G: Joulupukin (vaate)kokovirheet?
Meillä kaksoset (71cm / 1v) saivat 98/104 kokoiset pyjamat. Esikoinen (102cm / melkein 4v) sai 128cm kokoisen paidan.
Mummu oli ostanut hiukan kasvunvaraa... :)
Kommentit (12)
saivat kylpytakit kokoa 160cm ja 150cm :)
eihän se haittaa, että on kasvuvaraa. Etenkin kun pyjaman voi pitää mihin vuodenaikaan tahansa. Minusta on fiksua, että mummo ostaa mielummin liian isoja, kuin liian pieniä. Ja on lapsetkin tosi eri kokoisia, mä en ikinä ostais enää 1 veelle 74cm, meillä silloin käytettiin jo 86cm. Ja 4,5veen juhlamekko oli kokoa 128cm... ei kyllä ole niin pitkä, mutta h&m vaatekoot on joskus tosi pieniä. Ehkä myyjä oli suositellut ja mummo otti varmuuden vuoksi vielä kokoa isomman? Älä vain unohda niitä kaapin pohjalle, lapset kasvavat yllättävän nopeasti;)
alusvaatesetin, pikkarit 4 kokoa liian pienet ja rintsikat sellaista lentokenttäkokoa. Tiukalla koulutuksella olen opettanut ukon laittamaan rahat viinipulloon ja suklaaseen... tarttis varmaan tutustua Pamela Andersoniin niin saisin antaa nuo setit kaapista lahjaksi... :))
Yrittäkää ymmärtää, että vaikka lapsenne koko on teille täysin päivänselvä asia, se ei välttämättä ole sitä mummeile ja kummeille! Meidän elämässä kun on muutakin tekemistä kuin pitää lastenne muuttuvasta pituudesta...
Yrittäkää ymmärtää, että vaikka lapsenne koko on teille täysin päivänselvä asia, se ei välttämättä ole sitä mummeile ja kummeille! Meidän elämässä kun on muutakin tekemistä kuin pitää lastenne muuttuvasta pituudesta...
mutta koittakaa te mummit ja kummitkin ymmärtää, että jos kysytte viikkoa ennen joulua lapsen vaatekokoa, niin ei se muutu -10 tai +30 cm siinä ajassa.
7 kk vauva sai takin kokoa 92cm. Tosin mummo luuli antaneensa mekon, joten se selittää erheen :D. Yleensä olemme tältä mummolta saaneet liian pieniä vaatteita.
Minä en voi ymmärtää että miksei voi etukäteen kysyä että minkä kokoista vaatetta olisi hyvä ostaa..?
Mummu asuu 200m päässä meiltä ja näkee lapsia lähes päivittäin. Koon päättelemisen ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Vaatteet tulevat kaikki käyttöön tulevaisuudessa, mutta kun olimme juuri erityisesti toivoneet yöasuja kaksosille. Täytyy käydä itse alennusmyynneissä :)
No meiltä sentään kysyttiin kokoa, mutta silti ostetaan numeroa tai kahta suurempaa. Nyt tyttö sai hirmu talvista taminetta koossa, joka luultavasti passaa ensi kesänä. Eikä ole ensimmäinen kerta.
Viikko sitten äitini kyseli kuopuksen vaatekokoja, hän kun ajatteli ostaa vaatetta "ettei tule mitään turhaa ostettua" ja esikoisellemme oli jo löytänyt jonkin lahjan. Kerroin, että poika käyttää tällä hetkellä 86cm vaatteita. Laitoin tiedon vielä tekstiviestillä perään, jotta pysyy tallessa, äidillä kun on sairastumisensa jälkeen, eli viimeiset pari vuotta, ollut vähän pätkivä muisti. Hän sekoittaa nimiä, kirjaimia ja numeroita keskenään.
Näin oli käynyt kaikesta huolimatta taaskin - pukin paketista ilmestyi tyylikäs vaatesetti pojalle, mutta kokoa 68cm. Lisäksi postipaketissa, jossa lahjat tulivat, luki minun etunimeni kohdalla siskoni nimi, sukunimi kyllä oli oikein.
Ymmärrän toki, ettei äitini tahallaan tällaisia tee, mutta harmittaa silti. Äiti itse ei myönnä, että muistissaan olisi mitään vikaa, tai että olisi ostanut sittenkin väärää kokoa (tämä ei ollut ensimmäinen kerta), kirjoittanut pakettiin väärän nimen (tämäkään ei ollut ensimmäinen kerta) tai muutakaan. Koska äidin alkoholistimies tukee äitiä ja väittää myös kivenkovaan, että äidin muisti on ihan kunnossa, meillä lapsilla ei ole mitään keinoa puuttua äitimme ongelmiin. Tulipahan tämäkin muistutettua taas. Toisekseen äidilläni on kyllä hyvä maku lastenvaatteiden suhteen, mutta kun käyttöön niitä ei koskaan saa. Ja kun ovat ulkomailta ostettu (äiti ja miehensä eivät asu Suomessa), niitä ei voi edes vaihtaa oikeaan kokoon täällä, koska vaatteita ei yksinkertaisesti ole täällä edes myynnissä.
tällä hetkellä esikoisella (7v) on vihdoin käytössä housut, jotka hän sai joululahjaksi 3-vuotiaana :)
Saimme kaikki isältäni ja hänen (lapsettomalta) vaimoltaan sukkia: kokoa 25-27 6v pojalle, jolla jalka 34, 31-33 tytölle jolla koko 36, kokoa 34-36 minun 39-jalkaani ja 41-45 miehelle (koko 46).
Söpöjä olivat, ja jaettiin vain koot uusiksi, minä pidin ne pienimmät, laitan vaikka nallen jalkaan:-)
Isälläni jalan koko on 41 ja vaimollaan 36, he eivät taida yksinkertaisesti pystya kuvittelemaan missä "kanooteissa" me kuljemme.
Mutta ajatushan on tärkein:-)
sai vaatteita kokohaarukalla 80-122 cm. :D