Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulen harhoja?

Vierailija
21.12.2010 |

Tai siis mieheni ja minä kuulemme molemmat samoja harhoja tai sitten meidän kohta viisi kk vanha vauva osaa jo hieman puhua tai lähinnä matkii puhetta. Mutta kun kaikki aina sanovat, että "vanhempien tulkintaa ja toiveajattelua". 2 kk 1 vko vanhana meidän vauva toisti mummolassa minun eli äitinsä ja ukin puheesta kaksi kertaa peräkkäin "mum-mu". 4 kk vanhana istui isänsä sylissä aamulla hämärässä makuuhuoneessa, molemmat ihan hiljaa, ja kun tulin sinne, lapsi sanoi "äi-ii". Kuukauden aikana on nyt sanonut pari kertaa "äiti" (oli pinteessä mahallaan ja äkisi, sanoi siinä lomassa äiti ja meni itsekin ihan hiljaiseksi) ja kerran "isi". Ruokailun loppuessa aina kiitellään ja silloin saattaa toistaa "kii" (ei vielä koko sanaa). Osaa myös halatessa sanoa "aa", jo 2 kk vanhasta, kerran pyysi syödessä soseen sijasta "mammaa". OSaa myös päristellä tai oikeastaan piristellä ärrää. Ollaan kyllä sekä mieheni että minä opitty varhain puhumaan hyvin, molempien perheessä tämä yleinen taito. Oma ensisanani oli kuulemma 6 kk vanhana "kuumaa", kun äiti oli syöttänyt turhan lämmintä sosetta. Siskon poika sanoi selkeästi ekan kerran "äiti" 6 kk vanhana, totisena ja äitiä sitteristä katsoen (isä todisti). Miehen veljen ensisana oli ollut 10 kk vanhana "vellipullo".

Anyway, kiva nähdä, kun lapsi kehittyy, on kyllä motorisestikin ihan mukavasti kehittynyt, kääntynyt 3,5 kk iästä ja nyt opettelee ryömimään, tosin vasta mittarimatona menee eteenpäin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan oikein uskonut ennekuin itse kuulivat : ) Muista laittaa näitä kuitenkin ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi