Harmittaa lapseni nimi
Tuli laitettua hätäpäissään ihan tyhmä nimi.
Joutuu aina tavaamaan. Voiskohan sitä muuttaa vielä?
Vai antaa pojan huoleksi, että päättäköön itse jos haluaa nimeä vaihtaa. Vai voisko lisätä perään vielä yhden nimen...
Kommentit (41)
se jonka pojan nimi oli Casper, mielestäni se on todella suloinen nimi! :)
että suomessa asuu myös ruotsinkielisiä ihmisiä. Kuka IDIOOTTI lausuu nimen Ida 'Ida'?!!! Hahahaha, aika tyhmä saa olla.
Kyllä toi Ida menee ihan samaan sarjaan Sarojen, Ninojen ja Tinojen kanssa. Jos siihen laitetaan lyhyt vokaali, niin silloin olisi syytä lausua lyhyenä.
ihan sama juttu noissa. Kuka lausuu nimen Tina 'Tina'?!! Siis mikä *itun uuden vuoden tina? Kyllä se lausutaan 'Tiina' ihan, kuule. Saran nyt voi lausua Sarana tai Saarana, ihan miten kantaja/nimen päättäjä haluaa ja riippuen myös onko suomen vai ruotsinkielinen.
mun nimi on IDA enkä ole ikinä elämässäni kuullut kenenkään sanova ida vaan selvästi Iida, niin kuin kuuluukin. Ei ole ikinä tullut edes mieleeni.
mun nimi on IDA enkä ole ikinä elämässäni kuullut kenenkään sanova ida vaan selvästi Iida, niin kuin kuuluukin. Ei ole ikinä tullut edes mieleeni.
siinäs kuulit, senkin JUNTTI! :D
Ainakin Casper on kiva, ei mielestäni syytä vaihtaa. Minäkin olen "tavallinen" Tiina ja aina saa sanoa että Tiina kahdella iillä, se tulee ihan selkärangasta.
Vauva-lehden, aihe vapaa, keskustelupalstalta. Olis kannattanu päättää/miettiä asia ihan itekseen.
että suomessa asuu myös ruotsinkielisiä ihmisiä. Kuka IDIOOTTI lausuu nimen Ida 'Ida'?!!! Hahahaha, aika tyhmä saa olla.
Kyllä toi Ida menee ihan samaan sarjaan Sarojen, Ninojen ja Tinojen kanssa. Jos siihen laitetaan lyhyt vokaali, niin silloin olisi syytä lausua lyhyenä.
ihan sama juttu noissa. Kuka lausuu nimen Tina 'Tina'?!! Siis mikä *itun uuden vuoden tina? Kyllä se lausutaan 'Tiina' ihan, kuule. Saran nyt voi lausua Sarana tai Saarana, ihan miten kantaja/nimen päättäjä haluaa ja riippuen myös onko suomen vai ruotsinkielinen.
Minun nimeni on Tina ja se myös lausutaan [tina]. Jos äitini olisi halunnut minusta Tiinan, olisi nimeni varmaankin Tiina.
Minun nimeni on Tina ja se myös lausutaan [tina]. Jos äitini olisi halunnut minusta Tiinan, olisi nimeni varmaankin Tiina.
Tutut oppivat joka tapauksessa nimet. Vieraista ei ole niin väliäkään.
kun joku kutsuu minua Saaraksi! :(
terveisin Sara
nimen Balthasar.
Nyt kaduttaa jo niin vitusti.
Voisiko käyttää toista nimeä kutsumanimenä?
Sasper ja Cesilia ei olekaan Sesilia vaan Kesilia.
Victoria olisi Vistoria ja Janica Janisa. Marco on Marso. Murcu olisi Mursu ja Perce Perse.
Sellaista se on.
Tuli laitettua hätäpäissään ihan tyhmä nimi.
Joutuu aina tavaamaan. Voiskohan sitä muuttaa vielä?
Vai antaa pojan huoleksi, että päättäköön itse jos haluaa nimeä vaihtaa. Vai voisko lisätä perään vielä yhden nimen...
Oli niin nasta, että laitettiin lapselle nimeksi.
Muita?
kyllä siihen tottuu. Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1985/19850694
ja pistää samantien sitten kolme, mistä valita kutsumanimi..
Yhtä lailla Iida joutuu "tavaamaan" eli sanomaan olevansa Iida kahdella iillä, samalla vaivalla kai menee "kasper ceellä".
Yhtä lailla Iida joutuu "tavaamaan" eli sanomaan olevansa Iida kahdella iillä, samalla vaivalla kai menee "kasper ceellä".