Mitä jouluvalmisteluja teillä on vielä tälle päivälle?
Mun pitäis
.pestä sauna ja kylppäri
.siivota jääkaappi
.tehdä ostoslista
.tehdä ruokaostokset
.ostaa miehelle lahja
.ostaa anopille lahja
.tehdä laatikot
.leipoa rusinapullaa
.hakea kuusi
.tehdä perussiivous
.pestä pyykkiä.......
enkä jaksais ees sängystä nousta. masentaa vaan.
Kommentit (26)
Aamulla kävin jo kaupassa ostamassa pari puuttunutta asiaa. Pari lahjaa pitäisi vielä pakata, mutta kun nuo saajat pyörii tuossa jaloissa. Pitää jättää iltaan/yöhön kinkunvalvojaisiin :-) Muuten hommat hoidettu!
ehkä tää tästä, asia kerrallaan. katsotaan mihin asti rahkeet riittää.
sentään päässyt ylös, ja petivaatteet laitoin pyörimään pesukoneeseen. nyt ruokaa tekemään lapsille. onneksi mies on illalla auttamassa myös.
ap
paketoida 2 lahjaa
pestä vessat
tiskata ne astiat jotka ei mene tiskikoneeseen
viedä roskia
vaihtaa meidän lakanat
Mies käy kaupassa ja imuroi
-laatikkojen teko(lanttu-porkkana ja punajuuri)
-kuusen haku ( mies on juuri hakemassa)
-lakanoiden vaihto ja peittojen ja tyynyjen tuuletus
-huominen jälkiruoka valmiiksi ja ajattelin myös kokeeksi tehdä itse paria laatua joulukarkkeja.
- kaupassa käydään hakemassa loput ruuat ( salaattitarpeet ja maidot yms.)
- lapset laittoivat jo aamusta joulukoristeet, kuusi koristellaan huomenna.
Siinä se taisikin olla. Ollaan joulu perheen kesken, joten pienen kinkun paistan vasta huomenna, tarkoitus olisi tänä vuonna syödä se lämpimänä. Siivoojankin käynti sattui sopivasti eiliselle, joten siivota ei tarvi ja lahjat ovat jo paketeissa.
Jääkaappi on siivottu, tein ostoslistan ja kävin hakemassa joulunajan ruuat. Ihana oli laittaa ne puhtaaseen jääkaappiin. Samalla reissulla ostin miehen lahjan ja myös anopille, anopin lahjaa osin täytyy vielä vähän itse jatkaa valmiiksi. Ja molemmat lahjat paketoida. Olen vaihtanut sänkyyn puhtaat petivaatteet.
Kylppäri ja sauna on pesemättä. Laatikot tekemättä ja mitään ei ole leivottu. Kuusi on matkalla meille.
Kyllä tämä tästä.
Ap
Kinkun paisto (miehen duuni)
Kuusen haku (aamulla koristelu)
Laatikoiden teko (aamulla)
Joulutortut valmistaikinasta
Parin pakettia vielä pitäis paketoida
Siinä ne menee glögiä siemaillessa. Mulle on muodostunut jo perinne, että aatonaattona vielä paketoin glögimukin kanssa paketteja iltamyöhään;)