Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa ja suututtaa miehen käytös

Vierailija
25.12.2010 |

Järjestin pääasiassa miehen suvulle joulun. Vieraita tuli yhteensä 20, ja omasta suvustani tuli vain siskoni, joka auttoi ruokien laitossa, sekä äitini, joka vietti meillä joulua vain pari tuntia. Mies ei juurikaan osallistunut järjestelyihin, oli töissä viimeiseen asti mutta ehti sentään hankkia joulukuusen. Sen sitten toi aattona sisälle mutta kuusi oli liian pitkä, joten hänen piti sahata pala pois. Sahasi sitten sieltä latvasta...

No, itse siis tein siskoni kanssa kaikki jouluruoat, lisäksi siivosin talon ja järjestin suvun lapsille paljon puuhaa, yllärilahjoja yms. aattopäivälle. Vieraista 6 jäi yökylään, joten myös petipaikkojen järjestelyyn ja vuoteiden, peittojen ja lakanoiden laittamiseen meni oma aikansa. Koko aaton siis juoksin kuin tuulispää. Toki myös siskonikin, hänestä todella oli suuri apu minulle, mutta ehti kyllä hiukan onneksi istahtaakin (vain pari kertaa). Itse en ehtinyt.

Illalla kun suurin osa vieraista oli lähtenyt, mies pohti kaikkien yökylävieraiden kuullen seuraavia asioita:

1) Miten ihmeessä hänen äitinsä aina tekee niin vaivattomasti joulun, kun meillä on ollut täällä ihan hirveää hässäkkää ja kaikki kesken ihan viime tippaan asti?

2) Minä en olisi ikinä pärjännyt ilman siskoani (totta toki). Siskoni teki suurimman työn. (Sisko vain ei ollut enää paikalla kuulemassa näitä kehuja).

Mitään kiitosta tai edes hyväksyntää tai tunnustusta siitä, että olin järjestänyt mukavan joulun en saanut häneltä. Anoppi sitten yritti kehua, että ihan mukavan joulun olin saanut aikaan, mutta eipä miellyttänyt minua, kun mies vaan jatkoi sitä "miten äiti aina tekee joulun niin helpolla ja täällä ei synny samaa ilman kamalaa hässäkkää". Tuli tosi ikävä fiilis. Toki olen miettinyt, että ehkä tekemistä oli omilla väsyneillä aivoillanikin. Edellisenä yönä sain nukuttua vain pari tuntia, kun piti lukuisat joululahjat paketoida (mies osti vain minulle, minä ostin kaikille muille ja myös paketoin ne yöllä, kun mies nukkui). Ehkä olin herkällä päällä ja ylireagoin, mutta paha mieli tuli. Piti mennä ihan vessaan itkemään.

Ilta päättyi vielä miehen kamalaan rähinään, kun kuuli, että olin laittanut anopin nukkumaan vierashuoneen sohvalle, jonka saa siis levitettyä sängyksi. Anopin olisi kuulemma pitänyt saada nukkua meidän sängyssämme, ja meidän olisi pitänyt nukkua vierashuoneessa. Tämän siis mies keksi siinä vaiheessa, kun olin jo pedannut sängyn ja anoppi jo nukkui siellä vierashuoneessa. MInun olisi kuulemma pitänyt mennä raahaamaan anoppi meidän sänkyymme (jossa siis meidän lakanamme). Kun en suostunut, oli todella vihainen ja rähisi parille yökukkujalle asiasta. Itse menin nukkumaan itkien.

Tosiaan voi olla, että ylireagoin miehen sanomisiin, koska oli sitä väsymystä melkoisesti. Ymmärrän toki, että anopin olisi parempi nukkua meidän sängyssämme kuin vierashuoneessa, mutta kun on ennenkin nukkunut siellä vierashuoneessa, niin en oikein ajatellut asiaa. Jotenkin sain vain tunteen, että en miehen mielestä osaa tehdä mitään oikein. Asia vaivaa vieläkin. MIes taas ei suostu asiasta puhumaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häipyisin varmaan seuraavana jouluna lasten kanssa oman äidin luo ja jättäisin miehen huolehtimaan suvustaan kun kerta osaa sen niin paljon paremmin. Olisko aika jutella aikuisten oikeesti?

Vierailija
2/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi syytä pyytää anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli päättänyt, että nyt näytetään sukulaisille, miten tehdään kunnon sukujoulu. Hermostuksissaan sitten päästi suustaan kaikenlaista typerää. Älykääpiöltähän sun miehes noin muuten kuulostaa. Otan osaa.

Vierailija
4/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miehesi on aika törttö!

Ulkopuolisena paha sanoa paljonko väsymyksesi on vaikuttanut (mieshän olisi voinut auttamalla vähentää sitä) mutta voiko olla, että valmisteluhässäkkä-puheet olisivat olleet tarkoitettu vain äitinsä/siskosi kehumiseen, eivät sinun loukkaamiseksesi? Jos, niin miehesi on silti tyhmä kun on noin sinua vähätellyt, mutta jos on sanonut ne oikein tarkoituksenaan väheksyä sinua, voisit ehkä harkita moisesta väheksyjästä irtaantumista. Jatkuvaa väheksyntää kuullessa siihen alkaa vähitellen uskoa...

Vierailija
5/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei ole niin nöyryyttävää kun arvostella toista vieraiden kuullen. Se on vieraistakin erittäin epämukavaa.

Sun miehellä tuntuu olevan äitiinsä jotenkin erikoinen suhde kun äiti on noin tärkeä...

Vierailija
6/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei suostu tästä asiasta puhumaan. Käyttäytyy siis niin kuin vain tekisin tikusta asiaa ja että hän on täysin oikeassa (kerroin siis hänelle, miten nuo sanat loukkasivat).

Toki myönnän, että olin miehelle aika hirviömäinen sen joulukuusijupakan takia. Vieraat olivat juuri tulossa ja mies menee ja leikkaa latvan pois! Tilitin tuntojani aiheesta "miksi kaikki jätetään aina viime tippaan" ja mies ei oikein tykännyt. En siis ollut itsekään mikään hyväntuulinen ja herttainen emäntä tuossa vaiheessa, mutta illan mittaan toki yritin parhaani ja mielestäni mieskin käyttäytyi ihan normaalisti minua kohtaan, kunnes sitten tuli tämä ihana ihmettelyn aihe siitä, miten saan aikaan vain hässäkkää...

Ap

Vierailija
7/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisikin huomasi että miehesi teki väärin ja puolusti sinua. Ja anoppisi tuskin on samaa mieltä sohvalla nukkumisesta miehesi kanssa.

Miehesi käyttäytyi todella huonosti!! Onko aina tuollainen?

Olen 100% tukenasi ja takanasi tässä asiassa.

Vierailija
8/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisin minäkin ja olisin tosi vihainen. Aika lepytteöyn kyllä vaatisi noin moukkamainen käytös:/

Vierailija
9/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se näyttää (!!!) helpolta se joulunlaitto, jos vaan menee valmiiseen pöytään mutta kun elää keskellä sitä arkea, jossa se joulu tehdään, kai siinä hössäkkää on.

Miehes on ihan typerä, oikeasti ja kiittämätönkin. Eikä osaa joulukuustakaan lyhentää.

Meillä joulua laitettiin vain omalle perheelle, kuusi henkeä, yks lapsista auttoi paljonkin. Mutta olihan tuota vaikka mitä ja paljon jäi tekemättä, kun an jaksanut yksin enkä tapella vetelien teinien kanssa.

Paketoin kaikki lahjat mitä meiltä annettiin muualle ja hankinkin suurimman osan. Liki 80 pakettia yhteensä. Osan lahjoista tein itse.

Kyllä tiedän kuinka vie aikaa.

Miehet vois joskus ihan itse yrittää, olispa mukava nähdä kuinka helpolla sujuu ja kuinka hieno on lopputulos

Vierailija
10/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu, jonka tuolle porukalle järjestit? Jos miehesi jotain tuollaista vielä haluaa, sano, että antaa anopin järjestää, koska se häneltä niin paljon helpommin sujuu.

Vierailija
11/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi oli liian pitkä, joten hänen piti sahata pala pois. Sahasi sitten sieltä latvasta...

:O

provoo..

Muutenkin kuulostaa kyllä sen sortin ääliöltä, että ei kukaan nainen voi tollaista ottaa.

Vierailija
12/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo teksti miehellesi. Ja anna lukea. Usein ne ei vaan tajua jotenkin naita hommia ollenkaan!

Vierailija
13/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu, jonka tuolle porukalle järjestit? Jos miehesi jotain tuollaista vielä haluaa, sano, että antaa anopin järjestää, koska se häneltä niin paljon helpommin sujuu.

Aina aiemmin olemme päässeet valmiiseen pöytään joko anopin tai äitini luokse. Halusin auttaa anoppiani, joka on viime vuosina väsynyt eikä oikein jaksa joulua järjestää. Anopilla on runsas ja läheinen suku, ja miehelläni on kolme muuta sisarusta, jotka aina kokoontuvat anoppilaan joulun viettoon. Nämä sisarukset eivät "ehdi" äitään auttaa, joten halusin helpottaa anoppini taakkaa (hän on ihan mukava ja tulemme toimeen ihan ok).

En haluaisi kostaa tätä hommaa anopille, mutta ei tosiaan taida tulla mitään seuraavasta kerrasta. :(

Ap

Vierailija
14/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ääliö. Otan osaa.

Vierailija
15/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä näin, ap: Tulosta aloituksesi sekä kaikki nämä vastaukset, jätä näkyvälle paikalle ja odota, että miehesi varmasti lukee tämän. Jos hän ei vielä lukemisen jälkeenkään tajuaisi pointtia loukkaantumisestasi, niin voit avoimesti julkistaa hänet törttöjuntakkeiden kuninkaaksi.

Kas, kun hän ei odottanut kiitosta sen joulukuusen tuomisesta...vai...odottiko (ja saiko?!)...

Vierailija
16/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä näin, ap: Tulosta aloituksesi sekä kaikki nämä vastaukset, jätä näkyvälle paikalle ja odota, että miehesi varmasti lukee tämän. Jos hän ei vielä lukemisen jälkeenkään tajuaisi pointtia loukkaantumisestasi, niin voit avoimesti julkistaa hänet törttöjuntakkeiden kuninkaaksi.

Kas, kun hän ei odottanut kiitosta sen joulukuusen tuomisesta...vai...odottiko (ja saiko?!)...

Varmaan vähän suututti miestäkin. Yritin sitten loppuvaiheessa vähän lieventää omaa käytöstäni ja totesin pari kertaa, että kyllähän se kuusi nyt menettelee tuollaisenakin, kun varsinkin eräs sukulaismies irvaili asiasta. Ymmärrän tietysti, että miestä ehkä ärsytti oma laiskuutensa. En tarkoita, että hän noin yleensä olisi laiska, koska hänellä on ollut hyvin vaativa jakso töissä, ja hänellä ei ole ollut kovasti aikaakaan panostaa jouluun. Ongelmana onkin lähinnä ollut se, että kun on ollut kotona, niin ei ole todellakaan tehnyt mitään jouluun liittyvää vaan katsellut vaan elokuvia. Aatonaattona katsoi elokuvia mieluummin kuin olisi tuonut kuusen sisälle niin kuin pyysin. Siksi siis rähisin aattona tuosta kuusesta tavallista enemmän.

Ap

Vierailija
17/42 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittavat kun naiset hössöttävät joulua ja itse eivät laita tikkua ristiin. Puhdas koti ja jouluherkut kyllä kelpaa.

Mitä tulee anopin nukkumiseen, itse en ainakaan halua yökylässä nukkua kenenkään omassa sängyssä. Sohva on ok. Ei kai kukaan oleta saavansa hotellitason majoitusta tavallisessa suomalaiskodissa, etenkään jos yöpyjiä on noin monta.

Vierailija
18/42 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kuvittelee, että kaikki juhlat syntyvät ihan vaan sormia napsauttamalla. Eivät he näe sitä työmäärää ja tohinaa mikä aikuisilla on.

Joillekin miehille tuo fiilis jää päälle. Luulevat vielä aikuisinakin, että lapsuuskodissaan kaikki on tapahtunut aina kovin helposti ja melkein itsestään.

Itse yllätyin kun joskus vuosia sitten tuli miehen kanssa puhetta joulukuusesta ja tuumasin, että 'niitä neulasia löytyy aina ties kuinka pitkään mitä oudommista paikoista joulun jälkeen'. Mies katsoi minua ihmeissään, ja sanoi ettei hänen lapsuuskodissaan koskaan ollut neulasia joulun jälkeen missään. Äitinsä sentään kertoi, että kyllä niitä neulasia saattoi löytyä vielä vappunakin =D

Varmaan sinunkin miehelläsi samanlainen juttu ö_ö

Ehkäpä sinun kannattaisi pistää miehesi järjestämään seuraavat juhlat. Voisi ehkä huomata ettei pidot itsestään synny.

Vierailija
19/42 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tässä ketjussa ei ole kommetoinut tuota kuusesta "mäkättämistäsi" millään lailla. Itse jatkuvasti selittelet omaa käyttäytymistäsi.

Ei ole sinun vikasi, jos miehesi on urpo. Ei kukaan katkaise kuusta latvasta. Jos miehesi on niin idiootti ja lapsellinen, että kostaa sinulle tuon kuusi jutun aukomalla päätään koko illasta, niin silloin miettisin kaksi kertaa millainen mies oikeasti on.

Jos olet yksin/siskon kanssa järjestänyt ruoat ja ohjelmat ja siivoukset niin et todellakaan ole ansainnut tuollaista kohtelua.

Vierailija
20/42 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tässä ketjussa ei ole kommetoinut tuota kuusesta "mäkättämistäsi" millään lailla. Itse jatkuvasti selittelet omaa käyttäytymistäsi.

Ei ole sinun vikasi, jos miehesi on urpo. Ei kukaan katkaise kuusta latvasta. Jos miehesi on niin idiootti ja lapsellinen, että kostaa sinulle tuon kuusi jutun aukomalla päätään koko illasta, niin silloin miettisin kaksi kertaa millainen mies oikeasti on.

Jos olet yksin/siskon kanssa järjestänyt ruoat ja ohjelmat ja siivoukset niin et todellakaan ole ansainnut tuollaista kohtelua.

Tuntuisi paremmalta, jos tietäisin, että mies käyttäytyi ilkeästi, koska itse käyttäydyin niin ensin. Mutta sisimmässäni kai tiedän, että ihan oikeasti mies on sitä mieltä, että minä en osaa mitään ja siksi sähellän. Olin kai eniten tyrmistynyt ja suuttunut siitä, että kehtasi sanoa niin kaikkien kuullen (tai siis kuuden muun ihmisen kuullen). Nyt se ei enää niin harmita vaan nimenomaan se, että tuo kai ihan selvästi kertoo, miten vähän mies arvostaa minua. Alkoi ihan itkettää. :(

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme