Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko opiskellut Yalessa tai Harvardissa?

Vierailija
20.12.2010 |

kokemuksia?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kävin IB-koulutuksen heidän hallinnoimassa koulussa

Vierailija
2/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2011 klo 02:48"]

Heippa!

Olen käynyt suomlaista ammattikorkeakoulua tutkintoa, ...haluan jatkaa tai aloittaa alusta opiskelun Harvardissa (ekonomistiksi),

Miten minun kannattaa toimia? Miten suosittelet hakea ? Missä vaiheessa?

Yst.terveisin,
Natalia

[/quote] Etpa taida olla Harvard/Yale materiaalia jos tuollaista pitaa av:lla kysya eika osaa itse etsia tietoa :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta siitä kadun toiselta puolen MIT.stä

Vierailija
4/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse opiskellut mutta muutama ystävistäni on opiskellut Harvardissa.. Heidän lähtöpalkkansa oli heti alussa työelämään astuessa yli 100 000 dollaria vuodessa ihan pelkästään opiskelupaikan takia. Näihin kouluihin ei pääse pelkällä rahalla ja toisaalta nykyään tarjotaan paljon edullisia opiskelulainoja niille jotka näihin yliopistoihin pääsevät. Enää ei tarvitse vanhempien säästää. Yksi ystävistäni on opettanut jo vuosia Oxfordissa Lontoossa. 

Nämä yliopistot ovat ulkoisista puitteistaan huolimatta opiskelun saralla moderneja oppilaitoksia ja niissä opettavat parhaat professorit joiden palkka ja luontaisedut ovat useimmiten myös ihan mukavat. Yliopistot tekevät yhteistyötä ja saavat lahjoituksia huippufirmoilta joille sitten tarjotaan parhaat opiskelijat töihin jo opiskeluaikana.

Vierailija
5/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun myös yalen kuuluun skull & bones järjestöön

Vierailija
6/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli investigation discoveryltä tarina missä Harvardissa opiskellut proffa pimahti kun ei saanut jotain ylennystä ja ampui 3 kolleegaansa. Elinkautinenhan siitä napsahti. Ei paljon Harvardit siinä enää auta, vaikka itse jatkuvasti mainostikin taustaansa.

Vierailija
7/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:06"]

Yksi ystävistäni on opettanut jo vuosia Oxfordissa Lontoossa. 

[/quote]

Viimeks kun Briteissä kävin Oxford ei kyllä ollut Lontoossa. :-D

Vierailija
8/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olen käynyt suomlaista ammattikorkeakoulua tutkintoa, ...haluan jatkaa tai aloittaa alusta opiskelun Harvardissa (ekonomistiksi),

Yst.terveisin,
Natalia

[/quote]

Et osannut edes kirjoittaa ekonomia oikein.. Toki jos sulla on se 400k€ rahaa ni sinne vaan. Jos ei niin et pysty opiskelemaan sielä, tuonverran ekonomin opinnot sielä yhteensä maksaa.

Vierailija
9/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:29"]

Heippa!

Yst.terveisin,
Natalia

[/quote]

Et osannut edes kirjoittaa ekonomia oikein.. Toki jos sulla on se 400k€ rahaa ni sinne vaan. Jos ei niin et pysty opiskelemaan sielä, tuonverran ekonomin opinnot sielä yhteensä maksaa.

[/quote]

Ekonomisti ja ekonomia on muuten eri juttu :)

Vierailija
10/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:29"]

Heippa!

Yst.terveisin,
Natalia

[/quote]

[/quote]

Ekonomisti ja ekonomia on muuten eri juttu :)

[/quote]

Siis ekonomi*

Vierailija
11/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2010 klo 18:05"]

yliarvostettua ja he****tin kallista. Koulutuksen hinnaksi tulee varmaan useampi sata tuhatta euroa. Suomalaiset koulut ovat kyllä korkeatasoisia ja itse en kyllä rahojani moiseen pistäisi, varsinkin kun koulutuksen pitäisi maksaa itsensä takaisin jollakin tavalla..

Harvardille. Kylla se koulutus maksaa itsensa takaisin tyopaikkojen ja palkansaannissa ja verkostumisessa.

Suomalaiset työnantajat ainakin kavahtavat kaikkia ylilahjakkaita ja oikeasti menestyneitä ihmisiä. Suomessa töihin ei pääse kuin selkäänpuukottavat narsistit tai sitten suhteiden avulla. Muu on sanahelinää...

Jos opiskelee vaikkapa siellä Harvardissa niin luuletko, että on tarkoituskaan pistää koulutus hukkaan työllistymällä ensimmäiseksi Suomessa?

Vierailija
12/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2010 klo 18:12"]

ja Oxfordissa, eli molemmat paikat ovat tuttuja lapsuudestani :)

Itse valmistuin Helsingin yliopistosta, ja toisen tutkinnon nappasin eksoottisesta Roomasta.

[/quote]

Onko isäsi Esko Aho?

Vierailija
13/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:06"]

Yksi ystävistäni on opettanut jo vuosia Oxfordissa Lontoossa. 

[/quote]

Viimeks kun Briteissä kävin Oxford ei kyllä ollut Lontoossa. :-D

[/quote] Ja Harvard on Cambridgessa.

Vierailija
14/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2010 klo 19:14"]

noita SAT- juttuja tarvitse olla jos Suomesta hakee. Varmaan kympin keskiarvo ja tuhannen laudaturin todistus kyllä.

[/quote]

Vaativat SAT- tai ACT testit myös ulkomailta tulevilta opiskelijoilta. Näin tietävät hakijan lähtötason ilman julmettua selvittelyä, kun eri maissa on hyvin vaihtelevia käytäntöjä ja osassa voi hankkia koulutodistuksiin osaamista rahalla.

Vierailija
15/53 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas miten heikko itsetunto suomalaisilla on kun niin moni lukenut tän ketjun. Joo niin minäkin uteliaisuudesta:)

Vierailija
16/53 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihan jälkeenjääneitä laitoksia. Käypä joskus noissa brittiläisissä Oxfordeissa sun muissa niin tuntuu kuin palaisit 1800 luvulle.

Vierailija
17/53 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokkaat perinteet velvoittavat ja antavat tietenkin myös opiskelijoille perspektiiviä opintoihinsa. Itse en pidä Oxbridgea mitenkään jälkeenjääneenä instituutiona, eikä varmaan myöskään Harvard ja Yale ole mainettaan huonompia.

Vierailija
18/53 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita SAT- juttuja tarvitse olla jos Suomesta hakee. Varmaan kympin keskiarvo ja tuhannen laudaturin todistus kyllä.

Vierailija
19/53 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitaa olla hyva harrastuksissa ja paljon yhteiskuntapalvelua. Pitaa kirjoittaa itsestaan essee joka "myy".

Vierailija
20/53 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asiassa tiedä isäni tarkkoja palkkatuloja, mutta aika varakkaina minä lapsuudenperhettäni pidän.

11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme