Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lahjoitat hyväntekeväisyyteen euroja vuodessa?

Vierailija
24.12.2010 |

Itse laitan noin 120 euroa/vuosi, yleensä Unicefille ja WWF:lle. Mietin, että onko summa kuitenkin aika vähän ja pitäisikö laittaa enemmän.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta tulla tänne kiillottamaan sädekehää...

Vierailija
2/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun annan, en ajattele asiaa sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän siitä mene aika paljon hyväntekeväisyyteen tavalla tai toisella.

Vierailija
4/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kummilapselle (ja samalla lapsen kyläyhteisön tukeen) menee 25,-/kk. Ja luonnonkatastrofien uhreille menee vuosittain useasta kympistä ylöspäin rahaa.

Vierailija
5/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi juuri kysyn nimettömänä täällä palstalla, etten tulisi "kiillottaneeksi sädekehää". En ole edes miehelleni jutellut lahjoituksista.

En maksa kirkollisveroa, ja tuo 120 euroa on noin puolet siitä, mitä maksaisin, jos kuuluisin kirkkoon.

ap

Vierailija
6/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menivät hyväntekeväisyyteen, lisäksi olen osallistunut pienemmillä summilla keräyksiin vuoden mittaan, eli yhteissumma on varmaan noin 250 euroa.

Vierailija
7/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi joulun aikaan 10-20e Pelastusarmeijalle, jonne aina keräyksen nähdessäni, esim. Stokkalla ovat aina välillä, n 10e/kerta. Eli varmaan n 300e/vuosi.

(Lisäksi maksamme kirkolliveroa kummatkin. Ja veroja aika pajon enemmän per nenä kuin tuo 22000 e maksava. Mutta näitä en laske mitenkään hyväntekeväisyydeksi, vaikka maksajan puolelle taidetaan jäädä, vaikka onkin kaksi lasta päivähoidossa. Mikä on varmaan perheessämme suurin tulonsiirto meille päin.)

Vierailija
8/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unicefille on mennyt kymppi kuussa jo vuosia. Opiskelijana se oli paljon, töissä ollessa enemmänkin voisi antaa. Mulla on suoraveloitussopimus ja kerran Unicefilta soitettiin ja ehdotettiin korotusta. Mun tulot vaihtelee paljon ja silloin oli pakko kieltäytyä.

Isoissa katastrofeissa olen lahjoittanut isohkojakin summia; tsunami ja Haiti tulevat mieleen. Omat ja miehen vaarit olivat kaikki sotaveteraaneja, joten veteraanikeräykseen lahjoitetaan aina 50-100 euroa. Pelastusarmeijan Joulupataan laitetaan lahjoitus myös, joskus lelu , joskus rahaa.

Vierailija
9/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ erilaisiin keräyksiin, olisiko yhteissumma joku 300e

Vierailija
10/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee 25€/kk Plan-kummilapselle. Satunnaisesti sitten lahjoitan muihin keräyksiin.

Vierailija
11/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa yhtän laskea. Meiltä lähtee tavaraa hyväntekeväisyyteen ja sitten jotain osallistumisia epäsäännöllisesti keräyksiin, esim. nälkäpäivä tai Unisef. Sitten voin ostaa jotain joulukortteja ja pehmoleluja, joista menee sitten hyväntekeväisyyteen rahaa osittain. Loppusummaa en siis tarkalleen ottaen tiedä eikä meiltä mene mitään säännöllisesti hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
12/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä ne siellä saa,varmaan 200 € vuodessa ;)

Vierailija
13/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse avustamassa esim. vähävaraisten joulujuhlassa niin tiedän avun varmasti menevän perille

Vierailija
14/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää Veikkauksen pelit (en ole voittanut mitään), SPR:n keräykset ja Pelastusarmeijan joulupadan.

Vierailija
15/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppojen pelikoneiden välityksellä.

joo,tiedän,aika surkeata....

Vierailija
16/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jonkun kolikon keräyslippaaseen saatan laittaa. Olen myös lahjoittanut hyväkuntoisia vanhoja huonekaluja, vaatteita, leluja jne. järjestöille.

Mieluiten auttaisin suoraan, että tietäisi avun menevän oikeasti perille. Kaikenlaisiin järjestöihin on usko mennyt, suuri osa rahoista menee organisaation pyörittämiseen ja erilaisiin välikäsiin. Toki jokunen euro varmasti menee tarvitsevillekin.

Vierailija
17/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on kaksi kummilasta, toinen Etiopiassa ja toinen Ugandassa. Tarkoitus oli hankkia vain yksi, mutta pienen väärinkäsityksen takia niitä tulikin kaksi, enkä ole raaskinut jättää kumpaakaan maksamatta.

Kenellekään muulle en ole tunnustanut 'pulmaani' ;-)

Vierailija
18/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta katkaisin sen nyt, kun jäin äitiyslomalle. Tarvitsen itse joka ikisen pennosen.

Mun mielestä Suomessa on niin korkeat verot, ettei hyväntekeväisyydelle ole oikeastaan tarvetta. Sosiaaliturva huolehtii omista köyhistä, kehitysmaatyö muiden köyhistä. Hyväntekeväisyys on sitten vähän sellaista ekstraa, kohteisiin jotka itse kokee jostain syystä tärkeiksi.

Vierailija
19/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan julkisesti puhu tästä, nyt netin kautta anonyyminä voin sen sanoa.

Jatkuvasti mietimme mieheni kanssa, kuinka auttaa. Haluamme tehdä hyviä asioista tässä maailmassa ja antaa hyvän kiertää.

Vierailija
20/24 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin yhteensä menee 32 euroa joka kuukausi. Usein tulee kyllä annettua muutamia euroja lipaskerääjillekin eri tarkoituksiin. Ja jouluisin osallistun joko joulupuu-keräykseen tai johonkin vastaavaan. Näin olen toiminut jo kymmenen vuotta, ikää on nyt 34 vuotta. Tuona aikana olen ollut opiskeli, työtön kuin työssäkäyväkin, eikä koskaan ole käynyt mielessä että lopettaisin. Olen ajatellut asian niin, että jos minulla riittää rahaa ostaa ostaa silloin tällöin olutta tai herkkuja, niin kyllä sitä riittää siihenkin, että jonkun oikeasti heikoilla olevan elämä vähän paranisi. Minä olen kuitenkin saanut elämältä paljon hyvää, kyllä siitä riittää muillekin. Mistään sädekehän kiillotuksesta ei ole kyse, sillä miestäni lukuun ottamatta kukaan ei edes tiedä kummiuksistani.