Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavamummon mökkivierailut.. mitä mieltä?

Vierailija
21.12.2010 |

Mummo viihtyy mökillä vaikka siellä ei ole muita mukavuuksia kuin sähkö, hänellä ei ole juuri ketään sukulaisia, meidän veljemme pitää mökkiä majapaikkaan ja vie sinne joskus ryyppyporukoita, mutta kaikki ovat aina kohdelleet mummoa hyvin ja ystävällisesti siellä. Mummo saatta itsekij ottaa kuppia. Useimmiten mummo on kuitenkin yksin siellä ja käy marjassa, sienessä jne. Hän on sosiaalinen ja iloinen ihminen.

Äiti ja siskoni kielsi ettei mummo saa mennä sinne enää koska ei pärjää siellä yksin, mikä ei ole totta. Kauppa on aika kaukana sieltä mutta esim kun siskoni on sinne menossa niin hän ei vie sinne mitään hänelle, koska "se ei ole minun asiani". he haukkuvat mummoa aika törkeästi välillä. Eivätkä itse käytä mökkiä.

Minusta on jotenkin julmaa kieltää mummoa menemästä sinne, koska hän oikeasti nauttii siellä. Sitäpaitti minäkin olen osakkaana mökissä ja kai minullakin on joku sananvalta.

Mitä mieltä? Mummo on yksinäinen 70v. ja hän asuu naapurissani.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä valta kieltää mummoa vierailemasta mökillä? Jos ovat osakkaana kuten sinäkin, on sulla asiaan ihan yhtä paljon sanottavaa eli eivät he voi yksin kieltää tuota.

Vierailija
2/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo on ihan täysivaltainen kansalainen eikä holhouksen alaiseksi julistettu niin kyllähän hänellä on täysi oikeus ja vapaus viettää aikaansa mökillä niin kauan kuin itse haluaa. Jos ette ole edes sukua millään tavalla, niin mitä tyyppejä äitisi ja siskosi on määräilemään toisen tekemisiä? Outoa sakkia. Taitaa olla oma lehmä ojassa aika syvällä kuitenkin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sä sen mummon sairaudet jms, eli onko vaara, että saa siellä yksin jonkun kohtauksen tai kaatuu epätasaisella maalla eikä pääse ylös? Seitsemänkymppisten mummojen terveydentila voi muuttua aika nopeasti, vielä viime kesän selvinnyt mummo (varsinkin omasta mielestään selvinnyt) ei ehkä enää selviäkään.

Jos mummon ei siskosi ja äitisi mielestä ole hyvä olla siellä yksin niin miksi et mene sinne hänen kanssaan?

Vierailija
4/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä valta kieltää mummoa vierailemasta mökillä? Jos ovat osakkaana kuten sinäkin, on sulla asiaan ihan yhtä paljon sanottavaa eli eivät he voi yksin kieltää tuota.

Olemme ottaneet jo usein asiasta yhteen.

Vierailija
5/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mökki on osakkaitten, ei ulkopuolisten. Parasta olisi tehdä paperit, joiden mukaan mummo maksaa teille vuokraa.

Vierailija
6/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tekosyy.. äiti ja sisko ovat erakkoluontoisia, heillä ei ole ystäviä.Eikä he tunnu pitävän kenestäkään.

Mökki on usean sadan km. päässä eikä oma perheeni viihdy siellä. Kaikkeahan voi tietysti sattua, eihän sitä koskaan tiedä. Olen puhunut asiasta mummon kanssa ja hän on sitä mieltä että pärjää kyllä.

Mummolla on puhelin.

ap.

Vierailija
7/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä asutaan.

Vierailija
8/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miehen suvun kesämökkiä käytti hänen isänsä eläessä myös iäkäs nainen.Heillä taisi olla jotain romanttista sutinaakin. Meidän kohdallamme tilanne vain oli se, että perinnönjaossa mieheni ja minä saamme kesämökin. Miehen veli oli ilmoittanut tälle naiselle, että hän ei ole mökille enää tervetullut, mut koska hänellä ei oikeastaan ole perinnönjaon jälkeen asiaan mitään sanomista, kerroimme "mummolle" että meidän puolestamme hän saa edelleen käyttää mökkiä mielin määrin, ja niin hän käyttääkin. Eihän velipoika voi sitä millään lailla estääkään. Oli selvää että hänen kohdallaan kyse oli vallankäytöstä ja jonkinlaisesta ahneudesta. Sitä oli vastenmielistä seurata.

Vierailija
9/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on itsellään alkoholi ongelma, jota salailee mutta mikä on yleisesti tiedossa. Hän ei tunne empatiaa muita kohtaan.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi