Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla matkustuspelkoinen kissa?

Vierailija
21.12.2010 |

Onko mitään konsteja joilla tuota kammoa voisi helpottaa? Toinen kissa on ollut matkustuskammoinen niin kauan kuin se on minulla ollut (oli jo aikuinen mulle tullessaan), pissaa, kakkaa ja mouruaa aina autossa, joskus jopa vaahto tulee suusta. Ja tuo alkaa aina heti kun auto lähtee liikkeelle. Nyt nuorempi kissakin vaikuttaa olevan samanlainen. Molemmat stressaa hirveästi jos autolla pitää mennä. Eipä siis olla paljon kissoja autossa kuljetettukaan tuon takia.

Vai johtuuko kissojen kammo osittain myös siitä kun autoon ovat joutuneet niin harvoin niin pelkäävät sitten kauheasti? Ei päästä juuri koskaan mihinkään pitemmälle reissulle esim. sukuloimaan kun kissoja on niin hankala kuljettaa. Meidän ei edes tarvitsisi ottaa kissoja reissuille mukaan vaan voisimme viedä ne hoitoon äidillemme joka asuu samassa kaupungissa, mutta jotenkin en vaan raaski kun kissat ovat niin paniikissa lyhyelläkin matkalla. Ja äidilleni on taas hankalaa tulla meillä käymään ruokkimassa kissat kun hänellä ei ole omaa autoa ja matkaa kuitenkin sen verran että joutuisi tulla ensin bussilla ja sitten kahdella junalla.

Onkohan tuosta matkustuskammosta mahdollista päästä edes osittain eroon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä miksi niitä kissoja pitää kuljettaa. Hommaatte kotiin hoitajan. Kissat eivät kuitenkana tarvitse 24/7-hoitoa, vaan riittää esim. että kerran kaksi päivässä ruokkimassa, leikkimässä ja putsaamassa hiekkalaatikot.

Kannattaa tietty selvittää, että onko käytös pelkoa vai matkapahoinvointia. Jos kissa pelkää, niin minusta et kovin kauniisti tee jos kuljetat kissaa hänen kärsimyksistään huolimatta.

Varmasti löytyy joku muukin hoitaja kuin äitisi.

Vierailija
2/7 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin. Alkaa heti huutaa, kun hoksaa, että autoon ollaan menossa. Matkapahoinvoinnista tuo hänellä johtuu. Kuljetelemmekin vain pakolliset siirrot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä miksi niitä kissoja pitää kuljettaa. Hommaatte kotiin hoitajan. Kissat eivät kuitenkana tarvitse 24/7-hoitoa, vaan riittää esim. että kerran kaksi päivässä ruokkimassa, leikkimässä ja putsaamassa hiekkalaatikot.

Kannattaa tietty selvittää, että onko käytös pelkoa vai matkapahoinvointia. Jos kissa pelkää, niin minusta et kovin kauniisti tee jos kuljetat kissaa hänen kärsimyksistään huolimatta.

Varmasti löytyy joku muukin hoitaja kuin äitisi.

me ollakaan kuljetettu kissoja muuta kuin silloin kun on ollut pakko, esim. muuton takia. Enkä haluaisikaan, koska pelkään että toinen kissoista saa vielä jonkun sydärin kun on niin paniikissa. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan että olisit miettinyt noita asioita silloin kun otit kissat, niin olen kyllä miettinyt. En vaan osannut ennustaa että matkustamisesta tulisi tämmöinen ongelma. Ja vaikka tilanne nyt on mikä on niin voimme kyllä jättää sukuloinnit kokonaan väliinkin. Ajattelin vain kysyä jos jollakulla olisi ollut samanlaista ongelmaa ja olisi löytänyt jotain keinoja tilanteen helpottamiseksi.

-ap

Vierailija
4/7 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten käytte pieniä matkoja kerralla ja aina sitten nopeasti kotiin. Ikäänkuin siedätyshoitoa.

Vierailija
5/7 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten käytte pieniä matkoja kerralla ja aina sitten nopeasti kotiin. Ikäänkuin siedätyshoitoa.

täytyypä kokeilla tuota feliwayta. -ap

Vierailija
6/7 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt itse. Kissan kaikki aistit käyvät ihan ylikierrroksilla liikkuvassa autossa. Meillä kissat ei matkustele kuin eläinlääkärireissuja, muutossa tms. Eli täysin paniikissa ovat koko matkan.

Kaverillani on kaksi karavaanarikissaa ja ovat autossa kuin kotonaa ovathan koko ikänsä matkailleet.

Vierailija
7/7 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt itse. Kissan kaikki aistit käyvät ihan ylikierrroksilla liikkuvassa autossa. Meillä kissat ei matkustele kuin eläinlääkärireissuja, muutossa tms. Eli täysin paniikissa ovat koko matkan.

Kaverillani on kaksi karavaanarikissaa ja ovat autossa kuin kotonaa ovathan koko ikänsä matkailleet.

että kissojen pelko johtuu siitä kun matkustavat niin harvoin. Totuttaa pitäisi mutta mitenhän se käytännössä kannattaisi tehdä? Tietysi alussa ihan lyhyitä matkoja vain, mutta kuinka usein?