Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että 9 v pojalla on mielenterveysongelmia :(

Vierailija
26.12.2010 |

Sai joululahjaksi ison Star Wars-legoaluksen. On koonnut sitä koko päivän huoneessaan ja huutaa ja mylvii kuin mielipuoli kun on niin vaikeaa. Karjuu meille muille, että hiljaa ja aina kun jokin menee pieleen niin se on meidän syy. Vaikka olemme hiiren hiljaa omissa tekemisissämme niin karjuu aina vaan, että olkaa hiljaa. Kuuleekohan jo jotain ääniä omassa päässään :( Joka kerta kun saa uuden legon alkaa sama huuto joka kestää niin kauan kunnes lego on koottu. Silti niitä aina toivoo lisää ja lisää.

Olen niin väsynyt tähän mylvimiseen, että uhkasin heittää pihalle hankeen jos ei vaikene :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain muuta ongelmaa veikkaan kuin mielenterveysongelmaa...

Vierailija
2/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kieriskelemään, naurelemaan ja pierelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa otat sen legon rauhallisesti pois ja sanot, että saa jatkaa, kun osaa koota sitä huutamatta. Ja samalla voit sanoa, että apua saa kokoamiseen, jos ei osaa, mutta ei huutamalla. Kun onnistuu hillitsemään itsensä, saa pienen palkinnon, kannustuksen.

Vierailija
4/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä 9-vuotias tekee. Jos osaa koota legot muuta perhettä häiritsemättä, niin silloin niitä saatetaan hankkia. Jos ei, ei legopaketteja tule, vaikka lapsi kuinka "toivoisi lisää ja lisää". Ihmeellistä, ei ihme että häirikköjä on vaan yhä enempi kun vahempien mielestä lapsella on sairaus jos häntä ei opeteta käyttäytymään ja sen takia toimii kuin elukka.

Vierailija
5/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kieriskelemään, naurelemaan ja pierelemään.

No joo, tulee kyllä mieleen, et miten on poika kasvatettu, jos tulee MYLVIMÄÄN muille kun itse on ihan tampio!

Vierailija
6/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on selvästikin turhautunut kun on liian vaikea rakennettava kyseessä.

Olisitte ostaneet helpomman, onhan noissakin ikäsuositukset ja ei kaikki osaa paketissa olevan ikähaarukan sisällä niitä koota.

Tunteiden säätelyyn kaipaa myös tukea ja niiden näyttämiseen.

Terv 7½v ja 9v lasten äiti joista nuorempi on tulta ja tappuraa ja vanhempi aivan toista maata, esim kys rakennettevat hän tekee kaikessa hiljaisuudessa itse tunnissa max parissa.

Vierailija
7/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika rajua jos menee koko perhe-elämä sekaisin legojen kanssa. sano, että jos mylvii, niin laitetaan pois se. eli suoraan vaan sanot, että "Jos nuo legot aiheuttaa sulle noin paljon stressiä ja hermot on herkässä, niin ei me voida niitä sulle enää ostaa, ja viedään tuokin star wars hökötys jollekin, joka osa koota sen mylvimättä"

Meilläkin kyllä' 7v kieltämättä hieman hermostuu, jos esim, joitain osia on irronnut tai irtoaa kootessa, tms mutta aika hyvin sille menee jakeluun, jos sanoo, että nyt nuo legot aiheuttaa enemmän harmia kun iloa, että laitetaanko pois. ei sit hermoile enää (niin että muut huomasi selvästi)

Vierailija
8/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika vaikeni kun uhkasi heittää hankeen jos ei hiljene. Isovanhemmat sen legon joululahjaksi ostivat, emme me. Kyllä hän ne koottua itse saa, mutta aikaa siihen menee. Olen itse tällä hetkellä sairaana enkä jaksa yhtään mylvimistä. Kyllä on rankkoja nämä pyhät.

Vierailija
9/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen huutaminen ja mylviminen on huomionhakemista... Vai olenko väärässä? Miten lapsi reagoisi, jos sinä tai lapsen isä menisitte auttamaan? Meillä legot ovat joskus myös vaikeita lapsille koota, mutta kyllä huutavat auttamaan. Sitten taas kun pn päästy hankalan kohdan ylitse, hymyilyttää ja vanhemmat saavat palata omiin puuhiinsa.

Vierailija
10/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaikea koottava. Ikäsuositus - mikä?

Minusta ei ole ok, että lapsi mylvii ja haukkuu muita. Näinkö sitten isona miehenäkin kun töissä ei mene kaikki putkeen?

Joko tekisin yhdessä lapsen kanssa tai pakkojäähyjä väliin.