole ohi :)! Siitä kun minä olin 25 on jo 8 vuotta kulunut ja voi mahoton mitä kaikkea tähän aikaan on mahtunut!! Tsemppiä!!

terv. toinen yh, joka ei todellakaan kaipaa miehiä elämäänsä :)

Vierailija
22/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä huonoa ihmistäkään. Lapsi selviää hyvin ja paremminkin isovanhemmilla, jollei näissä nyt sitten ole jotain selvää vikaa.

Sen sijaan mä en valitettavasti usko, että ulkomaanmatka auttaa sua ja sun mielialaasi sitä matkaa pitemmäksi ajaksi tai edes koko matkan ajaksi. Mut voithan sä toki silti matkustaa, ihan vain nähdäksesi paikkoja ja kulttuuria ja niin edelleen. Mutta noin muuten sun pitäisi hankkia oikeasti elämällesi jotai sisältöä, todellista sellaista, mikä kestäisi pitempään kuin viikon. Joku harrastus, opintoja, jotain sellaista. Jotain, mikä kestää ja on säännöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun ne ihmiset vaihtuu. Se sulhasten vaihtuminen romuttaa lapset, kun mikään ei ole pysyvää.

Uusi miesystävä jos on pysyvä, niin se on hyvä asia ihan lasten kannalta.

Vierailija
24/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Matka saattaisi piristää ihmeesti, lähde vaan, et ole huono äiti. Lapsella on varmaan kivaa isovanhemmillaan ja saa pirteämmän äidin takaisin. Kyllä se masennusvaihe on ihan normaalia eron jälkeen, ei se mitään lääkitystä välttämättä tarvitse jos ei jää päälle. t. toinen äskettäin eronnut

Kiitos!

Ehkä sitten alan varailemaan matkaa, vietän viikon nuoruutta ja palaan arkeen :)

-ap

minä ihmettelen vaan sitä että miksi sun piti odottaa täältä yksi myöntävä vastaus ja sitten sait muka luvan varata matkan?

Vierailija
25/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarvitset aikaa itsellesi. Olet onnellinen, kun sinulla on luotettavat lastenhoitajat jotka ymmärtävät tilanteesi. Lähde hyvillä mielin matkaa, niin jaksat taas olla parempi äiti.

Vierailija
26/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että tunnet itsesi vieläkin surulliseksi. Matka voisi tosiaan piristää sua kummasti. Älä välitä näistä idiooteista jotka ovat heti tuomitsemassa. Varmasti sitä samaa porukkaa, joista kaikki yh:t on lumppuja munahaukkoja ja sekös niitä nyt viduttaa, kun sulla yh:lla on varaa lähteä ulkomaille yksikseen. Kateellisia ovat.

Vierailija
27/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei, jos sinulle tulee itsellesi siitä huono omatunto ja tunne, että olet itsekäs ja huono äiti. Tilanteessasi voitkin olla hieman itsekäs. Ulkomaanmatkalla voit keskittyä itseesi ja lepoon. Kyllä pari vuotias voi olla hyvin erossa äidistään viikon hyvässä hoidossa isovanhemmillaan. Anti mennä vaan!!

Vierailija
28/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka voisi tehdä kyllä sinulle hyvää, saisit piristystä arkeen, mutta viikko kuulostaa niin pitkältä ajalta, että pystyisitkö olemaan niin pitkän ajan poikasi luolta pois? Minulla itselläni on sama tilanne kuin sinulla ja erotessa oli kyllä vaikea olla 100% äiti, mutta ei se aika ikuisuuksia kestä kunnes taas on pirteämpi ja elämästä/arjesta saa paljon irti.

Puuhaa lapsesi kanssa kaikkea mukavaa, käykää uusissa paikoissa jne.. Mutta jos kaipaat lomaa, mene vaikka lyhyemmälle lomalle sillä en usko että se viikon loma on se mitä tarvitset jos siitä sinulle tulee huono omatunto, pienikin hetki omaa aikaa auttaa jaksamaan taas kummasti.

Vierailija
29/29 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä poikinut keskustelua. Kiitos kaikille vastanneille. :) Ja kiitos tsempeistä ja eri näkökulmista.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi