Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja törppö mies

Vierailija
22.12.2010 |

Haluaisin kuulla kommentteja muilta ja mahdollisia kokemuksia vastaavista tilanteista.

Olemme seurustelleet n. 5 v. Olemme 22-vuotiaita molemmat ja kaikki suhteessa ihan hyvin. No tuli tilanne, että rahat olivat lopussa ja en voinut pillereitä hakea lisää. Sanoin miehelle, että nyt sitten mennään kortsulla ja no se ei häntä kiinnostanut. Sanoin , että voin tulla raskaaksi muista se ja mies siihen sitten vastasi "tulee jos on tullakseen". No minäkös siitä kommentista ilahduin kaverillekkin taisin asiasta ilakoida.

No nyt sitten on tilanne, että tosiaan tulin raskaaksi ja mies vaatii aborttia. Aborttia en suostu tekemään, en edes harkitse moista. Olen monta kertaa miehelle nyt sanonut, että voi sitten pakata tavarat ja lähteä jos ei ole miestä ottamaan vastuuta tekemisistään. Mitään elettä ei ole tehnyt, ei pakannut tavaroita, eikä myöskään iloinnut raskaudesta. Viime viikonloppuna hän oli kavarillaan ja juttelin hänen kanssaan päivällä noin 2 aikaan.. Silloin hänen sävynsä asiaan oli myönteinen ja sanoi, että pitää hänen ottaa vastuu myös. No nyt kysyin mitä puhetta tuo oli ja siihen sitten hän sanoi, että kännissä puhuu kaikenlaista. Ei hän kyllä kännissä ollut, ehkä juonut korkeintaan 1 kaljan tai sitten oli edellisen päivän höyryt päässä. Mutta tuskin hän noin turhaan sanoi.

Tiedän, että tämä voi olla joko alkujärkytystä joka ehkä menee ohitse, mutta olen alkanut pikkuhiljaa varautumaan siihen, että hän todella lähtee matkoihinsa.

Olen sekaisin itsekkin tästä kaikesta ja vauvan tulo jännittää muutenkin, vaikken yksin vastuuta ottaisikaan, onhan esikoisesta kyse.

Mies on luonteeltaan aika saamaton, tuskin saa aikaiseksi katsottua itselleen edes kämppää jos haluaa lähteä tästä suhteesta. Tarkennuksena vielä, että mies sanoi, että voisi 25 v. ruveta lapsia tekemään, itsestäni tuntuu vaan tyhmältä miksi ei nyt voi jos kerran pienokainen on jo aluillaan. Raivostuttaa tuo miehen typerä asenne, ihankuin abortti olisi jokin jälkiehkäisykeino.

Toivon saavani muitakin kommentteja, kuin "kakara koko mies jätä jo tuollainen, ei siitä ole isäksi vaikka jäisi"

Mies on kuitenkin luonteeltaan kiltti, eikä halua pahaa muille, tuntuu nyt vain, että hän ei ihan tajua kuinka isosta asiasta tässä on kyse. :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tosiaan on vähän järkyttynyt, lapsi on kuitenkin todella iso juttu ja tuo ison muutoksen elämään.

Anna ajan nyt kulua, kyllä se mieskin jossakin vaiheessa sisäistää, että hänestä on tosiaan tulossa isä. Omakin mies tajusi vasta kaksi viikkoa sen jälkeen kun kerroin raskaudesta, että meille on tosiaan tulossa lapsi =)

Toisaalta, niin ikävältä kuin se kuulostaakin, varautuisin kuitenkin siihen, että mies saattaa luikkia karkuun. Tokihan miehellä se mahdollisuus olisi ollut jo, kuten kerroit, mutta siinä se mies edelleen on.

Tsemppiä kuitenkin raskauteen =)

Vierailija
2/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon saavani muitakin kommentteja, kuin "kakara koko mies jätä jo tuollainen, ei siitä ole isäksi vaikka jäisi"

Tällaista kommenttia ei ollut multa tulossakaan, vaan että kuinka kakara SÄ olet, kun suostuit tuollaiseen! Kyllä lapsen hankinta pitäisi olla harkittu ja keskusteltu juttu, eikä vaan niin, että kun mies sanoo ettei halua kortsua ja sä sanot että voit tulla raskaaksi, niin se on siinä, hyvä pohja perheen perustamiselle. Mikset itse huolehtinut ehkäisystä, ei "rahat loppu" ole mikään syy hommata lasta!

Ei se lapsi ole mikään kiva pikku lemmikki, se on ihminen, yksilönsä, josta sinä nyt ensisijaisesti olet vastuussa, jos päätät pitää siitä huolimatta, että mies haluaa aborttia. Ei sen niin pitäisi mennä, että äiti ensisijaisesti on vastuussa, kyllä isä sitä on ollut tietoisesti tekemässä (tai riskiä ottamassa vähintään), mutta helppohan se on hänen häipyä tuosta kuviosta. "Mitäs ei tehnyt aborttia."

Ei näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni puolustaakseni luulisi jo tuon ikäisen miehen tajuavan mitä todella voi tapahtua jos ei ehkäisyä käytä ja jos kuulen häneltä myös kommentin, että "tulee jos on tullakseen" niin mitä muuta siinä voi sitten ajatella.

Ja minä en ole aborttia tekemässä, koska mielestäni tämä on ihan tietoisesti tehty, eikä ole mikään vahinko, että kortsu meni rikki jne.

Meillä on myös tosiaan 5 v. kestänyt suhde takana ja ollaan mietitty tuleville lapsille nimet ym. ja mies on lapsirakas. En olettanut että hän käyttäytyy noin jos kerran itse on ilman ehkäisyä vaikka sitä on tarjolla (laatikossa kasa kortsuja). Ja tiedän, että ei tuo, että nimiä on mietitty tarkoita, että niitä lapsia ollaan heti tekemässä. MUTTA jos mies itse tietoisesti pistelee kuukauden päivät huoletta suunnilleen joka päivä minua ilman ehkäisyä niin ei mene minulla jakeluun miten hän voi ajatella, että ei siitä tulisi raskaaksi. Tai tuskin hän on ajatellut yhtään mitään !

En vaan jaksaisi mitään "haukkumiskommentteja" koska ne ei nyt mitään auta. Tässä ollaan ja sille ei nyt mitään voi. Pyysin mielestäni selvästi alussa kommentteja ihmisiltä, joilla on vastaavaa kokemusta tämmöisestä asiasta.

terv. ap

Vierailija
4/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran rahat on loppu, eikä pillereitä ole varaa ostaa niin mistä niitä kortsuja sitten on hankittu laatikko täyteen. eihän nekään mitenkään ilmaisia ole.

Tais vaan vauvakuume iskeä aloittajaan pahemman kerran.

Vierailija
5/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että mies panee sinua ilman ehkäisyä haluamatta itse lasta niin kertoo että mies on todella lapsellinen. Mikä ei ole ihme kun hän on juuri päässyt yli teini- iän ja useimmat miehet tuossa vaiheessa lähinnä pelailee pleikkarilla ja juo kaljaa eikä haaveile mistään vauvoista, ei siis sinunkaan miehesi. Miehille todella abortti on yleensä ihan pikkujuttu, he pitävät sitä lähinnä jälkiehkäisykeinona.

Vierailija
6/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että mies panee sinua ilman ehkäisyä haluamatta itse lasta niin kertoo että mies on todella lapsellinen. Mikä ei ole ihme kun hän on juuri päässyt yli teini- iän ja useimmat miehet tuossa vaiheessa lähinnä pelailee pleikkarilla ja juo kaljaa eikä haaveile mistään vauvoista, ei siis sinunkaan miehesi. Miehille todella abortti on yleensä ihan pikkujuttu, he pitävät sitä lähinnä jälkiehkäisykeinona.

katson, että kommentti "tulee jos on tullakseen" onihan selvä suostumus lapseen. Ja vaikka suurin osa miehistä ehkä tuon ikäisenä miettiikin seuraavan viikonlopun kännejä, sinne jää kuitenkin se pieni osa, joka tosiaan haaveilee perheestä ja vauvasta. Ovat ehkä harvassa, muttaa kyllä ap:n mies voi siihen kastiin kuulua.

ja olen yhtä sitä mieltä, että ap:n mies on lähinnä järkyttynyt vauvauutisesta. Eikä se tarkoita kypsymättömyyttä. Kyllä se nainenkin voi järkyttyä. On se vauva sen verran suuri elämänmuutos.

Ap, sinun kannattaa nyt tosiaan jutella miehen kanssa vakavasti. Ei nyt ehkä tänään mutta vaikkapa joulun jälkeen. Antaa miehen totutella ajatukseen isäksi tulosta.

-kakkonen-

Vierailija
7/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtäväsit sitten niin. Ihan sama, alkaa kyrsimään koko ukko, kohta on oikeasti ihan sama jääkö vai ei, ja toisaalta ehkä parempi että lähtisi matkoihinsa ja rupeisi sitten seurustelemaan vaikka jonkun 18 v. tytön kanssa joka on samalla tasolla..

Niin ja ne kortsut on ostettu joskus puolivuotta sitten, kun vaihdon pillerimerkkiä ja oli pieni tauko e-pillereissä.

ap

Vierailija
8/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että se tulee jos on tullakseen kommentti on sanottu, koska mies pelkäsi, että muuten ei saa p-llua. Missä yhteydessä tämä sanottiin? Juuri ennen yhdyntää vai pitkän, syvällisen keskustelun jälkeen siitä, onko mies nyt valmis vastuulliseksi isäksi jos vahinko käy? Mies on ihan hyvin voinut ajatella, että no ei se mitään raskaaksi tuu ja ainahan voi tehdä abortin jos tulee tai sitten ei ole ajatellut yhtään mitään.

Vierailija
9/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ikävä tilanne, mutta nyt et voi kuin katsoa ja toivoa että mies järkiintyisi. Itselläni oli samantapainen tilanne, raskausaika oli todella rankka mutta odotin sitten vauvaa "yksin", mies ei kertaakaan iloinnut raskaudesta ja oli ilmiselvää että olisi toivonut aborttia. Kuitenkin kun lapsi syntyi alkoi mies tajuta tilanteen ja nyt vauva kuukauden ikäinen ja mies on aivan täysillä mukana, eli loppu hyvin kaikki hyvin.

Omassa tapauksessani siis kannatti itse olla vahvana ja kestää se 9kk epätietoisuutta, se palkitsi nyt sitten loppupeleissä. Mies on sanonut olevansa todella kiitollinen etten painostanut häntä mihinkään vaan annoin sen 9kk aikaa tehdä päätöksensä rauhassa, kiristämättä tai esittämättä uhkavaatimuksia. Meidän perheessä, tämän miehen kanssa tämä toimi.

Vierailija
10/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että se tulee jos on tullakseen kommentti on sanottu, koska mies pelkäsi, että muuten ei saa p-llua. Missä yhteydessä tämä sanottiin? Juuri ennen yhdyntää vai pitkän, syvällisen keskustelun jälkeen siitä, onko mies nyt valmis vastuulliseksi isäksi jos vahinko käy? Mies on ihan hyvin voinut ajatella, että no ei se mitään raskaaksi tuu ja ainahan voi tehdä abortin jos tulee tai sitten ei ole ajatellut yhtään mitään.

Täällä taas puolustellaan miestä ihan niin kuin miehet olisivat joitakin kullinsa jatkeina toimivia imbesillejä. AP:n mies tosin tuntuu olevan...

Mutta kyllä tuon ikäisen miehen, ja jo paljon nuoremmankin, pitää jo tajua, että jos pistelee paljaalla menemään naista, joka ei käytä ehkäisyä, niin tuloksen voi olla lapsi. Vaikka kuinka panettaisi, niin se ei ole mikään takaportti liueta ehkäisystä jos kerta itse EI halua lasta. Kyseessä ei ole raiskaus eli seksiäon harrastettu molempien halusta. Ja miestä ei ole huijattu sillä, että ehkäisy olisi kunnossa vaan nimenomaan mies ON TIENNYT, että näin ei ole. Silloin on turha itkeä kun paskat on housuissa. Olisi vetänyt käteen tai tumputtanut omatoimisesti, niin ei olisi raskautumistakaan tapahtunut.

Vierailija
11/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli vähän samanlainen kun tulin raskaaksi 21 vuotiaana. Oli alkuun aika järkyttynyt ja aborttiakin ehdotti. Päädyttiin kuitenkin pitämään lapsi. Oikeastaan koko raskausajan musta tuntui että mies ei oikein noteeraa mun raskautta mitenkään ja jos itse innoissani kerroin jotain raskauteen liittyvää niin mies kommentoi vain tyyliin "aha" tai "ai jaa". Rakauden viimeisellä kolmanneksella sanoin jopa että erotaan sitten kun et kerran vauvaa halua. Mies sanoi että ei halua erota, ei vaan oikein tiedä miten asiaan suhtautua.

Kaikki muuttui heti kun lapsi syntyi. Jo synnärillä mies hoiti vauvaa innoissaan ja oli tosi onnellinen vauvasta. Nykyään lapsi on 1v.4kk ja mies on todellakin ollut mitä parhain isä meidän lapselle.

Tsemppiä sullekin ap, ehkä sinunkin miehelläsi on vielä jonkinmoista alkujärkytystä asiasta.

Vierailija
12/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vain kypsyvät hitaammin näihin asioihin. Ota rauhallisesti ja pyri nauttimaan raskaudestasi. Minun mieheni ei ole koskaan ollut kummoinen tuki raskausaikana, mutta isänä hän on hyvä, varsinkin taaperoiästä alkaen.

Vierailija
13/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas puolustellaan miestä ihan niin kuin miehet olisivat joitakin kullinsa jatkeina toimivia imbesillejä. AP:n mies tosin tuntuu olevan...

Mutta kyllä tuon ikäisen miehen, ja jo paljon nuoremmankin, pitää jo tajua, että jos pistelee paljaalla menemään naista, joka ei käytä ehkäisyä, niin tuloksen voi olla lapsi. Vaikka kuinka panettaisi, niin se ei ole mikään takaportti liueta ehkäisystä jos kerta itse EI halua lasta. Kyseessä ei ole raiskaus eli seksiäon harrastettu molempien halusta. Ja miestä ei ole huijattu sillä, että ehkäisy olisi kunnossa vaan nimenomaan mies ON TIENNYT, että näin ei ole. Silloin on turha itkeä kun paskat on housuissa. Olisi vetänyt käteen tai tumputtanut omatoimisesti, niin ei olisi raskautumistakaan tapahtunut.

se ollut mikään puolustus vaan yritin vain sanoa, että "tulee jos on tullakseen" ei kuulosta siltä, että mies suorastaan halajaa vauvaa ja on ilman ehkäisyä ihan tarkoituksella. Eli ap:n ei ehkä olisi pitänyt niin innostua tuosta yhdestä lauseesta, joka ei missään määrin kuulosta siltä, että mies olisi halunnut tulla isäksi. Olen kuullut monesta keskenkasvuisesta parikymppisestä jotka ajattelee ihan vaan sitä että saako nyt pesää vai ei ja puheet myötäilee vain sitä.

Vierailija
14/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli vähän samanlainen kun tulin raskaaksi 21 vuotiaana. Oli alkuun aika järkyttynyt ja aborttiakin ehdotti. Päädyttiin kuitenkin pitämään lapsi. Oikeastaan koko raskausajan musta tuntui että mies ei oikein noteeraa mun raskautta mitenkään ja jos itse innoissani kerroin jotain raskauteen liittyvää niin mies kommentoi vain tyyliin "aha" tai "ai jaa". Rakauden viimeisellä kolmanneksella sanoin jopa että erotaan sitten kun et kerran vauvaa halua. Mies sanoi että ei halua erota, ei vaan oikein tiedä miten asiaan suhtautua. Kaikki muuttui heti kun lapsi syntyi. Jo synnärillä mies hoiti vauvaa innoissaan ja oli tosi onnellinen vauvasta. Nykyään lapsi on 1v.4kk ja mies on todellakin ollut mitä parhain isä meidän lapselle. Tsemppiä sullekin ap, ehkä sinunkin miehelläsi on vielä jonkinmoista alkujärkytystä asiasta.

Satiko miestsi ikinä mukaan esim ultraan tai mihinkään muuhun odotusajan juttuihin?

ap

Vierailija
15/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli vähän samanlainen kun tulin raskaaksi 21 vuotiaana. Oli alkuun aika järkyttynyt ja aborttiakin ehdotti. Päädyttiin kuitenkin pitämään lapsi. Oikeastaan koko raskausajan musta tuntui että mies ei oikein noteeraa mun raskautta mitenkään ja jos itse innoissani kerroin jotain raskauteen liittyvää niin mies kommentoi vain tyyliin "aha" tai "ai jaa". Rakauden viimeisellä kolmanneksella sanoin jopa että erotaan sitten kun et kerran vauvaa halua. Mies sanoi että ei halua erota, ei vaan oikein tiedä miten asiaan suhtautua. Kaikki muuttui heti kun lapsi syntyi. Jo synnärillä mies hoiti vauvaa innoissaan ja oli tosi onnellinen vauvasta. Nykyään lapsi on 1v.4kk ja mies on todellakin ollut mitä parhain isä meidän lapselle. Tsemppiä sullekin ap, ehkä sinunkin miehelläsi on vielä jonkinmoista alkujärkytystä asiasta.

Satiko miestsi ikinä mukaan esim ultraan tai mihinkään muuhun odotusajan juttuihin?

ap

Mies tuli kyllä mukaan ultraan mutta neuvolassa kävin aina yksin. Tosin ei mua haitannut käydä yksin neuvolassa ja eihän siellä mitään ihmeempiä edes tapahdu. Mutta tosiaan raskaana ollessani mies ei juurikaan oma-aloitteisesti esim. tullut tunnustelmaan vatsaani kun vauva potki tai muutenkaan vaikuttanut mitenkään erityisen kiinnostuneelta tulevasta vauvasta. Kertoi myös vanhemmilleen ja ystävilleen vauvasta vasta kun raskaus oli jo pitkällä. Lapsen syntymän jälkeen miehestä on tullut paljon vastuuntuntoisempi ja on mielellään lapsen kanssa myös kahdestaan.

Vierailija
16/16 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satiko miestsi ikinä mukaan esim ultraan tai mihinkään muuhun odotusajan juttuihin? ap

Mies tuli kyllä mukaan ultraan mutta neuvolassa kävin aina yksin. Tosin ei mua haitannut käydä yksin neuvolassa ja eihän siellä mitään ihmeempiä edes tapahdu. Mutta tosiaan raskaana ollessani mies ei juurikaan oma-aloitteisesti esim. tullut tunnustelmaan vatsaani kun vauva potki tai muutenkaan vaikuttanut mitenkään erityisen kiinnostuneelta tulevasta vauvasta. Kertoi myös vanhemmilleen ja ystävilleen vauvasta vasta kun raskaus oli jo pitkällä. Lapsen syntymän jälkeen miehestä on tullut paljon vastuuntuntoisempi ja on mielellään lapsen kanssa myös kahdestaan.

Mukava kuulla. Toivon todella että meillä kävisi samanlailla tässä. Nyt vaan tuntuu toivottomalta, kun joka päivä saa tyyliin muistuttaa, että en ole aborttia tekemässä. Mutta jos mies minua oikeasti rakastaa, eiköhän se pysy tässä mukana. Ainahan sitä voi uhkailla erolla, olen ehkä liian usein tehnyt hänen mielikseen kaikkea, mutta tämä asia ei nyt enää menekkään hänen pillin mukaansa.. Vastuu on nyt kannettava.

Veikkaan, että jos mies jää tähän hän tulee kertomaan tästä vasta pitkän ajan päästä omille vanhemmilleen. Itse taas kun olen innoissani haluaisin ostaa hänen vanhemmilleen sellaisen isovanhempien kirjan ja laittaa väliin ensimmäisen ultrakuvan sitten kun siellä ultrassa on käyty. Toki voisin tehdä tuon elään omille vanhemmilleni, mutta tämä ei ole heidän ensimmäinen lapsenlapsi, jotenkin olisi mukava antaa tuollainen miehen vanhemmille, koska tämä on heidän ensimmäinen lapsenlapsi.

Mutta ei tässä auta muu kuin katsoa miten tässä käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä