Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä ajattelen niin, että rikkaan pitäisi tuntea häpeää köyhän köyhyydestä

Vierailija
23.12.2010 |

eikä köyhän pitäisi tuntea häpeää köyhyydestään. Rikas hävetköön sitä, että kerää mammonaa eikä lahjoita sitä köyhille.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja köyhä?

Vierailija
2/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus mietin, mitä ihminen tekee miljoonillaan? Mihin ne sitä rahaa tarviivat niin tolkuttoman paljon? Onko sitä kiva katsella tililtä että jes, mulla on näin ja näin monta miljoonaa...? En tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus mietin, mitä ihminen tekee miljoonillaan? Mihin ne sitä rahaa tarviivat niin tolkuttoman paljon? Onko sitä kiva katsella tililtä että jes, mulla on näin ja näin monta miljoonaa...? En tajua.

Vierailija
4/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä köyhän pitäisi tuntea häpeää köyhyydestään. Rikas hävetköön sitä, että kerää mammonaa eikä lahjoita sitä köyhille.

haistapa kuule iso paska.

Miksi ihmeessä minä alkaisin lahjoittaa laiskoille epäonnistujille yhtikäs mitään?

Rahaa saa tekemällä työtä ja olemalla fiksu!

Kyllä te vasemmistolaiset olette yksiä...

Vierailija
5/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haistapa kuule iso paska. Miksi ihmeessä minä alkaisin lahjoittaa laiskoille epäonnistujille yhtikäs mitään? Rahaa saa tekemällä työtä ja olemalla fiksu! Kyllä te vasemmistolaiset olette yksiä...

Jeesus sanoi rikkaalle nuorukaiselle: Mene ja myy kaikki. Anna rahat köyhille ja seuraa minua.

Vierailija
6/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö mun sitten pitäisi elättää hänetkin ja häpeä oman kovan työni tuloksena aikaansaamaani keskituloista elämääni?

Vierailija
7/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haistapa kuule iso paska. Miksi ihmeessä minä alkaisin lahjoittaa laiskoille epäonnistujille yhtikäs mitään? Rahaa saa tekemällä työtä ja olemalla fiksu! Kyllä te vasemmistolaiset olette yksiä...

Jeesus sanoi rikkaalle nuorukaiselle: Mene ja myy kaikki. Anna rahat köyhille ja seuraa minua.

huono vertaus. Koitapa keksiä joku järkevämpi -joku muu kuin hihhulien suosikki siis.

Vierailija
8/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono vertaus. Koitapa keksiä joku järkevämpi -joku muu kuin hihhulien suosikki siis.

rakastavat sanat tuottavat enemmän työtä. Sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Vierailija
9/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos nämä rikas ja köyhä ovat vaikka sellaiset, jotka ovat molemmat tienanneet aina sanotaan vaikka 1500 euroa kuussa. Toinen on käyttänyt aina rahansa kokonaan ja toinen on pistänyt 150 euroa kuussa pörssiosakkeisiin ja saanut niillä 30 vuodessa aikaiseksi 340000 euron omaisuuden. Sitten tämän rikkaamman pitää antaa tälle köyhemmälle rahat ettei ole mammonan keräjä?

Itse olen sitä mieltä, että monessakin tapauksessa rikkaus on oikeasti taito käsitellä rahaa, ei niinkään kyse siitä, että paljonko rahaa tulee. Toki köyhiä, epäonnisiakin kohtaloita varmasti on, mutta tuo ylempi esimerkki kertoo hyvin, että miten helppo on saada pienistäkin säästöistä valtava omaisuusero aikaiseksi.

Vierailija
10/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika pitkälle ihminen voi itse valita oman tiensä. Iso osa on omista valinnoista kiinni. En tosin puhu nyt sairastumisista tms., mutta työttömät ovat usein työttömiä omasta saamattomuudestaan.

Toki rikkaat voisivat tuntea enemmän myötätuntoa köyhiä kohtaan, mutta toisaalta harva ehkä tuntee itseään niin rikkaaksi.

Itse olen mieheni kanssa keskituloinen ja koen tietynlaista huonoa omaatuntoa köyhien takia, mutta en ole valmis lahjoittamaan juuri mitään, kun en luota, että avustuksen menevät perille.

Vierailija
11/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittää, että maksavat niin paljon veroja, että jotain pitää takaisinkin saada. Mielestäni törkeää, kun rahastoivat lapsilisätkin korkeakorkoisille tileille kuitenkin korkoa kasvamaan!

Lapsilisä on sosiaalietuus, joka on tarkoitettu siihen, että on varaa ostaa lapselle välttämätön, esim. vaipat, ruuat jne.

Vierailija
12/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakaan häpeä lainkaan sitä että olen perustanut menestyvän yrityksen ja tienaan hyvin tekemällä hemmetisti töitä. Plan-kummilapselle menee rahaa joka kuukausi, suomalaisia "köyhiä" tuen verojen muodossa, se riittäköön minun osuudekseni.

Vierailija
13/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani menivät töihin heti koulusta, osallistuivat perheidensä elatukseen näin 16-vuotiaina. Pienestä palkastaan säästivät vähäsen joka vuosi. Muuttivat omilleen, usein kimppa-asuntoon, jossa kituuttivat seuraavat vuodet töitä tehden. Rahaa alkoi olla säästössä mukavasti ja kumppanikin löytyi -> häät ja yhteinen talo. Rakentamiseen osallistuivat molempien sukujen jäsenet, rahallisesti lähinnä isäni vanhemmat. Lapsia syntyi tasaisin väliajoin, äiti jäi kotirouvaksi ja isä paiski töitä kellon ympäri. Omaisuutta kertyi kun kulutettiin fiksusti, myytiin oman maan satoakin jos koville otti. Ei osteltu huvikseen kaikkea, säästettiin ja pidettiin kirjaa jokaisesta ostoksesta. Jossain vaiheessa tehtiin kaupat pienestä pläntistä äidin synnyinkunnassa ja rakennettiin pikkuruinen mökki. Siellä oltiin kesäisin.

Kun lama iski, meidän perheessä elettiin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Rikkaita ei oltu silloinkaan, mutta fiksu rahankäyttö säästi meidät monelta jutulta ja isäni oli haluttua työvoimaa, kiitos niiden työvuosien jolloin paskapalkalla sai arvokasta kokemusta suurten tulojen sijaan.

Kun isä muuten kuoli, yhteenlaskettu omaisuus oli lähellä miljoonaa euroa. Isäni maksoi aina veronsa, osti kotimaista ja työllisti oman kunnan porukkaa. Verottaja oli ensimmäisenä kimpussa vaatimassa osuuttaan rahoista, joista oli maksettu verot jo useampaan kertaan. Kun selvisi että minä tulen perimään mukavan summan, jokainen puolituttu alkoi hieromaan tuttavuutta ja taas nettimaailmassa minut tahdottiin kivittää julkisesti kun "kehtasin" saada ilmaista rahaa.

Kysynpä vaan: onko omalla REHELLISELLÄ työnteolla ansaittu raha revitty muiden selkänahasta? Että se siitä muiden riistämisestä...mutta suomalainen köyhä tahtoo olla aina uhri eikä käsitä miten joku voisi nousta olosuhteiden yläpuolelle ja selvitä vastoinkäymisistään ilman että tarttuu pulloon kuten hänelle itselleen taisi käydä.

Vierailija
14/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miksi köyhän pitäisi hävetä tai miksi rikkaan pitäisi tuntea häpeää.

Vierailija
15/15 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: näinhän useimmat suomalaiset ajattelevat. Mutta tätä on kokeiltu, että kaikki olisivat tasa-arvoisia. Sitä kutsuttiin kommunismiksi. Ei toiminut, koska vapaamatkustajia tuli liikaa. Ei kukaan jaksa tehdä hulluna töitä jos siitä ei saa mitään etua itselle vaan laiskat ja saamattomat vie kaikki edut. Hyvin äkkiä sitä alkaa pohtia, mitä mä tässä raadan kun noi saa saman tekemättä mitään. Sitten ollaan tilanteessa, jossa kukaan ei tee eikä ponnistele mitään ja kaikki on köyhiä.

Monet rikkaat lahjoittavat paljon hyväntekeväisyyteen ja maksavat paljon veroja, joilla kustannetaan palveluja ja tukia köyhemmille. Mies sai tässä kuussa palkkaa (bonuksia) 50000 euroa, josta meni 20000 veroja. Sillä tuetaan monta yksinhuoltajaäitiä ja myös niitä työttömiä alkoholisteja. (Loput hän sijoitti ja laittoi säästöön ja maksoi asuntolainaa. Meillä ei tosiaankaan tuhlata vaan kulutetaan viisaasti.)

Mies tekee töitä kuin eläin, eikä tämä elämäntyyli ole mitään herkkua perheellekään. Menestys on saavutettu helvetin pitkällä opiskelulla ja sitten kovalla työnteolla, ja veroja on maksettu enemmän kuin missään ulkomailla tarvisi. Ja nyt ei tarvi alkaa heittämään niitä kiviä, että miksette muuta ulkomaille, jos siellä on paremmin. Ei muuteta, koska Suomi on hyvä ja oikeudenmukainen maa asua, ja Suomi on meidän koti.

Se mikä mua ketuttaa eniten on se, että Suomessa ei saa olla kovalla työllä omaisuutensa ansainnut rikas. Heti tulee sataviisikymmentä köyhää kateudessaan siihen kettuilemaan että anna rahat mulle. Ei anneta. Tehkää itse sama perässä.