Ei ole olemassa pyytetöntä auttajaa tai hyväntekeväisyyteen lahjoittajaa.
Lahjoittajan perimmäinen tarkoitus on aina kiilottaa omaa ulkokuortaan ja tehdä tekoja, joilla voi elvistellä omissa piireissään.
Kommentit (35)
Jättäkää lahjoittamatta jos ottaa niin koville se, että köyhä ei olekaan nöyrä tai kiitollinen saamastaan paskakasasta.
Kyllä köyhäkin saa olla kiittämätön jos saa lahjaksi epäsopivaa paskaa.
uikuti uikuti ui. Heitä roskiin tai tunge hanuriisi.
että ei odoteta kiitosta jos auttaa.
Olen omaksunut sen. Tiedän että kun on vaikeaa niin ei jaksa olla kiitollinen ja tuntuu nöyryyttävältäkin saada apua.
Joten en odota mitään antaessani ja toivon että myös muut kuin kristillisten, islamin, hindujen ja buddhalaisten oppien mukaan elävät ihmiset sisäistäisivät tämän.
kakkaa, siis ulostetta eteenpäin? Itse annan aina rahaa ja sen tiedän kelpaavan. Harmi että tuollaisia ulostejakelijoita on vielä liikkeellä :(
Ja ne lahjoituskengät nakkasin takapihalle homehtumaan.
pidä paikkaansa, osa lahjoittajista nimenomaan lahjoittaa vain sellaisille tahoille, joille lahjoitukset voi antaa nimettömänä eikä varmasti kerro näistä lahjoituksistaan kenellekään.
Siis ne, joilla on oikeasti varaa antaa kunnon lahjoituksia, en nyt tarkoita jotain joulupatakeräyksiä tai joulupuu-lahjoja.
Vaikka ei hakisi arvostusta muilta, niin varmasti itselleen siitä saa paremman mielen.
Jättäkää lahjoittamatta jos ottaa niin koville se, että köyhä ei olekaan nöyrä tai kiitollinen saamastaan paskakasasta.
Kyllä köyhäkin saa olla kiittämätön jos saa lahjaksi epäsopivaa paskaa.
Joten en nyt tiedä miten se sinun mielestäsi 'paskakasa'. Ja pakkoko sitä on ottaa vastaan jos se on paskaa? Taidat olla vähän outo.
teen myös vapaehtoistyötä koska tykkään siitä työporuksta eli saan mielihyvää toimiessani heidän kanssaan. Joka on siis väärin.
turhaa kotirouvien näpertelyä joka ei auta ketään.
Ja ne lahjoituskengät nakkasin takapihalle homehtumaan.
että ei odoteta kiitosta jos auttaa. Olen omaksunut sen. Tiedän että kun on vaikeaa niin ei jaksa olla kiitollinen ja tuntuu nöyryyttävältäkin saada apua. Joten en odota mitään antaessani ja toivon että myös muut kuin kristillisten, islamin, hindujen ja buddhalaisten oppien mukaan elävät ihmiset sisäistäisivät tämän.
ja saa vääränkokoiset kengät lapselle niin se harmittaa, koska niitä OIKEITA kenkiä tarvitsee OIKEASTI. Eli vähän tarkkuutta näihin lahjoituksiin, ilmeisesti jonkun järjestön kautta vai oliko kunnan järjestämä?
itse kun et edes tiedä mitä se tarkoittaa, eikä tiedä lapsesikaan.
jonkun vetämään herneen nokkaan tekemisistäni tai sanomisistani. Aion huomennakin pilata monen ihmisen joulutunnelman.
hyväntekeväisuuteen.
En voi olla varma mitä niillä rahoilla ostetaan.
Joskus minulla on rahat niin tiukilla, että harmittaa suoraveloitus. Siltikään en lopeta sitä, koska toivon, että voisin edes jollain tavalla jakaa hyvinvointiani muille ihmisille.
Miksi teen niin, vaikka kukaan ei edes tiedä asiasta, eikä tekisi mieli leuhkia sillä? Jollain tavalla minulle tulee parempi olo, että osaan olla edes vähän epäitsekäs.
En kerro niistä ikinä kuin miehelleni. Hänen silmissään mun ei tarvitse ulkokuortani kiillottaa, eikä elvistellä.
Kun mä unelmoin lottovoitosta, niin samalla unelmoin siitä että saisin lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen! Lastenklinikoiden kummeille, punaiselle ristille, unicefille... Voi kunpa mulla olisi se ylimääräinen miljoona! Joo, taidan olla aika itsekäs paskiainen kun tällaisesta haaveilen...
Kirja vinkkinä aiheeseen liittyen ;)