Miehelläni on yksi paha tapa. Hän
sättii, moittii ja haukkuu minua välillä lastemmekin kuullen. En ole ottanut näitä juttuja kovin itseeni, koska olen yleisesti sitä mieltä, että parisuhteessakaan ei tulisi tarvita toisesta ihmisestä ns varaventtiiliä oman stressinsä purkamiseen. Tällainen miehen käytös kyllä latistaa suhdetta.
Olen elänyt yhden pitkän parisuhteen. Miehelleni tämä meidän on ensimmäinen. Opin edellisestä suhteesta, että jopa erotilanteessa on toiselle annettava parhaansa. Hymyillä myös kyyneleiden läpi ja toivoa toiselle parasta! Eikä toista ihmistä voi muuttaa.
En anna toisen ihmisen enää vaikuttaa käsitykseeni itsestäni. Välillä olen itsekäs ja muuksi en muutu sättimälläkään! Tarvitsen tilani!
Kommentit (8)
Toivon, että tyttäremme ei ottaisi itselleen isänsä tapaista miestä. Muuten isä on kyllä kiva, mutta kieli laulaa liikaa.
Erokaan ei liene hyvä vaihtoehto lasten kannalta. Lisäisi stressin määrää vain.
Ehkä on parasta olla oma itsensä. Tehköön mies omat virheensä ja minä omani.
ap
Vastaa rauhallisesti, ole se kypsempi, tarjoa miehellesi peili, josta hän näkee käytöksensä. Kysy: "Tarkoitatko...." Kehu takaisin. Ohjaa hyvän sanomisen kierteeseen.
oletko puhunut miehesi kanssa tästä tavasta? Joidenkin perheessä on ollut isäntämiehen tapana latistaa kaikki muut, ja sitten perheen pojat jatkavat traditiota ihan huomaamaattaan: luulevat että tämä on normaalia parisuhdepuhetta.
sun tyttärien tulevan elämän kannalta tuo kommunikaatio pitäisi saada parannettua, sillä he tottuvat kuulemaan sitä ja valitsevat vuorostaan miehen joka latistaa heidät.
Pojat ottavat mallia minusta. Hyviä kuuntelijoita. Ei elettäkään, että käyttäytyisivät minua kohtaan huonosti. Mietin sitäkin, että millaisen miehenmallin isä tuo pojilleen. Mies kyllä pyytää välillä anteeksikin.
ap
mun ex. Katso peiliin! Et näköjään muutu. Itse panin jo vuosia suhteemme aikana muita naisia, koska olit aina niin kiukkuinen.
Taustalla on, että hän kokee minun syyllistävän häntä. Hän syyllistyy sellaisista asioista joista minä en syyllistyisi.
ap
Mies vain ottaa kaikki sanomani todesta ja valmiiksi pureskeltuna. Hän laatii päässään listan, joka on tehtävä kokonaan heti, vaikka kuinka sanoisin, että on monta päivää aikaa tehdä yhdessä ja jotain voitaisin miettiä vielä, että tarviiko sittenkään tehdä.
Exäni ja minun ero ei liittynyt pettämiseen.
ap
Välillä toruu niinkuin pikkulasta ja lapset kattovat vieressä. Kerran kyllä 10v tyttö kysyi, että "miksi sä puhut äidille tolleen?" Se tuli hivenen näkästyneeseen sävyyn ja ai että musta tuntui hyvältä.. =)