muilla riitaa joulusta miehen kanssa?
meillä joka joulu sama tappelu...ollaan siis muuten tosi kiireisiä ja aina jouluna kaikki ongelmat kulminoituu esim. jouluruokiin, mummoloihin, pukkiin,,mihin vaan ja kauhea tappelu tulee. Vihaan tätä aikaa. Todella.
Kommentit (24)
Jouluna jokaisella on omat odotukset. Ja stressaa , jos ne ei toteudu.
Jos on aina siistiä niin ei ole mitään paskaista vessaa just jouluna kuurattavana. Mies kävi kaupassa ja minä tein 15 min pikasiivouksen. Ei ressiä eikä riitaa muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huh, onneksi olen jo eronnut. Toki nytkin on kiirettä (oli pakko hetkeksi istahtaa palstailemaan pariksi minuutiksi), kun töissä tuppaa loppuvuodesta olemaan normaalia enemmän hommaa ja pakko saada tehtyä ennen tilikauden päätöstä vuodenvaihteessa, ja sitten toki normi lapsiarki ja jouluvalmistelut ihan puolitiessä. Taidan paketoida lahjoja vielä keskiyöllä :D
Mutta ei ole kenenkään kanssa tarvinut riidellä. Se on todella mukavaa se. Exän kanssa olisi ollut tällaisessa tilanteessa hermot jo ihan riekaleina. Nyt kun olen yksin lasten kanssa, niin on kiireestä ja paineesta huolimatta ihan hyvä fiilis.
Uskon, että asian ydin on juuri se, että jos toisella on kodin ulkopuolisia vastuita (esim. töitä, jotka monilla ottaa kierroksia vuoden vaihteessa ainakin tuloksen tekoa yrittävissä yrityksissä), ja toisaalta vaakakupissa odotukset joulusta, niin helposti toinen alkaa syyttelemään ja valittamaan, jos toinen on suunnitellut, että paketoi sitten puolilta öin. Pitäisi osata antaa siimaa. Jos toinen nyt paketoi vasta puolilta öin, niin ok, kunhan on lahjat paketissa, kun pukki tulee.
Ja tämä ei ole sukupuolisidonnaista. Sekä miehet että naiset valittavat tällaisesta ja sekä miehillä että naisilla on työkiireitä. Esim. taloushallinnossa painetta vuoden vaihteen ympärillä ja naisia niissä hommissa paljon.
Onneksi olen sinkku. En halua olla naisen kanssa joka aloittaa riitelyn aina ja stressaa joka asiasta.