Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaatte äidin/anopin kanssa joulunaskareet

Vierailija
22.12.2010 |

Kysymys siis heille, jotka viettävät joulunsa anoppinsa tai äitnsä kanssa. Kuka valmistaa ja mitä?

Meillä anopin uuni hajosi juuri sopivasti ennen joulua. Minä saan siis leipoa KAIKEN ja kinkkukin paistuu minun uunissani. Anoppi lupasi tehdä kaiken mikä onnistuu ilman uunia sekä valmistaa laatikot niin, että ne vain käytetään uunissani. Katsotaan joulun jälkeen oliko hyvä ratkaisu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettä sitten odotat anopin tekevän, pitäisikö hänen paistaa se kinkku nuotiolla?

Kaikkea ei ole pakko tehdä itse, olisit voinut ostaa valmiina tai rajoittaa sitä lajimäärää varsinkin leivonnassa, vähemmälläkin kyllä pärjää. Ei anoppi tai muukaan perhe voi olettaa, että sinä voit valvoa yötkin leipomassa, jos eivät viitsi auttaakaan (on varmaan muutakin tehtävää vielä?).

Vierailija
2/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä (no mies toki auttaa pienesti) teen kaiken -siis ihan kaiken. Äitini ja anoppi tulevat kylään valmiiseen pöytään passattavaksi ja ovat meillä muutaman yönkin. Sänkyjäkään ei tartte pedata itse. Tänä jouluna olisin toivonut, että anoppi olisi osannut edes lapsenlapsen lahjan paketoida itse, mutta ei- toi senkin meille etukäteen paketoitavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli me kustannamme ja toimitamme anoppilaan n. 10kg kinkun, jonka anoppi itse tilannut.

Muut vaatimukset on, että saavumme ajoissa paikalle ja olemme pukeutuneet siististi ;)

Erittäin kätevää! Joulupöydän tyhjentämisessä autamme, mutta muuten anoppi haluaa olla keittiön kuningatar. Sopii mulle.

Vierailija
4/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä leipomiset ja laatikot.

Miehet hoitavat kalat.

Vierailija
5/5 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana käydä toistemme luona kylässä. Oli joulu tai juhannus. Ja kylässä käynti tarkoittaa sitä, että kyläänkutsuja hoitaa tarjoilun kaikkineen. Minä en tykkäisi yhtään että joku tulisi sekaantumaan meidän suunnittelemaan ja valmistamaan ruokalistaan omine rosolleineen sun muine pateineen.

Eli jos mennään mun tai miehen vanhemmille, ne hoitelee tarjoilut, ja jos ne tulee meille, me hoidellaan.