rv 9, abortti vai ei :(( ?!?
Olen ihan hukassa. Tänään on lääkäri. Mahdollinen raskaudenkeskeytys. Olen erittäin abortti vastainen ollut aina ja nyt jouduin itse tähän tilanteeseen. Valinnan eteen. Ensinnäkin, abortti tuntuu siltä kuin tappaisi oman lapsen vaikkakin sen tekisi raskausviikolla 5-10.
Tilanne on se, että mulla on jo 3 lasta. 2 pienintä on alle 2v. Olen ihan paniikissa kuinka selviäisin raskausajan kahden alle 2v kanssa ja sitten vauvan ja kahden pienen taaperon kanssa. 2v valvomista yötäpäivää on ollut jo hyvin uuvuttavaa. Nuorimmainen on ollut aika vaativa vauva, on edelleen. Toki hän kasvaa pian ja rupeaa varmaan viihtymään isompien sisarusten parissa paremmin eikä vain minun sylissä. Lapset nukkuu öisin huonosti... Viimeisin raskaus oli vaikea, jouduin olemaan sairaalassa muutamia kertoja verenvuodon takia. Oli hankala järjestää kotona olevien hoito. Nyt on työtkin alkamassa ensi kuussa... eipä niitä tekisi sitten kuin 5-6kk... Tämä on kamalan vaikea asia. Kohta on lääkäri ja ultra....olin jo muka varma asiasta, enää en ole, tai en ole 100% ollu hetkeäkään. Mutta kammottaa, miten pärjäisin 3 alle 3v kanssa??? Mies on tosi paljon töissä ja poissa....
Kommentit (22)
tässä välissä, vai miksi vasta nyt asiaa pohdit ja menet lääkäriin?
Ja olen toista mieltä, kyllä miehesikin voi tuntea asiasta tuskaa, vaikka toisin luulet...
mitä päätät, mutta keskustelepa lääkärin kanssa mahdollisesta sterilisaatiosta jos lapsilukunne on täynnä. Olet vissiin niin helposti raskautuvaa sorttia että muut ehkäisymenetelmät on epävarmoja. Jos päätätte lapsen pitää niin sitten vaan pyydät kotiapua kunnalta, kyllä sitä pitäisi myöntää.