Anoppi vaatii että hänelle pitäisi järjestää syntymäpäiväjuhlat, joopa joo.
Tilanne siis tämä:
Miehen vanhemmat eronneet jo joskus vuosikymmeniä sitten lasten ollessa pieniä, ja anoppi on siis jättänyt lapset isälleen ja lähtenyt uuden ukon matkaan. Nyt aikuisiällä lapset ovat jonkinmoisissa väleissä äitiinsä, mutta eivät tapaa kuin ehkä pari kertaa vuodessa kun hän asuu eri paikkakunnalla.
Miehen isä asuu ihan meidän lähellä ja hän täytti vuosi sitten 70, ja silloin pidimme juhlat meillä (jotka minä siis järjestin oikeastaan kokonaan).
Mielestäni se oli ihan kohtuullista, koska hän hoitaa lapsenlapsiaan ja muutenkin tavataan häntä aika paljon. Noh, nyt sitten tämä ihana anoppi on päättänyt että hänelle pitäisi järjestää ensi keväänä samanlaiset juhlat kun tulee pyöreitä vuosia täyteen. Mies ei ole innostunut ajatuksesta kuten eivät hänen sisaruksetkaan.
Kamala tappeluhan tästä tietysti sitten syntyi näin mukavasti juuri ennen Joulua..
Minä en aio ottaa mitään kantaa, enkä varsinkaan ala järjestämään mitään syntymäpäivävastaanottoa ihmiselle jota en edes kovin hyvin tunne.
Että tällaista meille kuuluu...
Kommentit (11)
Vaan siitä, että mun mielestä ei ole minun velvollisuuteni niitä juhlia järjestää, mutta tiedän että niitä ei todellakaan kukaan muu tule järjestämään... En siis halua puuttua asiaan, koska minulle on aivan sama saako anoppi juhlansa vai ei.
ap
Ei omilla vanhemmillakaan ole olleet, eikä miehenkään vanhemmilla (siis lastemme isovanhemmilla).
On vähän eri asia järjestää juhlat rakkaalle läheiselle, kuin ärsyttävälle "kaukaiselle".
Mistä ihmeestä noita itsekeskeisiä ämmiä (ja niiin usein anoppeja) riittääkään?
Kyse on miehesi ja hänen sisarustensa äidistä, päättäkööt he mitä tekevät.
pitopalvelu tilattiin
- itse suvun naiset tarjoiltiin
- talo siivottiin porukalla
- ja valokuuva otti kuvat
oli ihan ok
meillä mummi maksoit pitopalvelun ja kuvat- mutta jotkut suvut jakaa laskun aikuisten lasten kesken
Siksi myös lasten on rakastettava äitiään ja ymmärrettävä, että hän on joskus joutunut tekemään vaikeita ratkaisuja. Tietysti järjestätte juhlat, eihän rakkaus omia vanhempia kohtaan saa riippua siitä, miten paljon nämä ovat ilmaiseksi lastenlapsia hoitaneet.
Onko isovanhempien rakkauden aina oltava maksettua rakkautta?
jotakuta toista järjestämään itselle juhlat?
Huhhuh...
Eri juttu jos muut ensisijaisesti haluaa ja ovat valmiit järjestämään. Esim. itse järjestin äidilleni kuusikymppiset, hän ei itse olisi juhlinut niitä ollenkaan. Perheen kesken pidettiin pikku kekkerit.
Mutta että tuommoista vaatii muilta... ei käsitä.
tosi kovasti korvaan tuo juhlien vaatiminen... Millainen ihminen ei pidä yhteyttä lapsiinsa ja vaatii itselleen sitten juhlat. Miksi? Mitä juhlitaan? Tuollainen persoon saa itse järkätä juhlansa ja sitten toivoa kauniisti että joku niitä haluaa tulla juhlimaan.
t. juhlien järjestäjistä yksi sisarus eli tytär kesä 2010
Pitopalveluita on Suomi pullollaan!
NIH!
Siksi myös lasten on rakastettava äitiään ja ymmärrettävä, että hän on joskus joutunut tekemään vaikeita ratkaisuja. Tietysti järjestätte juhlat, eihän rakkaus omia vanhempia kohtaan saa riippua siitä, miten paljon nämä ovat ilmaiseksi lastenlapsia hoitaneet.
Onko isovanhempien rakkauden aina oltava maksettua rakkautta?