Millainen ihminen ajattelee pahalla jos äiti haluaa olla yli 3v lapsen kanssa kotona kelan tuitta?
Kommentit (6)
tai surullinen, jos yli 3 v hoitavalla on rahapula ja kurjuutta kotona
onko työpaikalla jotain mitä pakenee?
- tai ajattelisin, että on lestadiolainen, jolle on perhe elämäntehtävä( kuten äidilleni, joka hoiti 4 lasta kouluun asti ennen kuin meni töihin)
- tai ajattelisin, että onpa raha-asiat kunnossa ( lainaton asunto...esim.)
- ps ylipäätään ihmiset eivät kamalasti ajattele naapurien asioita eli ei hättää ap
en olisi mennyt töihin. Tosin olin 6v kotona ja kun nuorin täytti kolme niin sitten oli pakko mennä töihin. Jos olis varaa, olisin kotona ja tekisin keikkatyötä silloin tällöin. Ole onnellinen ja ylpeä jos sulla on tuollainen mahdollisuus. Hyvää joulua teille!
Mun veli tekee kolmea työtä, että vaimo voi olla kotiäiti. Pelkään että hän kuolee työtaakan alle.
Ja loistavaa että lapsilla on kotiäiti, mutta sen kustnnuksella he eivät kyllä paljon isäänsä näe.
ettei siis "kelan tuitta" tarkoita kunnan tai valtion tuella.
Mutta itse miettisin kyllä onko oma työllistymismahdollisuus jatkossa mikä jne, mutta tämäkin on alakohtaista toki, Itse en olisi omaa vakituista työpaikkaani kuitenkaan jättänyt sen takia, että hoitovapaajakso loppui ja vaihtoehtoina oli paluu hyvään vakituiseen työhön (ja kiva hoitopaikka lapselle) tai kotiäitiys.