Montako lahjaa lapsenne saa joulupukilta? semmonen noin arvio. Lasten iät?
Kommentit (66)
mummojen lahjoista en tiedä, mutta lapset saavat (2 kpl, 2v ja 4v) kumpikin yhden lelun, yhden kirjan ja loput ovat vaatteita tai urheiluvälineitä. Ehkä noin 6 lahjaa per lapsi. Riittää loistavasti. Meiltä vanhemmilta eivät saa lainkaan leluja tai vastaavia.
Lapsia on kolme 7, 5 ja 2 v. Hyvin riittää nuo lahjat, ei yhtään enempää meille kiitos. Vanhemmat saavat pari lahjaa per nuppi.
Saavat noin kummatkin n. 9 lahjaa, mutta meillä lahjat on leluja ja konsolin pelejä.
Me ei paketoida kaikkea halpaa krääsää paketteihin tyylin vaatteet, sukat, lapaset, konvehdit tai urheiluvälineet.
Meillä nämä asiat kuuluu arkeen ja samoin kirjat myös.
Määrä ei korvaa laatua.
Tuskin näillä ketkä antaa n. 30 lahjaa, niin sieltä ei taida löytyä pleikkari 3 tai jotain 100 euron lego pakettia, vaan tyyliin villasukat, lapaset, hiuspinni ja kaikkea halpaa paskaa.
olemaan kusessa noiden lastenne kanssa.
Itse ostan 3-vuotiaalle vain pari lahjaa ja olen kieltänyt mummoja ja kummeja ostamasta enempää kuin yhden lahjan per hlö. En halua lapsestani pilalle hemmoteltua materialistia..
En voi edes kuvitella millainen arvomaailma on ihmisellä jonka mielestä pikkulapsen pitää saada 40-50 lahjaa! Toivottavasti vain provoatte.
Kuinka moni ostaisi teistä 10 lahjaa, jos siellä olisi pleikkari 3, käsikonsoli, pleikkari pelejä, 100 euron lego paketteja 2-3 ja muita kalliita leluja tai tietokone.
Kuinka moni teistä oikeasti esim. maksaisi nämä lahjat ihan suosiolla?
Yksikin lahja voi maksaa enemmän, kuin 30 lahjaa, jos esim. on tietokone.
siihen määrään kuuluu esim. oikeat tietokoneet molemmille. Ikää 10 ja 13.
lapset 2v ja 4v. Leluja, dvd, McQueen pussilakanoita, pelejä.
Tuskin on 1000 euron tietsikkaa paketissa?
Meidän 9v. pojalla katsos on sen hintainen tietsikka ja ihan sai sen muuten vain, eikä joululahjaksi.
2-vuotias saa 7-8 lahjaa kummeilta ja isovanhemmilta jne. Meiltä ei olisi saanut yhtään, mutta ostimme sitten lahja, jota kukaan muu ei osta.
16-vuotias saa minulta useita pieniä paketteja 3-4 lahjaa muualta (exä, kummit jne.).
että meidän 10-vuotias saa n. 14 lahjaa:
- Minulta ja mieheltä 5
- Isovanhemmilta (elossa vain kaksi) 3
- Kummaltakin kummilta yhden
- Muilta sukulaisilta 4
Paketeista kallein on 200 euron uusi puhelin, halvin 13 euron sormiskeittipakkaus. Vaatelahjoja on noista kaksi, tosin pojan itse toivomia skeittihuppareita. Minusta tuo lahjamäärä on jo paljon! Meillä meni miehen kanssa lapsen lahjoihin yhteensä n. 320 euroa (se puhelin maksoi 200), ja minusta se on paljon. Yleensä olen laittanut n. 200 euroa lapsen lahjoihin.
Ja ei ole meidän perheessä suvussa siitä kiinni, etteikö VOISI laittaa enemmänkin lahjoja. Meillä on sellainen perinne, että kaikki antavat toisilleen 1-2 lahjaa, ei mitään lahjavuorta. Lapsen kohdalla on vähän joustettu.
Minun nenääni ei kyllä kaiva suuntaan tai toiseen se, saako toisten lapset 2 vai 50 lahjaa, mutta kyllä IHMETYTTÄÄ, jos jonkun mielestä 10 lahjaa on tosi vähän!
Lisäksi tulee varmaan toinen 10 pakettia yhteensä kummeiltä ja isovanhemmilta. En kyllä tajua, et jos jonkun lapsi saa vain 3-5 pakettia, niin eikö silloin vanhemmat osta mitään? Kyllähän joka lapsella on vähintään 2 kummia ja useimmiten isovanhemmatkin jotka jo yhteensä ostavat tuon 3-5 pakettia? Vai kuinka?
Lisäksi tulee varmaan toinen 10 pakettia yhteensä kummeiltä ja isovanhemmilta. En kyllä tajua, et jos jonkun lapsi saa vain 3-5 pakettia, niin eikö silloin vanhemmat osta mitään? Kyllähän joka lapsella on vähintään 2 kummia ja useimmiten isovanhemmatkin jotka jo yhteensä ostavat tuon 3-5 pakettia? Vai kuinka?
isovanhemmat eivät osta mitään eikä kummeja ole. Me vanhemmat ostimme lapsille pari lahjaa per muksu. kolmelta tädiltä tulee kumpaisellekin yksi lahja.
Ahneus on likellä kohtuuttomuutta, mutta siinä missä kohtuuttomuus on määrän ylittämistä, ahneus on sisäistä tyytymättömyyttä siihen, mitä on käsillä tässä ja nyt.
Ahne ei tule kylläiseksi.
4-vuotias saa meiltä 7 pakettia (yleensä on saanut 3-4)
1-vuotias saa meiltä 4 pakettia.
Meille on tulossa sukujoulu, ja miehen siskon lapset saavat vähintään 10 pakettia vanhemmiltaan, joten vähän mekin sitten tasoitettiin, kun monena jouluna meidän lapsella on ollut niin vähän näihin toisiin verrattuna.
Lisäksi esikoinen saa:
- kahdelta kummiperheeltä 2-3 lahjaa/perhe eli yhteensä 4-6 kummeilta
- isovanhemmilta yhteensä 4 lahjaa
- muilta sukulaisilta 1-2 lahjaa
Kuopus saa:
- kahdelta kummiperheeltä yhteensä 2 lahjaa
- isovanhemmilta 2-3 lahjaa
- muilta sukulaisilta 1-2 lahjaa
Pelottaa vähän tämä lahjavyöry, nyt kaduttaa, kun mentiin tuhlaukseen mukaan... :(
olemaan kusessa noiden lastenne kanssa.
Itse ostan 3-vuotiaalle vain pari lahjaa ja olen kieltänyt mummoja ja kummeja ostamasta enempää kuin yhden lahjan per hlö. En halua lapsestani pilalle hemmoteltua materialistia..
En voi edes kuvitella millainen arvomaailma on ihmisellä jonka mielestä pikkulapsen pitää saada 40-50 lahjaa! Toivottavasti vain provoatte.
Meillä 8v ja 6v saavat kumpikin n.20 lahjaa, joista suurin osa on meiltä vanhemmilta.
8v saa jokaisen toivomansa lahjan (joita oli tasan 3 ja niiden arvokin yht. niin huima summa kuin 30e). 6v saa joitain toivomiaan (muttei esim. Nintendoa, vaikka toivoikin, on liian kallis).
Emme osta leluja koskaan muutoin kuin jouluksi ja synttäreiksi emmekä muutakaan (kyniä, hiusjuttuja tms.) juuri koskaan muulloin, jos ei ole aivan välttämätöntä. Lahjoissa on myös esim. vähän erikoisempi suihkusaippua, kun muuten ostetaan halpaa. Eli jouluna ja synttäreinä saa periaatteessa kaiken ekstran koko vuodelle.
Ei siinä miksikään materialistiksi opi.
Eri asia on minusta, jos joka paketissa on joku huippulelu tai elektroniikkaa ja lapset saavat ties mitä vain keksivätkin toivoa.
kuin hajustettua suihkusaippuaa ja muuta romua läjätolkulla!
4v saa meiltä 4 lahjaa
2v saa meiltä 4 lahjaa
0v saa meiltä 2 lahjaa
Lisäksi saavat kummeilta, tädeiltä, isovanhemmilta lahjoja. Noin 7kpl per naama.
Itse emme osta mitään pikkulahjoja, sillä niitä tulee tädeiltä ja sediltäkin ihan tarpeeksi. Me ostamme sitten ne vähän isommat/kalliimmat lahjat.
kuin hajustettua suihkusaippuaa ja muuta romua läjätolkulla!
Itse tunnen 6-vuotiaani, ja tiedän, että hän olisi ollut surullinen, jos lahjoja olisi ollut vain yksi, se Nintendo. Ei hänellä ole vielä niin paljon rahantajua, että hän osaisi arvioida, mitä 150e:lla saa.
Ja tiedän, että minun lapseni vievät hajustetut erikoissuihkusaippuansa mielissään ja iloisina heti suihkuhyllyyn odottamaan ekaa käyttöä:-)
Kaikki muukin "roju" on hyvin tarkoin mietittyä ja ideoita on kerätty kesästä lähtien, jokainen lahja on varmasti todella mieluinen.
Kymmenenkö on vähän, mikäs miljonääriäiti se siellä surkuttelee? Ei kaikkien perheessä ole ykkösasiana lahjat, vaan yhdessä olo ja minulle tärkeintä on ruoka, sitä pitää olla trpeeksi ja sen pitää olla hyvää.
Ennemmin peräänkuuluttaisin vaikka sitä raitista joulua niillekkin lapsipoloille, jotka saa isin ja äidin huonon omantunnon takia ne 40 pakettia/muksu.