Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsut, oletteko pistäneet itse lapsille tai miehelle esim. havrix rokotteen tms.?

Vierailija
26.12.2010 |

jotenkin tuntuu oudolta varata aikaa, että joku muu pistäisi rokotteen lapseen kun itsekkin sen osaan ja saan tehdä. Mutta toisaalta taas en haluaisi ehkä omaa lasta pistää...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen takia, etten osaisi tai voisi, mutta ainakaan meillä ei ole kotona tarvittavia lääkkeitä mahdollisen reaktion hoitoon. En myöskään suostu työpaikalla rokottamaan työkavereita. Potilaitakin rokotan vain jos tiedän lääkärin olevan osastolla ja tietoinen rokotuksesta (näin toimin myös muiden yleisesti reaktiota aiheuttavien lääkkeiden kanssa).

sh lasten vuodeosastolta

Vierailija
2/19 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun sh-sisko pisti minulle Havrixit kotona kolmen kilometrin päässä tk:sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa muistaa, että kotona pistämisessä se suurin riski tosiaankin on allerginen reaktio, johon ei välttämättä ole ensiapua riittävän lähellä. Itse olen uskaltanut pistää nimenomaan Twinrixit kotona vain siitä syystä, että kukaan perheessämme ei ole koskaan saanut allergista reaktiota yhtään mistään.

Eräs tuttava pistää myös perheensä itse, mutta menee tekemään sen työpaikalle, missä on tarvittaessa apu lähellä, mutta ei tarvitse kuitenkaan vaivata muita eikä varailla mitään aikoja tms. Se on yksi vaihtoehto.

Itsen pistämistä tai oman lapsen pistämistä en ole pitänyt ongelmallisena. Pikemminkin meillä lapset ovat kokeneet tilanteen hyvin turvallisena ja "tavallisenakin", kun on selkeästi selitetty, mitä ollaan tekemässä ja näytetty ensin vanhemmalla ym., eli ei tule pelkoreaktiota oudosta tilanteesta, paikasta tai vieraista ihmisistä.

Vierailija
4/19 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla kyllä piikitetään työkavereiden kanssa toinen toisiamme (mm. influenssarokotteet ja Havrixit). Meillä on elvytysvalmius muutenkin koko ajan, joten apu on tarvittaessa lähellä.

Vierailija
5/19 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin voin itse pistää, mutta on myös apu lähellä jos rokotteesta tulee jotain reaktiota.

tai sitten vien lapsen terkkarille ja saa siellä pistää, tosin luulen että meidän työpaikalla on paremmat valmiudet hoitaa allerginen reaktio kun terkkarilla.

zp

Vierailija
6/19 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota tiedän hänen saaneen aiemminkin ilman reaktioita. Muuta ei suostuisi pistämään. Vastuu painaa.

sh

Vierailija
7/19 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä varalla adrenaliinit lähellä.

Vierailija
8/19 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona adrenaliinia aina, siksikin uskallan.

Vierailija
9/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen antanut rokotteita tutuille ja sukulaisille kotioloissa, adrenaliini on kuitenkin aina mukana.

Vierailija
10/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kotona ensiapuvalmiutta mahdollista anafylaktistashokkia varten.

Vierailija
11/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adrenaliinit mukana tietty.

Joku kirjoitti, että kotona ei ole lääkäriä saatavilla. Eihän lääkäriä ole saatavissa kovin monessa muussakaan paikassa missä rokotuksia annetaan (mm. kouluterveydenhuolto, neuvolat, osittain työterveyshuoltokin, kotisairaanhoito jne).

Itsekin laitan rokotteita töissä eikä lääkäriä ole lähimaillakaan.

Vierailija
12/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini eli maatalon emännän pistämänä.

Vierailija
13/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua.

Vierailija
14/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset, miehen, sukulaiset... Mies on myös rokottanut minut (koulutus insinööri, ei mitään osaamista rokotusten suhteen). Olen lääkäri.

Vierailija
15/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkarin rokotettavaksi, kun ei se terkkari kuitenkaan osaa lapsen anafylaksiaa hoitaa. Läheskään aina ei ole lääkäriä lähimaillakaan, eikä lapsen anafylaksian hoito ole itsestäänselvää kaikille lääkäreillekään.

Vierailija
16/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset, miehen, sukulaiset... Mies on myös rokottanut minut (koulutus insinööri, ei mitään osaamista rokotusten suhteen). Olen lääkäri.

Ihan on tehdastyöläinen, Mutta nopsa oppimaan ;)

Itse olen sh.

Vierailija
17/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsiani en suostu rokottamaan eikä myöskään mieheni, joka on myös lääkäri. Myöskään sukulaisista olen rokottanut vaan aikuisia. Haluan olla ensisijaisesti lasteni äiti ja esim. kummieni kummitäti.

Adrenaliinia meillä on ollut saatavilla.

Vierailija
18/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lääkäri/sh rokottaa perheensä kotona, miten kirjataan?

Tai vielä pahempaa, jos joku muu kuin terveydenhuollon ammattihenkilö rokottaa, miten kirjataan?

Vierailija
19/19 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen myös Lot nron. Ei sen vaikeampaa.

t. edellä ollut lääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi