Miten toimisit lahjapakettien kanssa,ollaan joulu isälläni jonne tulee myös isäni
naisystävän tytär perheineen (asuvat ulkomailla). Kuulin,että heidän lapselle ei saa ostaa lahjaa,itse ovat ostaneet yhden paketin. Omilleni on monta pakettia,otammeko mukaan vain yhden paketin per lapsi?
Toisaalta on "noloa" jos omamme availevat useampia lahjoja lapsen edessä,toisaalta viemmekö ilon myös omilta lapsiltamme jotka ovat tottuneet saamaan useamman lahjan jouluna. Meillä ei ostella pitkin vuotta tavaraa,vaan jouluna "uusitaan" kaikenlaista,on uutta toppatakkia,pipoa,sukkaa,yökkäriä,hupparia ym. Miten itse toimisit?
Kommentit (6)
meidän lapset oli pieniä, kokoonnuimme isomummin luo, ja sinne tuli pukki ja mukaan otettiin vain 2 lahjaa. Loput oli sitten kotona kuusen alla odottamassa, ja voi sitä riemua.
Selitykseksi kelpasi, että kun serkuksia oli koolla niin paljon, ei pukki voinut kaikkia lahjoa isomummin luo tuoda, vaan toi loput tänne kotiin :)
pukilla on niin monta kyläpaikkaa, hän ei jaksa ihan kaikkia lahjoja kantaa ja tontut auttaa tuomalla osan kotiin.
en edes haluaisi kuskata niitä edestakaisin!
tulemme varmasti vasta yöllä kotiin tai ainakin hyvin myöhään,ettei silloin enää voi paketteja aukoa kun ei niillä kuitenkaan voi leikkiä (mentävä nukkumaan). Onpa aatto sitten aika pitkä jos lapsilla ei ole lahjoja minkä kanssa puuhailla,täytyy sitten viedä muuta lelua ja viihdykettä mukana ilman lahjakääröä,aika hölmöä sekin
ap
isäsi naisystävän tyttären perheen tapoihin? Miksi hän ei sopeudu teidän tapoihinne?
Tai miksi ette kumpikin tee ihan niin kuin itse haluatte? Sen kun otatte kaikki lahjat vaan mukaan.
JOs lapset ovat pukki-iässä ja pukki siellä vierailee, niin varmaan useampi paketti häneltä voisi tulla. VOittehan jättää osan paketeista kotiin ja "löytää" ne sitten kuusen alta isällä käynnin jälkeen.