Miksi usein (naiset enemmän) olettavat, että kun heidät kutsutaan niin
ihan kuin lapset kuuluisivat siihen pakettiin aina automaattisesti. Kyllä miehet käyvät ilman lapsia kylässä jne. Miksi naisen pitää laahata niitä lapsia aina perässä?
Kommentit (26)
että kotiäidit olettavat näin, sillä ovat lapsissaan koko ajan kiinni.
Ja jos kaveri kilauttaa ja pyytää mua kahville, niin kyllä oletan, että kutsu on vain minulle. Jos kaveri taas sanoo että "tulkaa" käymään, niin monikkomuoto antaa olettaa että mies ja lapsikin olisivat tervetulleita.
yksinään. Jos lähtee kahville kaverin kanssa shellille voi se hyvin ottaa jonkun lapsista mukaan.
Pitääkö nykyisin lapselle hankkia hoitaja että voi mennä kahville, jessus?
Kyllä tykkään käydä yksinkin kylässä ja asioilla, mutta kertokaas minne minä päiväs aikaan ton nyytin jätän, jos menen kavereiden luona käymään? Ettei jota kuta sattuis häirihtemään.....
En minä ainakaan oleta, vaikka kotiäiti olenkin. Menen mieluiten ilman lapsia, jos mahdollista. Ja jos joudun ottamaan lapset mukaan, kysyn aina, sopiiko se.
Jotkut taas olettavat, että mieskin pitää ottaa aina mukaan.
ilman että lapsetkin olis oletettu tulevan mukana. Mies joskus käy kavereiden luona katsomassa lapsille sopimattomia leffoja lapsille sopimattomaan aikaan.
Uskoisin, että tämä on usein se käytännön syy. Hoitopaikkaa ei aina ole helppoa tai järkeäkään järjestää 30 min kahvittelun takia. Esim. meillä tuo tarkoittaisi parhaimmillaan 60 min matkaa suuntaansa, kun veisin lapset hoitoon (saman kaupungin sisällä). Eli matkoihin kaksi tuntia + puoli tuntia kahvittelua?
Noh, harvemmin käyn missään kavereiden luona niin, että lapset ovat mukana, jos kyse ei ole lapsiperheestä. Omat menot sumplitaan niin, että mies hoitaa lapsia. Miehellä on kuitenkin vuorotyö, joten silloin tällöin kuskaan lapset tuon 60 min matkan hoitoon...
se, että mies on töissä ja niitä lapsia ei voi jättää yksinään. Tai sitten mies on niin nössö/laiska, että ei osaa hoitaa lapsiaan.
eihän se muuten ole mahdollista ettei äiti pääse missään käymään itsekseen.
Pitääkö nykyisin lapselle hankkia hoitaja että voi mennä kahville, jessus?
ei meille ainakaan ole jeesusta tarvinnut pyytää sen takia että toinen haluaa poistua kotoaan
Mitä hittoa. Onko kahvinjuonnistakin tehty joku TAPAUS? Kyllä täälläpäin lapset ovat mukana lattella tai kun käydään ystävän luona kahvilla.
ja juu, minulla on mies ja voin mielinmäärin käydä missä vain ilman lapsia. Sen takia ehkä viihdynkin lasteni kanssa, jopa kahvilassa.
Mitä hittoa. Onko kahvinjuonnistakin tehty joku TAPAUS? Kyllä täälläpäin lapset ovat mukana lattella tai kun käydään ystävän luona kahvilla.
kuin järjestää hoito siksi aikaa, kun äiti istuu kylässä kahvilla.
Itse ainakin mietin kaksi kertaa, lähdenkö sellaiseen kylään kahville, jonne lapset eivät ole tervetulleita. Toki ymmärrän, että joskus on kiva jutella rauhassa, mutta ne on harvat ja valitut, joiden kanssa on sellaista puhuttavaa, että olen valmis hommaamaan lastenvahdin sitä varten.
joten tuntuis hassulta jättää oma kotiin.
Joskus kun erikseen sovitaan kaverin kanssa että tehdään jotain kahdestaan niin molemmilla kyllä onnistuu se lapsi jättää kotiin, yleensä.
miksi mies ei hoida lapsiaan? saako hän käydä missään?
on kaikkien tiedossa, ja tuttavat olettavat automaattisesti että he joutuvat ottamaan lapset mukaan?
Itselläni riippuu aivan siitä minne kutsutaan. Jos kutsutaan sukuloimaan niin oletan todellakin että kutsu koskee koko perhettä, jos taas kaveri kutsuu ravintolaan syömään niin en oleta kutsun koskevan ketään muuta kuin minua, ei myöskään miestäni ellei erikseen mainita.
kotiäiti päivän aikana käy kahvittelemassa, sillä aikaa kun mies on töissä.
Tietenkin mies hoitaa lapsia kotona jos minä menen kaverin kanssa ulos illalla, samoin myös toisin päin.
miksi mies ei hoida lapsiaan? saako hän käydä missään?
Pitääkö nykyisin lapselle hankkia hoitaja että voi mennä kahville, jessus?ei meille ainakaan ole jeesusta tarvinnut pyytää sen takia että toinen haluaa poistua kotoaan
aika harvoin on niin että molemmat edes on kotona yhtä aikaa.
Jos joskus harvoin mies tosiaan käy shellillä kahvilla kun molemmat ollaan kotona ja ilmoittaa lähtevänsä joku lapsista saattaa hyvin sanoa että mää tuun mukaan, mitä sitten? siinä se juo mehua ja istuu vieressä kun miehet juo kahvia ja puhuaa p...a. Sama jos minä vapaa-päivänä menen kahville tuttun kanssa kauppa-keskukseen, kyllä silloin on mukana ainakin päiväkoti-ikäinen.
5
puolen tunnin kahvittelustakin saa enemmän irti kun ei ole lapsia kellään mukana, kuin siitä että ollaan vaikka tuntikausia kylässä ja lasten härdelli koko ajan päällä.