Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan pian 13. pikkusisaruksen...

Vierailija
26.12.2010 |

Meillä on perheessä 13 lasta ja uutta tulossa...ja olen onnellinen että saan lisää sisaruksia!

Kyllä uskovainen perhe on hieno kasvatuksen paikka....Olen siis itse silti kokenut saavani isältä ja äidiltä rakkautta ja huolenpitoa!

Toki aivan pienet lapset isossa porukassa kasvaessaan saattavat olla hieman "villejä" mutta oppivatpa itsenäiseksi jo varhain ja sosiaalisuutta. Missään ei opi niin sosiaaliseksi ja huolehtimaan myö smuista.

Pienessä perheessä sitä ei opita.

Ja ei me lestadiolaiset ruukata isompana ryypätä, elikkä kun perustamme oman perheen, niin ollaan raittiita.

Se on jo aikahyvin kasvatuksesta, että ei juo alkoholia, vai mitä?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oppii jo varhain itsenäiseksi"? Onko tuo kauniimpi ilmaisu sille, ettei äidillä ja isällä riitä aikaa ja energiaa lapsilleen riittävästi?

Vierailija
22/62 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppinut huolehtimaan muista:

Jouluna meille kutsuttiin kaikki ne yksinäiset, joilla ei ole muuta paikkaa.

Keskituloiset äitini ja isäni lahjoitti minun ollessani lapsi joka kuukausi noin 30 prosenttia nettotuloistaan, reippaasti enemmän kuin kymmennykset siis.

Kaksi päivää viikossa oli pyhitetty toisten auttamiselle: autettiin naapureiden mummoja lääkäriin, apteekkiin, kauppaan jne, vierailtiin sairaiden luona jne.

Vanhempani toimivat tukiperheenä lapsiperheille.

Kaikki itselle turha annettiin pois: edes vanhaa autoa ei annettu vaihdossa autokauppaan, vaan lahjoitettiin tarvitsevalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oikea vl kirjoita netiin ja vielä av:lle tällasta. Tämän täytyy olla provo! T:vl-äiti

Vl-liikkeen piirissä on täysin normaalia, että sivusta päin määritellään toisen usko ja TIEDETÄÄN varmuudella kuka on "oikeasti" uskovainen ja kuka ei ole.

Epäuskoiseksi(kadotukseen joutuvaksi) leimaamiseen yleensä riittää se: että joku on värjännyt hiuksensa tai on ripsiväriä ripsissä tai on tavattu kuuntelevan rytmikkäämpää musiikkia ym ym yhtä uskomisen kannalta "merkittävää" asiaa... taikka on kirjoittanut nettiin jotakin vl uskosta. Siitä on niitä puhuteltu jotka on saatu selville...

Vierailija
24/62 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oh hoh siis teillähän ei siis vasen käsi tiennyt mitä oikea teki...heh, kuulostaa siltä... :-( aika ulkokultaista puuhaa!!!!!

jumala ei vaadi keltään hyviä töitä sillä vaan usko riittää...kelpaa Jumalalle vajavainen ja huonosti onnistunut kun uskoo...

t. yx vl

Vierailija
25/62 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olis hyvä tavata joku oikea uskovainen sillä vain hänellä on anteeksi antamisen avaimet elikkä vain hän pystyy julistamaan sulle synninpäästön. Tavis pappi ei käy, et sä siitä saa sielunrauhaa.

Rukoilen sun puolesta että Jumala johdattais tiellesi joku meikäläisen. Missä päin asut?

t. yx vl

Vierailija
26/62 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haluttaisi jättää usko ja ry sikseen mutta ei ole rohkeutta sitä tehdä.

Meillä sama. Welcome to the club...

Vierailija
27/62 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikesta omaisuudestaan Jeesus vaati seuraajiaan luopumaan. Moniko vl tekee näin?

jumala ei vaadi keltään hyviä töitä sillä vaan usko riittää...kelpaa Jumalalle vajavainen ja huonosti onnistunut kun uskoo...

t. yx vl

Vierailija
28/62 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi "aitoa" keskustelua.

Vierailija
29/62 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueppa itse raamattua!olet harhaoppinen!!kyllä JEESUKSEN VERI PUHDISTAA,MYÖS MUUT KUIN LESTAT!SINÄ RIENAAT!!OTAPA SANA KÄTEEN JA JÄTÄ SE PANEMINEN POIS,ÄLÄ LISÄÄ SANAAN OMIA OPPEJASI!

Vierailija
30/62 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin päätoimittajan tiukkaa tekstiä

"hyväksikäyttötapaukset antavat hätkähdyttävän kuvan siitä, miten uskonnollisissa yhteisöissä voidaan suhtautua lakiin ja sen velvoitteisiin. Lapsiin kohdistuneiden rikosten vuosia jatkunut vähättely ja jopa peittely kertoo oikeustajun ja lähimmäisenrakkauden kieroutumisesta."

http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Hyv%C3%A4ksik%C3%A4ytt%C3%B6+pi…

Vierailija
31/62 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tämäkään liike puhdas pulmunen.

Vierailija
32/62 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/62 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin keksitty tarina :-)

Vierailija
34/62 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi sisarta. Vanhempamme olivat kumpikin työelämässä. Ja työllistivät yhden naisen palkkaamalla tämä kotiapulaiseksi perheeseemme.

Minä en juo alkoholia. En tupakoi. Minulla on yksi lapsi. Joka opiskeli ja meni työelämään. Ja maksaa työstään veroja. Ja sai kaksi lasta.

Eikä juo alkoholia. Eikä tupakois.

NIIN? Miksi olen mielestäsi huonompi kuin lestadiolainen?

Minusta lestadiolainen, joka käyttää hyväkseen veronmaksajia pysymällä kotona ja ottamalla vastaan vuosikymmeniä tukia, on halveksuttava eikä mikään esimerkillinen suomalainen.

Vierailija
35/62 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä niinkään. Tässäkin perheessä lapset akateemisia, samaten vanhemmat... ja lapsia on 19. erittäin hyvin meneestyviä lapsia.

http://freepathways.wordpress.com/2009/10/31/19lasta/

Miten monessa pien perhessä vanhemmat juopottelevat sortuu huumeisin ei välitä lapsista jotka otetaan huostaan...

Vierailija
36/62 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vl-perheissä on kasvatettu aika monta veronmaksajaa...

Eikä kaikki vl-äidit ole kotiäitejä, kyllä niitä työssäkäyviä löytyy. Ihan lääkäreitä ja muita ns. hyvän ammatin omaavia.

Siitä huolimatta en todellakaan ymmärrä heidän elämäntapaansa. Itse en ikinä jaksaisi 15 lapsen kanssa, en mitenkään.

Vierailija
37/62 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ymmärrä heidän elämäntapaansa. Itse en ikinä jaksaisi 15 lapsen kanssa, en mitenkään.

Monesti itseäni on mietityttänyt se pienen lapsen osa jos on syntynyt esim. kymmenennen ja kahdennentoista välimaille, ja lapsia on tullut vuoden välein. Miten vanhemmat kykenevät antamaan aikaansa yksitellen jokaiselle heistä?

Jokaisella lapsella on vain yksi lapsuus. Se on vain tittyyn aikaan eikä sitä voi siirtää. Sen varaan rakentuu aikuisuus ja mielenterveys.

Vierailija
38/62 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä 13 lasta ja uutta tulossa...ja olen onnellinen että saan lisää sisaruksia!

... mutta miksi ilmoitit asiasta täällä ?

Täällä höpötetään turhemmistakin asioista!!!!

Vierailija
39/62 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ymmärrä heidän elämäntapaansa. Itse en ikinä jaksaisi 15 lapsen kanssa, en mitenkään.

Monesti itseäni on mietityttänyt se pienen lapsen osa jos on syntynyt esim. kymmenennen ja kahdennentoista välimaille, ja lapsia on tullut vuoden välein. Miten vanhemmat kykenevät antamaan aikaansa yksitellen jokaiselle heistä? Jokaisella lapsella on vain yksi lapsuus. Se on vain tittyyn aikaan eikä sitä voi siirtää. Sen varaan rakentuu aikuisuus ja mielenterveys.

Jääkö niin rankat asiat kuten hyväksikäyttö havaitsematta tästä syystä kun ei ehditä ?

Olen ihmetellyt MIKSI tässä Espoon lastenhyväksikäyttö jutussa ei kukaan tehnyt rikosilmoitusta vaikka lapsesta vuoti verta ja hän oli silminnähden huonovointinen?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201103100154405_uu.shtml

Vierailija
40/62 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo suuri perhe ole välttämättä syy että rikokset jätetään rankaisematta.

Suurin syy on se että seksuaalinen hyväksikäyttö peitetään ja salataan anteeksiannolla. Uhri velvoitetaan antamaan anteeksi hyväksikäyttäjilleen.

Näin on tapahtunut kaikissa erityisesti rikoksina jo vanhemtuneissa tapauksissa joita lastensuojelun tutkija Johanna Hurtig (itsekin lestadioalinen) on tutkinut. Hän kertoi tästä Kotimaassa.

Kun lapsi opetetaan tähän ajatteluun pienestä asti, hän mukautuu siihen, ei uskalla hakea apua ehkä vielä murrosiässäkään. On syvästi lasta ja ihmisoikeuksia häpäisevää, että rikollinen pääsee pälkähästä ja liikkuu vapaalla jalalla, on arvostettu yhteisössä ja jopa rauhanyhdistyksen johtotehtävissä!

"Minnan" kertomus on yksi karmea esimerkki lasten kohtaloista lestadiolaisuudessa (julkaistu alkuaan Helsingin Sanomissa).

http://freepathways.wordpress.com/2010/05/07/hyvaksikaytetty-minna/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä