Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teille tulla vieraita joulunpyhinä, jopa aattona?

Vierailija
20.12.2010 |

Mua ärsyttää kun muutama ystävättäreni poikkeaa joka joulu aattoaamuna kylässä tuomassa lapsilleni lahjat vaikka esikoisemme synttärit ovat juuri joulun alla ja niitä juhlitaan aina muutama päivä ennen joulua. Itse jaan lahjat ja joulukortit aina synttäreitten yhteydessä vieraille - mikseivät he voi tehdä samoin meille vaan tuppaavat kylään vielä jouluaattonakin? Taaskaan synttäreillä ei kukaan vieraista antanut joululahjaa vaikka itse jaoin kaikille, joten varmaankin taas tuovat aattona vasta, niin kuin aikaisempina vuosinakin. Haluaisin pyhittää joulunpyhät pelkästään omalle perheelle, mutta vaikeaa tohtia kieltääkään poikkeamista :(

Olen lahjonut synttärivieraita yli 10 vuotta, joten ei ole mitään uutta että meiltä saa lahjan lähtiessään joten voisi kai varautua vastalahjaan, jos vasta aattona hoksaa ettei meille antanut mitään? Miksi jättää viime tippaan? Mua ei haittaisi vaikkei tulisi edes mitään, kun lahjat eivät yleensä edes kummoisia ole - viimeksi tuli sarjakuvalehdet kaikille lapsille (ja minä kun myyn ammatikseni ko. lehtiä, ettei nyt nappivalinta ollut muutenkaan...)

Vaikea kieltääkään kun tietävät että vietämme joulun aina kotona. Tai jos laittaisi tänä vuonna pokkana puhelimet kiinni koko pyhiksi? Ei muutenkaan huvita jutella kenenkään kanssa jouluna - soitella voi joulun jälkeenkin.

Mitä mieltä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työskentelen itse siis kaupassa jossa nyt on hektisin aika vuodesta joten todellakin kaipaan rauhaa joulunpyhinä enkä haluaisi että täällä vähän väliä ramppaa "vierasta" väkeä pitkin aattopäivää. Tapaninpäivä voisikin käydä kun ollaan saatu olla keskenämme pari päivää. ap

Vierailija
2/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en jaksa ymmärtää miten jotakuta tuollainen poikkeaminen voi haitata, jos ei jäädä tunniksi tai useammaksi kylään vaan piipahdetaan vaan lahja tuomassa. Minua ei ainakaan haittais ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden kodissa oli jouluna sellainen tapa että kaikki tutut jotka tiedettiin olevan yksin jouluaattona kerättiin meille.

Parin kilometrin päässä asui vanhapoika joka haettiin jo päivällä ja saunotettiin joulusaunassa ja isä kaivoi kaapistaan tarvittaessa puhtaat vaatteet miehelle päälle.

Vierailija
4/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat ovat alkoholisteja. Miehen vanhemmat haluavat viettää hiljaista joulua kahden kesken. Veljeni perhe viettää joulua vaimonsa suvun kanssa. Olisin niin onnellinen, kun joku haluaisi viettää joulua meidän kanssamme tai edes piipahtaa pieneksi hetkeksi kylään jouluna!

Vierailija
5/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu jouluun. Eli en näe tässä lahjojen tuomisessa mitään pahaa, pidän ihan normaalina meininkinä.

Vierailija
6/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä vietetään joulua meidän tavallamme.

Mutta tervetuloa vaan käymään aattoaamuna tai -iltanakin. Samoin joulupäivänäkin saa tulla.

Lasten kavereita en tosi ota aattona enkä ehkä joulupäivänäkään.

Vierailija
7/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina niin kamalan tylsää jouluna kun kukaan ei käy. Meitä kun on vain kolme. Olis kiva jouluna kun ois väkeä ympärillä.

Vierailija
8/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävät ja suku ovat aina tervetulleita. En keksi juhlaa tai tilannetta jolloin kotimme ovi pitäisi sulkea ystäviltä/sukulaisilta, että pyhän ydinperheemme rauhaa ei häirittäisi..

Vierailija
9/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

vähän tiukkapipoiselta vaikutat. Aika kumma tapa lahjoa vieraita! Ei täällä maalla ainakaan sellaista harrasteta ja kylään saa poiketa jos siltä tuntuu ja lämpimän glögin saa kateensä jouluna!! relaa vähän!

terv : lounaissuomalainen tavis

Vierailija
10/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna haluan olla vain oman perheen kesken. Saa nukkua vaikka päiväunet jos haluaa. Nukuppa sitten vieraiden aikana.

Muutenkin koko vuosi on yhtä menemistä ja tulemista. Jouluna ei ole harrastuksia yms, joten saa vain olla. Ja ilman vieraita.

Vierailija
11/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ne ihmiset ovat läheisiäsi. Jos et halua heidän aattona piipahtavan, niin etkö voisi sanoa. Meillä päin on myöskin ihan tapana, että joulutervehdyksiä tuodaan aattona.

Vierailija
12/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri jouluaattona. Oletko ap kertonut ystävillesi, ettet jaksaisi ketään nähdä tuolloin?

Vierailija
13/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! vähän tiukkapipoiselta vaikutat. Aika kumma tapa lahjoa vieraita!

Eikö kukaan osaa ajatella sitä puolta että olen töissä ihan liikaakin ihmisten parissa näin joulun alla, joten haluaisin saada jonkunlaisen hengähdystauon ihmisistä ja seurustelusta edes kolmen päivän ajaksi? Heti joulun perään alkaa alennusmyynnit, joten lepoaikaa ei juuri jää kummallekaan puolelle pyhiä. En kai sentään tiukkapipoinen ole? ap

Vierailija
14/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muutkin meistä puhuvat työkseen ja ovat kiireisiä. Siksi onkin ihanaa kun saa jouluna tavata läheisiään. Koska muut eivät osaa lukea ajatuksiasi, niin voisitko ehdottaa toista aikaa lahjojen jakoon? Nyt keskityt takana päin kyräilyyn.

Vierailija
15/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monillahan on tapa ja eikös se kuulu ihan perinteeseenkin että aattona viedään joulutervehdyksiä.

Kyllä meilläkin saattaa aattoaamuna piipahdella lahjojen/tervehdysten tuojia mut en heitä kummemmin vieraaksi laske.

Joulunpyhinä ei kyl ketään tule kutsumatta.

Vierailija
16/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aattona kierretään ystävät ja sukulaiset ja viedään lahjat. Siis se on nimenomaan aaton perinteinen "ohjelmanumero" niin kuin haudoilla käyntikin.

Vierailija
17/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsuudenperheessäni on ollut tapana viettää keskenään pyhät. Tuo kynttilöiden vieminen haudoillekin on meille vieras tapa, ainakin siksi kun ei täällä hautausmaalla yhtään sukulaisia ole. Jos puhelin pirisee aattona niin taidan ehdottaa tapaninpäiväajelua mieluummin, eikös sellainen tapa tunneta koko Suomessa? ap

Vierailija
18/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, ettet pidä siitä, vaikken usko, että he ns. vaivaksi asti jäävät. Mitäs jos avarrat vähän mieltäsi, laitat glögikattilan lämpiämään jo valmiiksi ja toivotat ystävillesikin hyvät joulut kuuman juoman kera. Ei se nyt niin paha voi olla.

Ymmärrän toki,, että kaipaat rauhaa, mutta siitähän se sit lähtee.. Ystävien käytyä suljet puhelimen, laitat oven lukkoon ja rauhoitutte perheen kesken..

Vierailija
19/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin mieluusti vastaan

Vierailija
20/33 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan häiritsisi, päinvastoin, olisi ihanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi