Meillä on illalla joulusaunassa tarjolla samppanjaa jäissä ja tuoreita mansikoita
Kommentit (73)
Taidetaan mekin nauttia joulusaunan yhteydessä lasilliset shampanjaa ja mansikoita + muuta pientä syötävää.
Jos joku pitää shampanjan ja mansikoiden yhdistelmästä, niin miksi nro 2 ei sitä voi hyväksyä? Ei makuasioista vo kiistellä! Joillakin voi olla mitä ihmeellisimpia makumieltymksiä, joista suurin osa ei pidä, eikä siitä voi väitellä vastaan.
Mulle ainakin maistuu erittäin hyvin kesällä mansikkakermakakku kuivan kuoharin tai shampanjan kera.
Ja ihan ehdoton lemppari on Fazerin sininen ja joku voimakas, täyteläinen punaviini! Namnam! No, punaviini ja suklaa kuuluukin yhteen, vai mitä nro 2?
Olen jo kirjoittanut, että syökää mitä haluatte, mutta ei se välttämättä ole silti mikään klassinen yhdistelmä. Ja jos ei makuasioista voi kiistellä, niin mistäs sitten? Faktoista, vai?
Itse ottaisin mieluummin ihan tummaa suklaata täyteläisen punaviinin kanssa, mutta tee sinä kuten haluat.
2
"Minä pidän kyllä niin kovasti tästä kaurapuurosta sinapin kanssa."
"Se ei ole klassinen yhdistelmä. Ne maut eivät sovi yhteen."
"Mutta kun minä pidän siitä..."
"Ei, ne maut eivät sovi yhteen. Kaurapuuro kuuluu syödä joko voisilmän tai hillon kanssa."
"Mutta mun makuun sinapin kanssa..."
"Ei ei ei!"
syökää ihmeessä, mitä haluatte. Vaikka sitten kaurapuuroa sinapilla. Mutta kannattaa joskus kuunnella muitakin mielipiteitä asiasta. Saattaa yllättyä positiivisesti, jos nyt vaikka ottaa makeaa valkoviiniä mansikoiden kanssa, vaikkei makeasta viinistä muuten pitäisikään.
2
"Symboleja (Alkon ruokajuomasymbolit) tarkastellessa on kuitenkin hyvä muistaa, että ruokajuomien valinta on mitä suurimmassa määrin makuasia. Yhtä ja ainoaa ratkaisua ei ole olemassa."
(lainaus sivuilta www.alko.fi)
Mutta ei pidä niitä omia makuasioitaan esittää minään klassisina yhdistelminä. Edelleenkin syökää ja juokaa ihmeessä, mitä haluatte.
2
innovatiivisiä ja uskaltavat kokeilla uutta.
Toiset ovat sovinnaisia.
Hyvää joulua kaikille!
Nro 2, ammattisiko puolesta olet ns. asiantuntija näissä viini- ja ruoka-asioissa vai pelkkää harrastusta?
että kovinkaan moni ei ole näitä klassikoita maistanut. Ihan pelkkää harrastusta tämä on, oma ammatti ei ole lähelläkään ruokaa tai juomaa.
2
tuossa ketjun avauksessa mistään klassisesta yhdistelmästä puhuttukaan ja heti toisena olit inttämässä...
että samppanja ja mansikat eivät ole niin hyvä yhdistelmä kuin ihmiset haluavat uskoa. Ap varmasti kuvitteli nauttivansa jotakin todella klassista ja hienoa.
2
Itse en ainakaan Suomessa osta koskaan mansikoita talvisin vaikka niitä tuoreina saakin. Useimmiten nuo tuontimansikat ovat aivan hirveän makuisia, eikä niitä viitsi syödä vaikka olisi kuinka sopivaa juomaa niiden kanssa.
Ap väitteleekin itsensä kanssa :)
Tarkoitin tietysti 2.
2
tuossa ketjun avauksessa mistään klassisesta yhdistelmästä puhuttukaan ja heti toisena olit inttämässä...