Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole olemassa pyytetöntä auttajaa tai hyväntekeväisyyteen lahjoittajaa.

Vierailija
23.12.2010 |

Lahjoittajan perimmäinen tarkoitus on aina kiilottaa omaa ulkokuortaan ja tehdä tekoja, joilla voi elvistellä omissa piireissään.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun tekemästä hyväntekeväisyystyöstä en ole kertonut kenellekään. Ehkä mä sit kiillotan omaa kuortani itselleni, vai?

Vierailija
2/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et ikinä itse auta ketään. Muistit kai käyttää valkopesuainetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tunne ketään hyväntekijää, joka ei odottaisi minun matelevan kiitollisuudesta hyväntekijän edessä ja nöyristelevän häntä.

Otan lahjoitukset vastaan, mutten nöyristele tai kiittäen ylistä hyväntekijää, koska yksikään hyväntekijä ei ole pyyteetön.

Vierailija
4/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun tekemästä hyväntekeväisyystyöstä en ole kertonut kenellekään. Ehkä mä sit kiillotan omaa kuortani itselleni, vai?

mut ehkä sitä vaan yrittää saada itselle hyvää omaatuntoa ja uskotella itselleen olevansa parempi ihminen kuin onkaan...

Vierailija
5/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ehkä sitä vaan yrittää saada itselle hyvää omaatuntoa ja uskotella itselleen olevansa parempi ihminen kuin onkaan...

Vierailija
6/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kai mä sitten haen sitä parempaa taivaspaikkaa tai jotain jos nyt itseni takia tätä teen :) sama

Vierailija
7/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tunne ketään hyväntekijää, joka ei odottaisi minun matelevan kiitollisuudesta hyväntekijän edessä ja nöyristelevän häntä.

Otan lahjoitukset vastaan, mutten nöyristele tai kiittäen ylistä hyväntekijää, koska yksikään hyväntekijä ei ole pyyteetön.

Vierailija
8/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan elvistele missään lahjoituksilla.

Se on totta, että saan hyvän mielen ja tunnen tehneeni edes jotain oikein. Sikäli se ei ole pyyteetöntä.

Haluan kantaa vastuuta jos vain voin (jos siis vain on mistä antaa).

Vierailija
9/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus on kuitenkin ilahduttaa eikä ärsyttää ja sinua ärsyttää kaikki.

Vierailija
10/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten? Paskaako se ruokaa saava nälkäinen tai rokotteen lapselle saava äiti tai joululahjan saava tenava välittää siitä, tuliko sille antajalle nyt liian hyvä mieli tai antoiko se nyt pyyteettömästi, vaiko perkule menikö vielä jollekin palstamammalle kerskumaan. Tuskin kiinnostaa, eli kaikilla hivenen parempi olo (paitsi palstamammoilla ja ankeilla nihilisteillä).

Vierailija
11/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä lahjoitin ihan vaan sen takia, että ajattelin sen tuovan iloa jollekin jossakin. Eikös kaikki?

Vierailija
12/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse nöyristellä. Itse olen sekä antanut että saanut. Antaessani en todellakaan elvistele, tiedänpä vain että tarve on suuri ja jos minulla on ylimääräistä, miksi en antaisi?

Kun otin vastaan, olin hyvin kiitollinen. Se on eri asia kuin nöyristellä. Olin onnellinen, kiitollinen, helpottunut. Kaikki tuli tarpeeseen.

Vierailija
13/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta auttaja ei välttämättä saa siitä suoranaista hyötyä itse, vaikka hän kokeekin auttavansa itseään välillisesti samalla kun auttaa toista. Jos hän auttaa silloin kun pystyy, ehkä joku auttaa häntä jos tarvetta joskus tulee. Jos kukaan ei pystyessään auttaisi, silloin kukaan ei myöskään saisi koskaan apua, ja yhteiskunta ja sen moraali romahtaisi. Siinä mielessä hyväntekijöillä on itsekäs motiivi.

Vierailija
14/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoittaja ei lahjoituksenne saatuaan kiittäen ylistä ja osoita hillitöntä riemua ja kiitollisuutta lahjoituksestanne.

Ette lahjoita jos lahjoistanne ei olla mielestänne riittävän kiitollisia.

Että se siitä pyyteettömyydestä, odotatte vastalahjaksi saavanne ainakin kiitollisuutta.

Vierailija
15/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyteetäntä auttamista on se kun ei edes tiedä auttavansa jotakuta. Eli elää elämäänsä niin että se antaa eikä ota. Aika moni tekee näin tietämättään, ovat arkipäivän enkeleitä.

Tämä on minunkin pyrkimykseni muttta teen myös vapaehtoistyötä koska tykkään siitä työporuksta eli saan mielihyvää toimiessani heidän kanssaan. Joka on siis väärin.

Vierailija
16/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittanut näitä samoja kenkiennuolemisviestejä tänne. Hän odottaa vastausta "en sitten anna mitään" joten kirjoitetaan se tänne monta kertaa.

Ensi vuonna en anna mitään.

Vierailija
17/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoittaja ei lahjoituksenne saatuaan kiittäen ylistä ja osoita hillitöntä riemua ja kiitollisuutta lahjoituksestanne.

minua nuolemaan, voitko kertoa? olen pistänyt rahaa suoraan pelatusarmeijan tilille kertomatta kellekään.

Vierailija
18/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä paikkaansa, osa lahjoittajista nimenomaan lahjoittaa vain sellaisille tahoille, joille lahjoitukset voi antaa nimettömänä eikä varmasti kerro näistä lahjoituksistaan kenellekään.

Siis ne, joilla on oikeasti varaa antaa kunnon lahjoituksia, en nyt tarkoita jotain joulupatakeräyksiä tai joulupuu-lahjoja.

Vierailija
19/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka lahjoittajat vaikka te vetäisittekin herneen nokkaan paskaa lahjoittettuanne kun siitä paskasta ei lahjan saaja olekaan ylitsevuotavan kiitollinen.

Ei tartte lahjoittaa jos kiitoksen saaminen on lahjoittamisenne motiivi.

Vierailija
20/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää lahjoittamatta jos ottaa niin koville se, että köyhä ei olekaan nöyrä tai kiitollinen saamastaan paskakasasta.

Kyllä köyhäkin saa olla kiittämätön jos saa lahjaksi epäsopivaa paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän