Jouluvauvalle (poika) nimiehdotuksia?
Meidän seitsemäs (ja viimeinen) lapsi syntyi pari viikkoa sitten. Nimiä mietittiin jo ennen pojan syntymää ja nytkin niitä on pohdittu, ei vaan löydy mieleisiä ja uudet ehdotukset olisi kivoja. Tässä alla sisarusten nimet, niin tiedätte mitä ei kannata ehdottaa.
Näin ensin kaipaisin siis lähinnä etunimiehdotuksia, saa ehdotella nimiyhdistelmiäkin jos haluaa.
Sisaruksilla keskimmäiset nimet tulee suvusta, niin myös tällä nuorimmalla, ehdokkaita on ainakin nämä
Noel, Nooa, Konsta, Aapo, Lenni
Elmeri Toivo Sebastian
Amanda Lumi Tuulia
Rebekka Helmi Linnea
Matleena Vieno Aurelia
Vilhelmi Aarre Benjamin
Ilona Lahja Rosalia
Kommentit (16)
Yrittäisin löytää tälle uusimmallekin oman kirjaimen.
Taavetti
Hermanni
Johannes
Juhana
Nestori
Pietari
Julius Noel Nikolas
- Jul -> Julius
- Noel = joulu
- Nikolas = joulupukin esikuva (Santa Claus)
Tai itämaan tietäjien mukaan: Melkior, Balthasar tai Kaspar. Erityisesti Kaspar on minusta kiva.
Enkelinimiä: Gabriel, Rafael, Mikael
Malakia = "viestintuoja Jumalalta"
joulun, valon juhlan pojalle nimeksi Valo
-> Kaspar Valo Malakias?
tai sitten Pyry, Nietos, Tuisku...
Nestori - voi olla etunimi
Konsta Onni Anselmi - kiva, vaikka tässä suvusta tuleva nimi oliskin etunimenä
Jeremias - Mieluummin viimeinen nimi
Nikolas- voi olla ensimmäinen tai viimeinen nimi
ap
Ja ite oon just miettimässä nimeä tytölle, ja kyllä täytyy kehua sun tytärten nimiä, ihania!
Myös Anselmi Onni KONSTAntin, ois kiva jos ei halua suvun nimeä ensimmäiseksi. T. Konsta Onni Anselmia ehdottanut.
Ihan siksi, että lapselle sattuu syntymäpäivä samalle kuulle joulun kanssa ja jos nimipäiväkin on samassa kuussa, voi lapsi kokea sitten isompana jäävänsä jostain paitsi.
Oma tyttäreni syntyi jouluaattona ja valitsimme hänelle nimen, jonka nimipäivä on heinäkuussa.
Tämä vain tällaisena pienenä pointtina. Nimi voi silti olla ihana ja jouluinen!
sen nimipäivä ole joulukuussa. Toisaalta minulla on synttärit sekä nimpparit joulukuussa eikä tämä ole minua häirinnyt enkä ole kokenut jääväni jostain paitsi, erikseen olen kaikki lahjat saanut.
ap
Ihan siksi, että lapselle sattuu syntymäpäivä samalle kuulle joulun kanssa ja jos nimipäiväkin on samassa kuussa, voi lapsi kokea sitten isompana jäävänsä jostain paitsi.
Oma tyttäreni syntyi jouluaattona ja valitsimme hänelle nimen, jonka nimipäivä on heinäkuussa.
Tämä vain tällaisena pienenä pointtina. Nimi voi silti olla ihana ja jouluinen!
hyväksyykö mies tuota Konstantin nimeä
ap
Myös Anselmi Onni KONSTAntin, ois kiva jos ei halua suvun nimeä ensimmäiseksi. T. Konsta Onni Anselmia ehdottanut.
Peetu Arttu Jonatan?
Teillä ei tainnut olla peellä alkavaa nimeä.
Minulle tuli mieleen Nikolas, Tuomas ja Taavetti, kuten joillekin muillekin matkan varrella.
Keskimmäisissä nimissä on aika paljon "merkitysnimiä" ja siksi minusta vaikkapa Armas sopisi yhdeksi nimeksi.
Joko Hermanni tai Taavetti. (Taavetti ois kyllä kivan jouluinen...)
Ja perustelut: Kaikki aikaisempien lasten etunimet ovat kolmitavuisia, ois hassua, jos vimpalle ois jäänyt vain 2-tavuinen... Molempien poikien nimi päättyy i-kirjaimeen, kaikilla tytöillä a:han, siksi siis i-kirjaimeen päättyvä nimi:)
Vaikka ei taida olla tuo Onni-nimi suvussa. Mutta sopisi loistavasti muihin keskimmäisiin nimiin.
mutta näköään jäi pois.
Etunimiksi on nyt mietitty nimiä Nestori, Jeremias tai Anselmi. Toinen ja kolmas on vielä hakusessa, vaikka tuo Onni on kyllä keskimmäiseksi vahva ehdokas.
ap
Vaikka ei taida olla tuo Onni-nimi suvussa. Mutta sopisi loistavasti muihin keskimmäisiin nimiin.