Ex-vaimoni ei ostanut yhtään joululahjaa pienille lapsilleen..
3- ja 5-vuotiaat lapset palasivat tänään äidiltään yökylästä, jouluaaton olivat kotona.
Kävi ilmi, että äiti ei ollut ostanut YHTÄÄN joululahjaa lapsilleen. Kirjaimellisesti näin. Laitoin viestin exsälle. Että ei ole reilua... Vastasi, että osta sinä miljonääri. Äiti oli sanonut lapsille, että oli "unohtanut" ostaa joululahjat.
Exsällä on varaa personal traineriin. Rakennekynsiin. Kauneushoitoloihin. Sinimopilta näyttäviin jatkohiuksiin. Monta kylpylä- ja ulkomaanmatkaa per vuosi. Kalliisiin vaatteisiin.
Mutta ei ole varaa ostaa edes yhtä joululahjaa lapsilleen. Eikä maksa edes elareita mulle.
Akka on perseestä. Se on mun mielipide. Mutta ainahan täytyy ymmärtää äitiä. Eikä vain???
Kommentit (31)
ei aloituksesi tyyliin ex on "p...stä"---
t. nainen, joka ei halua edelleenkään, että naisia haukutaan 90% naisvaltaisella av:llä
ex osti pojalle 300e lahjan, tytöille (vuoden ja kolme vuotta nuoremmat)ei mitään aikonut "kun ei ollut ajatellut, ei ollut mitään ideaa mitä ostaisi, ei mulla ole kaikille varaa noin kalliita lahjoja". Kun siitä sanoin tarpeeksi monta kertaa tarpeeksi syyllistävästi niin osti sit yhden yhteisen pleikkapelin joka selkeästi suunnattu vaan toiselle (paitsi että tyttö 5v, pelin ikäraja 11v) mutta laittoi molempien nimet pakettiin ettei yksi jää ilman...
Meidän muksut ainakin on tuossa iässä vielä luulleet, että lahjat tulee joulupukilta.
Jos näin olisi teilläkin, niin ei lapset turhaan pettyisi. Aika hyvin, jos 3 vuotiaskin on jo vaatimassa lahjoja jokaiselta.
Selvästi on lapset taistelunne välikappaleena.
Huomaatko, etä itsekin opetat lapsillesi kuinka heidän äitinsä on paha ihminen, joka ei pidä heistä. Lasten itsetunto kärsii moisesta.
Joo paska akka on, mutta ole edes sinä järkevä ja ajattele lastesi parasta. Se paska akka on heidän äitinsä, eikä heillä muuta äitiä ole.
Ei omien lapsieni isä osta myöskään ikinä lapsilleen joulu tai synttäri lahjoja ja eivät he siitä kärsi, koska asiasta ei ole tehty ongelmaa. En ole ikinä heille isäänsä haukkunut tai ihmetellyt miksi ei lahjoja osta. Lapset on sopeutuvaisia ja ajattelvat luonnostaan positiivisesti asioista jos aikuiset ei sotke heidän ajatuksiaan. Heille ei edes tule mieleen, että isän pitäisi ostaa niitä lahjoja. Ovat sentään jo kouluikäisiä eli ymmärtävät kyllä.
eipä ole munkaan ex muistanu lapsiaan melkein kymmeneen vuoteen. älä ota paineta siskon touhuista, muu suku on sun puolellasi.
Paitsi jos lapsella on kaksi äitiä.
Mutta kurjaa on jos lapsi ei saa vanhemmaltaan lahjaa. Oli kyseessä sitten isä tai äiti.
On totta, että äiti ei ostanut lapsille joululahjaa. Mutta roisi kielenkäyttö ei johdu siitä, vaan siitä, että olen poissa tolaltani seuraavasta tapahtumasta:
Kun hain lapsia. Ja laitoin pieninimmän turvaistuinta kiinni. Niin 3-vuotias sanoi huolestuneella äänellä: "Puukkottaako äiti sinua?" Sanoin: "ANTEEKSI KUINKA?" Mutta lapsi toisti kolmesti tämän... Vakuuttelin, että äiti ei puukota isää. 5-vuotias kuitenkin totesi, että valehtelen, koska äiti haluaa tappaa minut. Ja yhdessä he muistelivat, mitä joskus tapahtui... Oli hyytävää kuunneltavaa.
Olen hämmästynyt, mistä 3-vuotias ylipäänsä on oppinut sanan "puukottaa".Nyt mietin, että mitä tämä on? Muistaako lapsi, mitä on tapahtunut? Jos muistaa, on tämä hirveän paha asia. Vai suunnitteleeko äiti minun tappamistani ja ajattelee "ääneen"?
Mutta tällaista ei saa puhua, eihän? Ikävää vain, että tämä on minun elämä....
ex osti pojalle 300e lahjan, tytöille (vuoden ja kolme vuotta nuoremmat)ei mitään aikonut "kun ei ollut ajatellut, ei ollut mitään ideaa mitä ostaisi, ei mulla ole kaikille varaa noin kalliita lahjoja". Kun siitä sanoin tarpeeksi monta kertaa tarpeeksi syyllistävästi niin osti sit yhden yhteisen pleikkapelin joka selkeästi suunnattu vaan toiselle (paitsi että tyttö 5v, pelin ikäraja 11v) mutta laittoi molempien nimet pakettiin ettei yksi jää ilman...
Minun mielestäsi miehesi osti ihan fiksun lahjan. Pleikkarilla voi pelata nuoremmatkin lapset pelejä ja laulaa karaokea. Jospa hän tiesi, että hänen sukulaisensa ostavat joka tapauksessa lahjoja tytöille ja pleikkari on lelu, joka pysyy varmasti hänen luonaan.
Siis eikö sun lapset usko joulupukkiin?!
Kun tiesivät ettei äidiltä tule lahjoja.
Mä ostin lapselleni kalliin lahjan, mutta ei häne tiedä sen olevan minulta, vaan pukilta. Eli en voi ottaa siitä lahjasta itselleni kunniaa lapselta :)
Vuosi sitten lapseni isällä ei ollut varaa ostaa lapselle lahjaa, mutta ei lapsi sitä tiennyt, koska pukkihan ne lahjat tuo ja antaa.
Minua se ehkä vähän harmitti, mutta ymmärsin kuitenkin, ettei rahaa ole, ku oli työtön, mutta ainahan voi jotain pientä kuitenkin antaa. Ei tuon ikäiset kaipaa mitään isoa ja kallista!
Ja ollaan oltu erossa exän kanssa jo useampi vuosi.
Minun mielestäsi miehesi osti ihan fiksun lahjan. Pleikkarilla voi pelata nuoremmatkin lapset pelejä ja laulaa karaokea. Jospa hän tiesi, että hänen sukulaisensa ostavat joka tapauksessa lahjoja tytöille ja pleikkari on lelu, joka pysyy varmasti hänen luonaan.
ei ollut pleikkari vaan PLEIKKAPELI ja iso lahja oli tosiaan vaan tälle yhdelle tarkoitettu, muiden lahjoja ei ollut edes ajatellut tai että miltä lapsista tuntuu kun yksi saa ison lahjan ja toiset ei mitään. Eipä se joku 10-20e juttu kummallekin tytölle olisi ollut niin iso satsaus kun ei mitään joulukuluja muuten hänellä ole kuin omien lasten lahjat.
Sitä peliäkään ei ollut tarkoitus ostaa eli ei mitään isiltä tytöille, oikein selitteli ettei ole rahaa eikä tiedä mitä ostais, osti sit jotain kun sanoin. Mutta sama juttu on ollut aina, poika otetaan reissuun, oli 3v jo tarpeeksi iso kun tyttö vielä 7v liian pieni, pojan harrastaminen tärkeää, tyttöjen harrastuksille ei ole suonut ajatustakaan jne.
Itse ostin kaikille tasapuolisesti. Isovanhemmat myös.
Ei ole koskan saanutkaan. Isä ei osta niin ei osta.
...nimittäin on loukkaavaa lasten puolesta.
Eikä lapsille ole paskankaan väliä, onko joku rooli mennyt nurin päin. He ansaitsevat inhimillisen ja kunnioittavan kohtelun.
No, isi keräsi pisteet, kun osti paljon lahjoja. Mutta: ei ole oikeesti hyvä juttu.
Eikä ole hyvä juttu, että kukaan ei oikein usko, että äitinsä on tehnyt huonosti lapsille. Ei lastensuojelu olis uskonut sanaakaan ilman lääkärintodistuksia. Äityskää vähän kuin leijutellaan, sitä ei ammuta alas, samalla tavoin kuin mies, jos sattuu tyrimään...