Oletko opiskellut Yalessa tai Harvardissa?
Kommentit (53)
Harvardissa, vamistuin viime vuonna.
lisäksi aika mahdotonta päästä noihin.
yliarvostettua ja he****tin kallista. Koulutuksen hinnaksi tulee varmaan useampi sata tuhatta euroa. Suomalaiset koulut ovat kyllä korkeatasoisia ja itse en kyllä rahojani moiseen pistäisi, varsinkin kun koulutuksen pitäisi maksaa itsensä takaisin jollakin tavalla..
Harvardille. Kylla se koulutus maksaa itsensa takaisin tyopaikkojen ja palkansaannissa ja verkostumisessa.
yliarvostettua ja he****tin kallista. Koulutuksen hinnaksi tulee varmaan useampi sata tuhatta euroa. Suomalaiset koulut ovat kyllä korkeatasoisia ja itse en kyllä rahojani moiseen pistäisi, varsinkin kun koulutuksen pitäisi maksaa itsensä takaisin jollakin tavalla..
Harvardille. Kylla se koulutus maksaa itsensa takaisin tyopaikkojen ja palkansaannissa ja verkostumisessa.
Suomalaiset työnantajat ainakin kavahtavat kaikkia ylilahjakkaita ja oikeasti menestyneitä ihmisiä. Suomessa töihin ei pääse kuin selkäänpuukottavat narsistit tai sitten suhteiden avulla. Muu on sanahelinää...
Oikeasti ihan jälkeenjääneitä laitoksia. Käypä joskus noissa brittiläisissä Oxfordeissa sun muissa niin tuntuu kuin palaisit 1800 luvulle.
Ovatko äitisi, isäsi tai muut sukulaisesi rikkaita joilla on hyvät verkostot ja suhteet? Maksaako/maksoiko isäsi tai äitisi kenties opiskelusi? VRT. PAPPA BETALAR..
Et semmosii mää vaan...
ja Oxfordissa, eli molemmat paikat ovat tuttuja lapsuudestani :)
Itse valmistuin Helsingin yliopistosta, ja toisen tutkinnon nappasin eksoottisesta Roomasta.
Heippa!
Olen käynyt suomlaista ammattikorkeakoulua tutkintoa, ...haluan jatkaa tai aloittaa alusta opiskelun Harvardissa (ekonomistiksi),
Miten minun kannattaa toimia? Miten suosittelet hakea ? Missä vaiheessa?
Yst.terveisin,
Natalia
Siellä on opiskellut tutkintoon vain pari suomalaista. Tällä hetkellä on yksi suomalainen opiskelija.
Lukukausimaksu on jotain 170 000 dollaria.
Vähän enemmän suomalaisia on tehnyt siellä jatko-opintoja tai ollut tutkimus- / opettaja jaksoilla.
Jos suomalainen haluaa maineeltaan arvostettuun yliopistoon niin Briteistä löytyy pari hyvää ja Irlannissakin Trinity College on maailmanlistalla sijalla 48 ja sinne on silti erittäin helppo päästä eikä tarvii olla edes rikas.
Siellä on opiskellut tutkintoon vain pari suomalaista. Tällä hetkellä on yksi suomalainen opiskelija. Lukukausimaksu on jotain 170 000 dollaria. Vähän enemmän suomalaisia on tehnyt siellä jatko-opintoja tai ollut tutkimus- / opettaja jaksoilla. Jos suomalainen haluaa maineeltaan arvostettuun yliopistoon niin Briteistä löytyy pari hyvää ja Irlannissakin Trinity College on maailmanlistalla sijalla 48 ja sinne on silti erittäin helppo päästä eikä tarvii olla edes rikas.
Lukukausimaksu on $52,650.
jutussa mistä luin olikin puhetta sen siellä nyt olevan kaverin kokonaiskulusta mitä sille jää stipendin jälkeen itselleen koko opiskeluajalta maksettavaksi. Sori. My bad.
Lukukausimaksu näyttää nettisivuilla olevan näin:
"The following examples are estimates for full time students entering in the 2011-2012 academic year:
A single student must certify:
$60,902 for the cost of attendance (including tution, fees, living expenses and books) plus the cost of a return airfare in guaranteed, available funds (through a scholarship, personal funds in a U.S. bank, or agency sponsorship, or combination thereof)."
suomalainen yliopisto on kansainvalisessa rankkauksessa sijalla 72.
Kymmenen parhaan joukossa oli kaksi brittilaista, loput USAlaisia. arwu.org
Olen opiskellut molemmissa ja valmistunut erinomaisen hyvin arvosanoin molemmista, sekä Harvardissa, että Yalesta. Mahtavia kouluja molemmat..Itse maksoin opiskelut..Amerikka on mahtava maa, jossa koulutuksen taso on aivan erilaista, kuin Suomessa..
Olen opiskellut Harvard Business Schoolissa Executive Education puolella noin vuoden.
Erittäin hyödyllistä, hyvät professorit, paljon lukemista ja oppii käytännön case studien kautta. Ei ole myöskään ylikallista, vaikka kallista onkin.
Vierailija kirjoitti:
Arvokkaat perinteet velvoittavat ja antavat tietenkin myös opiskelijoille perspektiiviä opintoihinsa. Itse en pidä Oxbridgea mitenkään jälkeenjääneenä instituutiona, eikä varmaan myöskään Harvard ja Yale ole mainettaan huonompia.
Joo, mulla on tutkinto Oxbridgen yliopistosta. Tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse opiskellut mutta muutama ystävistäni on opiskellut Harvardissa.. Heidän lähtöpalkkansa oli heti alussa työelämään astuessa yli 100 000 dollaria vuodessa ihan pelkästään opiskelupaikan takia. Näihin kouluihin ei pääse pelkällä rahalla ja toisaalta nykyään tarjotaan paljon edullisia opiskelulainoja niille jotka näihin yliopistoihin pääsevät. Enää ei tarvitse vanhempien säästää. Yksi ystävistäni on opettanut jo vuosia Oxfordissa Lontoossa.
Nämä yliopistot ovat ulkoisista puitteistaan huolimatta opiskelun saralla moderneja oppilaitoksia ja niissä opettavat parhaat professorit joiden palkka ja luontaisedut ovat useimmiten myös ihan mukavat. Yliopistot tekevät yhteistyötä ja saavat lahjoituksia huippufirmoilta joille sitten tarjotaan parhaat opiskelijat töihin jo opiskeluaikana.
Onko stipendien hausta/mahdollisuudesta opiskelijastipendiin tietoa, kiitos?
Onko kukaan saanut stipendiä Harvardiin?